۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
عضو شورای مرکزی حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان:

حزب قوی باید گاهی رهبرش را زیر بگیرد!

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: سازماندهی یک حزب باید به قدری قوی باشد که رهبر حزب را زیر بگیرد.
کد خبر : ۲۲۹۸۲۰
صراط: احمد نقیب‌زاده عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در نخستین کنگره حزب ندای ایرانیان که صبح امروز در تالار آدینه برگزار شد، با بیان اینکه برای یک حزب دو نکته دارای اهمیت است، اظهار داشت: این دو نکته پایگاه اجتماعی و سازماندهی حزب است.
 
وی ادامه داد: اشتباهات رقیب آنقدر زیاد است که می‌توانیم خود را نشان دهیم یعنی آنها هرکاری که انجام می‌دهند، در جهت تحکیم اصلاح‌طلبی است و تقویت طبقه متوسط شهری از کارهای رقیب است که در جهت اصلاح‌طلبی است.
 
عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه ذات یک حزب در اساسنامه‌اش آشکار می‌شود، افزود: به طور مثال سازمان مجاهدین خلق هیچ وقت نمی‌تواند در جهت دموکراسی حرکت کند چراکه درون خود ایجاد فشار می‌کند.
 
نقیب‌زاده در پیشنهادی به حزب ندای ایرانیان، گفت: پیشنهاد می‌کنم از اعضای حزب حق عضویت گرفته شود چراکه در آن صورت استقلال تأمین می‌شود و ما باید چنین عادت‌هایی را جا بیندازیم.
 
وی گفت: من مخالف ارائه بودجه به احزاب هستم چراکه احزاب باید مستقل باشند؛ شما باید خودخواهی و خودبینی را از خود دور کنید؛ برخی عادت کرده‌اند که از نرده‌بان آماده بالا می‌آیند و بعد به آن لگد می‌زنند.
 
عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبی بسیار گسترده است، خاطرنشان کرد: اگر ما امروز رهبری طیف اصلاح‌طلبی را برعهده داریم، باید بدانیم که ما رهبری جریان آماده‌ای را در دست گرفته‌ایم و اگر شکست بخوریم، همه حق دارند که یقه ما را بگیرند.
 
نقیب‌زاده ادامه داد: اصلا‌ح‌طلبی گسترده و پویا است و باید به صورت صحیح هدایت شود. حزب نیز ماشین شهروندسازی است.
 
وی تأکید کرد: سازماندهی یک حزب باید به قدری قوی باشد که گاهی رهبر حزب را نیز زیر بگیرد، بنابراین سازماندهی حزب دارای اهمیت است.
 
عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پایان خطاب به اعضای حزب ندای ایرانیان، گفت: ما باید از ساده‌لوحی و ساده‌انگاری پرهیز کنیم چراکه در صحنه مبارزه قرار داریم.
منبع: تسنیم