۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳

درخشان: با تیم گردن‌کلفتی بازی داریم

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد که تیمش روز سه‌شنبه بازی سختی مقابل بنیادکار ازبکستان خواهد داشت.
کد خبر : ۲۳۰۴۰۸
صراط: حمید درخشان پیش از سفر تیم فوتبال پرسپولیس به تاشکند ازبکستان برای برگزاری بازی با بنیادکار در خصوص شرایط سرخپوشان اظهار داشت: خوشبختانه پس از بازی با لخویا شرایط خوبی داشتیم و تمرینات خوبی را هم پشت سر گذاشتیم. ما توانستیم در یک وضعیت خوب لخویا را شکست بدهیم و حالا آماده بازی با بنیادکار هستیم، البته می‌دانیم بنیادکار تیم قدرتمندی است که در بازی‌ اول هم در خارج از خانه توانسته مقابل النصر یک امتیاز کسب کند.

وی ادامه داد: تیم بنیادکار از نظر فیزکی بسیار قدرتمند است و از قدیم‌الایام تیم‌های بلوک شرق آسیا اینطور بودند. آنها از نظر قدرت بدنی شرایط خوبی دارند و ما باید مقابل چنین تیمی قرار بگیریم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه چه بازیکنانی سرخپوشان را در این مسابقه همراهی نخواهند کرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرایط همه بازیکنان خوب است و به غیر از عباس‌زاده و علی‌عسگر دچار مصدومیت شدند و همچنین میلاد کمندانی در تیم امید قرار دارد بقیه بازیکنان به این بازی می‌رسند.

درخشان در پاسخ به این سوال که آیا به هواداران قول می‌دهد که دست پر از ازبکستان برگردد، گفت: من هیچ قولی به کسی نمی‌دهم اما تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا به نتیجه ایده‌آل برسیم. در یک هفته گذشته تمرینات خوبی داشتیم و به غیر از دو بازیکن  مصدوم‌مان بقیه بازیکنان وضعیت خوبی دارند.

وی در خصوص اینکه برای تاکتیک شوت‌زنی بنیادکار و همچنین هوای سرد ازبکستان فکر و نقشه‌ای دارد یا خیر، عنوان کرد: ما بنیادکار را کاملا ارزیابی کردیم و می‌دانیم آنها به چه شیوه‌ای بازی می‌کنند. بنیادکار حریف گردن کلفتی است که قرار است در خانه مقابل ما به میدان برود، با توجه به اینکه آنها میزبان هستند، می‌دانیم که بازی ساده‌ای نخواهیم داشت اما در هر صورت ما تمام پتانسیل‌مان را می‌گذاریم تا حداکثر امتیاز به تهران برگردیم. 

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا تیمش برای مساوی به ازبکستان می‌رود یا پیروزی، اظهار داشت: چنین چیزی در ذهن ما وجود ندارد ما می‌خواهیم بازی خوبی ارائه بدهیم و برای گرفتن 3 امتیاز ببینیم شرایط چطور است و باید چه تدیری داشته باشیم. واقعیت این است که نباید برای کسب 3 امتیاز ریسک کنیم که خدای ناکرده یک امتیاز را هم از دست بدهیم. 

وی در پاسخ به این سوال که چه شناختی از نقاط ضعف و قوت بنیادکار دارد، خاطرنشان کرد: بالاخره هر تیمی نقاط ضعف و قوتی دارد، سعی می‌کنیم نقاط قوت بنیادکار را کنترل کنیم و از نقاط ضعف‌شان برای رسیدن به هدف‌مان استفاده کنیم. 

درخشان در مورد اینکه آیا به هواداران پرسپولیس قول می‌دهد که پرسپولیس بعد از بازی دوم همچنان صدرنشین گروه خودش باشد، عنوان کرد: بالاخره ما هر کاری انجام می‌دهیم برای هواداران است و به خاطر آنها می‌خواهیم با امیتاز خوبی از تاشکند به تهران برگردیم.

سرمربی پرسپولیس درباره 4 بازی فشرده پرسپولیس در اسفندماه که با تیم‌های بنیادکار، النصر، تراکتورسازی و نفت مسجدسلیمان است، گفت: واقعا فشردگی بازی‌ها به تیم فشار می‌آورد. ما همین الان با احتساب سفری که به عربستان داریم بیش از 10 هزار کیلومتر باید روی هوا باشیم. به خاطر همین از مسئولان فدراسیون درخواست دارم تا بازی با نفت مسجد سلیمان را لغو کنند چون واقعا زمان کمی در اختیار داریم و قابلیت این را نداریم که هر 3 روز یک بار بازی کنیم. اگر فدراسیون دوست دارد به پرسپولیس به دید ملی کمک کند این لطف را انجام دهد و بازی با نفت مسجدسلیمان را لغو کند تا ما زمان بیشتری برای دیدار با النصر داشته باشیم.

وی درباره اینکه آیا در صورت پیروزی سرخپوشان در تاشکند پاداش ویژه‌ای برای بازیکنان در نظر گرفته شده، گفت: طبیعتا باید پاداش ویژه‌ای برای برد در نظر گرفته شود و مدیریت هم دنبال این مساله خواهد بود و پاداش ویژه‌ای اهدا خواهد شد. 

درخشان در پاسخ به این سوال که این تیم بنیادکار با تیمی که چند ماه پیش با پرسپولیس در اردوی راس‌الخیمه بازی کرد چقدر متفاوت است، خاطرنشان کرد: دو تیم با هم فرق می‌کنند. وقتی من فیلم بازی‌های جدید بنیادکار را دیدم متوجه شدم نسبت به تیمی که ما در امارات با آن بازی کردیم 6-7 بازیکن تفاوت وجود دارد و قطعا تیمی که سه شنبه با آن بازی داریم بسیار قدرتمند است.

وی در پایان گفت: باز هم تاکید می‌کنم لخویا از نظر فوتبالی بهتر از بنیادکار است چون بنیادکار بسیار فیزیکی و قوی بازی می‌کند.

منبع: تسنیم