۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
مرتضی محب الاولیا

چشم اسفندیار جریان انحرافی دولت کجاست؟

مرتضی محب الاولیا در وبلاگ کورتاژ سیاسی و در تحلیلی تازه به واکاوی روشهای موجود برای ضربه زدن به جریان انحرفی منتفذ در دولت پرداخته است . این روشها که در شش بند آمده است را در زیر می خوانید .
کد خبر : ۲۲۹۹۳
"صراط" - مرتضی محب الاولیا در وبلاگ کورتاژ سیاسی و در تحلیلی تازه به واکاوی روشهای موجود برای ضربه زدن به جریان انحرفی منتفذ در دولت پرداخته است . این روشها که در شش بند آمده است را در زیر می خوانید .
 
در افسانه ها و اسطوره های ایرانی و یونانی، دو داستان شگفت انگیز وجود دارد که بیانگر وجود نقطه ضعفی از یک انسان شکست ناپذیر است. این داستان ها درباره دو شخص به نام اسفندیار و آشیل است.

اسفندیار در داستان های ایرانی شخصیت دوگانه ای یافته است و میان زشت و زیبا و بد و خوب می گردد. گاه همانند پیامبری به بازسازی فرهنگ دینی زمانه خود می پردازد و می کوشد تا به زعم خود "بهترین دین " را به جامعه نشان دهد و آثار شرک و دوگانه پرستی را بزداید و گاه به حکم هوس حکومتی به جنگ سرداری می رود که حافظ دین و آیین و امنیت کشور است و در دام توطئه شاه پدر می افتد.

طبق داستان؛ او به حکم ایزدی در چشمه ای فرو رفته تا رویین تن شود ولی در هنگامه فرو رفتن در این چشمه چشم هایش را بست و آب چشم آن را در بر نگرفت و این نقطه ضعف و ناتوانی اسفندیار شد.

به گزارش صراط نیوز در ادامه این مطلب آمده است: در داستان اسفندیار چشم آسیب پذیر عضو اوست که رویین تن نشده است و از این راه می توان به این موجود رویین تن ضربه و اسیب رساند. امری که بیانگر ضعف و ناتوانی بشر و راه آسیب پذیری اوست.

در مدل یونانی نیز، با پهلوانی رو به رو هستیم به نام آشیل که پاشنه اش به آب نرسید و آن بخش رویین نشد و به مرکز آسیب او بدل گردید.

"چشم اسفندیار" و "پاشنه آشیل" مفاهیمی هستند که در ادبیات سیاسی هم وارد شده که در هنگام طرح ریزی دشمن محور، همواره دشمن را به مثابه بدن انسان در نظر می گیرند و بعد از شناسایی نقطه ضعف آن، به طراحی عملیاتی برای حمله به آن موضع می پردازند.

اگر جریان انحرافی که در دولت رسوخ کرده را دشمن اسلام و نظام در نظر بگیریم، مبتنی بر دکترین "چشم اسفندیار" بایستی در مرحله اول آن جریان را آسیب شناسی و نقطه ضعف آن را شناسایی کرد و در مرحله دوم به بررسی راههای کم هزینه که بیشترین تاثیر را در ضربه زدن به نقطه ضعف جریان انحرافی دارند پرداخت.

روشهای موجود برای ضربه زدن به جریان انحرافی متنفذ در دولت(اصولگرا!) به شرح ذیل است:

نکته: روشهای ارائه شده فارغ از تبعات ممکن و هزینه احتمالی آن است و ترتیب آنها بدون اولویت خاصی می باشد.

1- قطع منابع مالی :

اسفندیار به عنوان "مغز جریان انحرافی" که سیاست گذاری هایش مبتنی بر دین خود تعریف می باشد و توهمات و منویاتش ظرفیت کافی را برای جذب انرژی های(عمرانی -مالی-نیروی انسانی) خودجوش و مردمی را ندارد، بایستی به بیت المال چنگ زده تا از این طریق به جذب انرژی های لازم و عملیاتی کردن طرح های خود بپردازد.

2- افشاگری :

به گفته برخی کارشناسان، افشاگری جریانی که با تکیه بر آرای مردم زنده است، می تواند آن جریان را از حیز انتفاع خارج کند. البته بایستی در این افشاگری به مطالبی پرداخته شود که فصل مشترک تمام علقه های سیاسی و اعتقادی مردم مانند فساد مالی، اخلاقی و... است.

3- دستگیری اذناب :

مغز جریان انحرافی برای پیشبرد اهداف خود نیاز به عوامل تصمیم ساز و تصمیم گیر دارد. یقینا دستگیری این عوامل  می تواند سرعت طراحی و اجرای مقاصد شوم را کند و یا ساقط کند. البته در این مدت بازداشت عوامل تصمیم ساز (رمالانی مانند غفاری) توانسته ضربه مهلکی به جریان انحرافی وارد سازد اما باید عوامل تصمیم گیر مانند بقایی، ملک زاده، فقیه،عامری و... را در دستور کار قرار داد تا هرچه زودتر بازوان اجرایی این جریان نیز فلج شود.

4- استیضاح رسمی :

از آنجایی که به گفته صاحبنظران، شخص رئیس جمهور فردی معاند نیست، اهرم فشاری مانند مجلس و راهکار سوال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس می تواند وی را وادار به عقب نشینی کند و می توان با دست خود احمدی نژاد این جریان را گوشه نشین کرد.

5- استیضاح مردمی :

احمدی نژاد خود به این امر واقف است که اولین و آخرین منشا مقبولیت وی، پایگاه مردمی است پس اگر مردم در سفرهای استانی، خواهان کنار گذاشتن "مغز جریان انحرافی" توسط رئیس جمهور شوند بایستی در راستای احترام به رای مردم این امر را عملی کند و گرنه در سفرهای آتی عدم مقبولیت گریبان گیر وی خواهد شد.

6- دستگیری اسفندیار :

و اما بهترین و کامل ترین راه؛

در 5 روش اول، بایستی حداقل دو روش را همزمان اجرا کرد که ضمانتی هم برای کارکرد نهایی آنها یعنی زوال جریان انحرافی وجود ندارد زیرا بنا به یک ضرب المثل قدیمی "باید از صاحب سگ ترسید و نه خود سگ". تا وقتی که "مغز جریان انحرافی" یعنی اسفندیار آزادانه به تربیت نیرو و جذب جوانان بی تجربه (به واسطه انتصاب های کلان) می پردازد نمی توان از ادامه این جریان انحرافی اعلام امیدواری کرد.

بهترین و نهایی ترین روش برای کور کردن چشم اسفندیار و فتنه جدید، دستگیری شخص "اسفندیار ر م" است که در این راستا مردم باید توسط دادستان عمومی از قوه قضاییه بخواهند که با بازداشت و محاکمه مشایی، از پیشرفت جریان انحرافی و اغوای جوانان نظام اسلامی جلوگیری به عمل آید.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰
۲۲
۱۰
صراط به افشاگری هایت ادامه بده.

ما با توایم.
شتاب
|
Iran (Islamic Republic of)
به افشاگری هات ادامه بده اما واسه سال جهاد اقتصادی هم مطلب بذار/مش... مهمتر از حرف رهبر در مورد جهاد اقتصادی نیست/همه مش... رو میشناسیم
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه توجه ای به صحبتهای متاسفانه شیطان پسند و آمریکا و اسراییل دوست سران انحراف و ... بیاندازید متوجه می شوید با بصیرتی که مردم ما دارند ، تلاشها ، افکار انحرافی به شدت واضح و اسامی این افراد در راه (به خیال خام شان) تقابل با ولایت فقیه ، در آینده نزدیک به زباله دانی تاریخ خواهد پیوست
غلام (جاده چالوس)
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا قضیه همراهی و هماهنگی و حمایت
رئیس جمهور از جریان مذکور تا کی ادامه داره ؟
آینده با کیه ؟ با ولایت هست یا با انحراف ؟
قل قلي
|
Iran (Islamic Republic of)
همراهي و حمايت معنايي نداره .... اونا يه جريان هستن و تفكيكي ميان اونا وجود نداره و رياست اون جريان هم با آقاي اح.......ه ، نميدونم چرا همه سعي ميكنن جريان منتسب به مش.......... رو از آقاي اح......... تفكيك كنن آخه اونا كه خودشون مرتبا دارن تاكيد ميكنن ما از هم جدا نيستيم اما باز توو كت شماها نميره
غلام (جاده چالوس)
|
Iran (Islamic Republic of)
اخوي لطفاً شلوغش نكن ، من نگفتم كه اينا از هم جدا هستن ، آخه با اينكه قضيه ارتباط اح .... با اين طيف فراتر از حمايت و همراهي است و همگي از اجزاي يه جريان محسوب ميشن يه موضوع اثبات شده هست ، اما از آنجايي كه احساس ميكنم بنابر مصالح نظام اينارو از هم جدا تحليل و تفسير كنن ،‌منم خواستم مطلب رو همگام با تحليلهاي موجود در جامعه ارائه بدم ، و با توجه به تاكيدات خود احم .... مبني بر اينكه من و مش ... هيچ فرقي با هم نداريم ، به موضوع مهم كپي برابر اصل بودن تفكرات اونا شكي ندارم ، و تفكراتي از اين دست كه خود امام زمان جامعه را اداره مي كند و اين آقايان هم بطور مستقيم با ايشان ارتباط دارن و نيازي به واسطه ولايت فقيه و نايب امام زمان ندارن رو استراتژي كلي اين جريان و همه اين آقايان مي باشد ، منتها برخي مواضع را مش ... اعلام مي كند ، احم .... حمايت مي كند و برخي مواضع را اين يكي اعلام مي كند و اون يكي حمايت مي كند و اين هم فقط برنامه ريزي داخلي اوناست و به اين شكل نيست كه اين موضع گيريها مختص به مش ... باشد و احم ... از اون موضع جدا تفسير گردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
لامصب چه چشاي خماري هم داره ! آدم ميترسه جن من ازش درآد...
بسيجي با بصيرت
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعاً درسته خطاب به برخي از اصحاب و مرتبطين با آقا...!!! تهمت جريان انحرافي بزنين ؟؟
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰
۹
۳
اگه ممکنه برای ما توضیح بدین این جریان انحرافی البته بقول عقده ای و انحصارطلب شما چه زیانی برای منافع ملت داشته وجریان امثال شری.... چه سودی برای ملت داشته اند تا ما هم مثل شما فکر کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰
۱۳
۱۰
درج مطلب از یه وبلاگ بی نام و نشان(گاها جعلی) که میتونه متعلق به هر کسی باشه (و به عکس و نام و مطالبش اعتباری نیست ) در سایتتون جای تامل و (تاسف ) داره .
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۴۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰
۱
۰
امیدوارم که صراط گول نخورده باشه.مرتضی محب الاولیا اسم مستعار مش.... در سال های اول انقلاب بوده.
حواستون هست؟
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰
۶
۱
مش... کسی نمیتونه بزندش مگه اینکه مح... اجازه شو بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰
۸
۰
وسيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰
۷
۰
وسيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون
alireza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰
۱۱
۷
از اسم وبلاگش معلومه کی منحرفه.این وبلاگهای زرد درجه چهر و پنج رو از کجا پیدا میکنید؟ خب طبیعیه .مدرک که نباشه آدم به هر جایی چنگ میندازه دیگه.
salman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰
۲
۰
مرتضی محب الاولیاء نام مستعار مش... است!
عاشق امام خامنه ای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰
۷
۵
از نظر من باید کمی بصیرت داشت /باید عقاید سیاسی این منحرف را برای تمامی مردم شفاف سازی کرد تا خود مردم با اگاهی دوره بعد بهش رای ندن این همون چشم اسفندیاره
علی ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۰
۹
۳
به حساب من فقط چند ساعت مونده! کمی تحمل کنید! 7 صبح! یکشنبه! 15 خرداد! اول رجب! به تماشای فلاکت شما می نشینیم! چهره هاتون برام قابل تصوره! خودتون خواستید! خودتون یک موضوعی رو فتنه کردید که میشد با مشی و روش حضرت آقا به بهترین شکل حلش کرد اما خودتون فتنش کردید و حالا با عرض تاسف باید در جهنم عذاب و عقاب این ستم و ظلمتون همه با هم بسوزیم! البته شما بیشتر خواهید سوخت! حلقه کیهان رو یکی یکی می بینیم! یکایک شما در حافظه ما ثبت هستید! می بینیمتون!
من
|
Iran (Islamic Republic of)
تو بري توي سيرك كار كني حتما خوش ميدرخشي گوگولي . اگه اين جريان انحرافي چند تا خل و چل مثل تو رو نداشت چكار ميكرد ؟!
اقای دل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۰
۲
۱
سلام.
حاجی قدرت انقدر میارزه که به هر وسیله ای متوسل بش تا بهش برسی...
شما که انقدر میگید جریان انحرافی و این حرفا ماهم صبح تاشب میخونیم وباور میکنیم ..حاجی روکن ببینیم درباره ی ادعات چه سندی داری ..شما که میگی اسنادش هست ...ما شک داریم به وجود این جریان ...برامون ثابتش کن...
به نظر بنده تو مملکت ایران جریانی هست که میخواست ه.... و دارو دستشو بیرون کنه که دید هیچکس جز احمدی دلاور و مردم مستضعف هیچکس نمیتو نه و با نفاق اومد بین هوادارای احمدی نژاد و ازش حمایت کرد به امید مطامعی....حالا میبینه که ای دل غافل احمدی دلا ور به کسی باج نمید ه گشته و گشته مش.... که حرفای بو دار میزنه رو میخواد به عنوان شالوده شکن نظام معرفی کنه و احمدی دلاور و از میدون بدر کنه و چند تا سایتم راه انداخته که حرفاشو تحلیل کنه ....
قبلا گفتم تو دعوا امکان نداره که دو طرف حرف حق بزنن یا یه طرف حقه یا هر دوطرف باطل....دعوای بین مجلس و یه سری از قدرت طلبا و.....با مش.... و دارو دستش ...از نوع دومه
السلام علیک یاتالی کتاب الله وترجمانه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۰
۱
۳
آقا جان "ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم" درست نیست. "عهد اخوت"!!!!! نه "عقد"
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۰
۰
۲
آقا جان "ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم" درست نیست. "عهد اخوت"!!!!! نه "عقد"
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۰
۳
۱
باسلام
شما که اینقدر نگران چاقوی کند آدمایی مثل مش.... هستید ! آیا مراقب اژدرهای آدمایی مثل ها....، مو.... و خ.... و ... هستید که از پشت به کمر نظام و ولایت فقیه فرو نره ...آیا فتنه 88 یادتون رفته این پشت حماقتهای مش... پنهان شدن و در اسفند90 خودشون رو نشون خواهند داد.
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
سگ زرد برادر شغاله
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۰
۱
۱
نتیجه اخلاقی که از وبلاگ این آدم منحرف میشه گرفت اینه که وقتی سواد مقابله و مباحثه با یک تئوری رو نداریم - بهترین راه اینه که صاحب تئوری رو کلا حذفش کنیم - یعنی پاک کردن صورت مسئله ( وبلاگ نویس نیمه محترم ، میگم چطوره برید هیزم بیارید این آقا رو وسط میدون ارک تهران به سرکردگی حاج م . الف . و حاج س . ح . و حاج حس .... ش - آتیش بزنید تا افکار قرون وسطائی تون بیشتر آشکار بشه !!!!!!!!!!!!)
بسیجی بابصیرت
|
Iran (Islamic Republic of)
منحرفترین و مزخرفترین مشتری آدم نمای صراط مهر.....
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
البته از نابسیجی های بی بصیرت غیر از آنچه یدینگونه در کامنت هایشان می نویسند انتظار نداریم .
خدا کند که به راه بیائید ، البته اگر دوست ندارید و نمیخواهید که در این جهل مرکب تا ابد بمانید .
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
و البته کمی هم گوگولی مگولی و موجب سرگرمی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۲۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۰
۲
۱
راستي از سوريه چه خبر؟
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۰
۲
۰
مرتضی محب الاولیا که اسم مستعار خود مش....است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۰
۲
۰
در مورد ماه رجب و ولادت امام باقر هم مطلبی را در سایتتون بگزارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۰
۰
۲
taze ba in khabar gozori ashena shode boodam.vali moteasefanne az modiriat khieili zaieef site halam be ham khord.ghabel tavajo e modir site.khak to saret
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۰
۳
۲
درود بر مهندس مشایی

نمیدونم شکایت مهندس مشایی از این صراط بی ابرو چرا رسیدگی نمیشود
اخه این قوه بی قوه چیکار داره میکنه که اینچنین به دولت خدمتگزار اهانت میشه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
لعنت به هر چی مش... و مش... صفته!
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
الهي تو بميري براي دولت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خودت الان داری به قوه قضاییه اهانت میکنی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۸ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۰
۱
۰
من اولین بارم بود سرزدم بهتون اول فک کردم حرفه ای هستین ولی بادیدن محب الاولیا دیدم خیلی ناشی هستین؛محب الاولیا اسم مستعار همون مش.. ...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۲ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۰
۲
۲
بنده انحراف شما رو مدتها قبل متذکر شده بودم...ولی فکر نمیکنم بازهم (حتی با تاکید رهبری ) جدی بگیرید...
فکر میکنم شما مزدور آمریکا هستید و ضد ولایت فقیه هستید چون مطیع رهبری نیستید...
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۴ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۰
۱
۰
جریان انحرافی راستی چرا دستگیر نمیشه؟
تک تیرانداز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
با سلام
به نظر من چشم و این چیزا رو ولش کن باید .......................... تا اصلا ً دیگه وجود این جور حرف زدن رو نداشته باشه و نسلش به داینوسورا بپیوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۰
۱
۰
آقای بسیجی حلال خور! این مطلب از یادداشت روز چند وقت پیش کیهان عینا کپی شده است. آقا مرتضی حتی فونت آنرا هم عوض نکرد. برای اثبات حرف من همین الان برید سایت روزنامه کیهان و فونت آنرا با فونت مطلب بالا مقایسه کنید. عزیرم ولایت سالک میخواهد و نه مالک و نه مدعی.
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
ای جوووووونم به این اظهار نظر عالمانه ات !!!!!!
از راه دور دستت رو می بوسم .
حق یارت
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۰
۱
۳
مشايي به احمدي نژاد:
مي زنم فرياد هرچه باداباد
واي از اين طوفان ها واي از اين فرياد
احمدي نژاد به مشايي:
غصه نخور عزيزم كه زندگي قشنگه
سنگ مي خوره تو دنيا به اون دلي كه سنگه
مشايي:
رسم زمونه اينه عاقبتش چنينه
هر چي بچرخه دنيا قسمت من همينه
هروران حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۰
۱
۱
خدا لعنت کند مش.......... و بق............ و دار و دسته شان را . شغ........ به تمام معنا همین مش............ و س.... زرد هم بق....... است.
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
لطفا عوامل منطقه ای و استانی جریان انحرافی را نیز به مردم معرفی کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
راستی این مادر عروستون هم خوب صغری کبری میچینه ها!!!
امین اسفندیار
|
Netherlands
|
۲۱:۵۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
فامیلی من اسفندیاره و به اون مینازم !!!
جریان سبز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۰
۰
۰
مگه همین دارودسته جریان انحرافی دست بالا دستاشون رو روکنه.این جواب رای درست کردن واسه اح...................ه .چوب خداروبخورین.
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم