۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۴
از اظهارات مازیار زارع تا نظرسنجی محبوبترین استقلالی

گزیده نود/ فارسی نوشتن سخنرانی انگلیسی!

رضا غیاثی افشا کرد اصفهانیان همراه با نوید مظفری پیشکسوت داوری به اجلاس فوتورو در هند رفته و کنفرانس خود را در حالی به زبان انگلیسی خوانده که توسط مظفری برای وی به خط فارسی روی کاغذ نوشته شده بوده!
کد خبر : ۲۳۰۶۳۰
صراط: برنامه نود این هفته زودتر از هفته های گذشته از ساعت ۲۲:۲۴ دقیقه با موضوع بررسی مسابقات نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد.

در آغاز برنامه عادل فردوسی پور گفت این یکی از اولین بارهاست که در این ساعت خدمت شما رسیدیم و سعی می کنیم تا حدود ساعت یک و سی دقیقه بامداد خدمت شما باشیم تا آنهایی که فردا می خواهند به سر کار و مدرسه بروند مشکلی نداشته باشند.

در ابتدا سوال پیام کوتاه برنامه پخش شده و مجری برنامه در توضیح آن گفت در ادامه برنامه هفته قبل که نظرسنجی محبوب ترین بازیکن پرسپولیس انجام شد این هفته نظرسنجی محبوب ترین بازیکن دو دهه اخیر استقلال را برگزار می کنیم، دو نفر از گزینه ها مشخص بود و برای انتخاب سه نفر بعدی از سایت کمک گرفتیم و به این ترتیب نظرسنجی محبوب ترین بازیکن استقلال با ۵ گزینه ذیل شکل گرفت: ۱- آرش برهانی ۲- مجتبی جباری ۳- جواد زرینچه ۴- فرهاد مجیدی ۵- علیرضا منصوریان.

فردوسی پور در توضیح نظرسنجی برنامه گفت هفته قبل همه گزینه های پرسپولیس جزو بزرگان فوتبال مملکت بودند، خیلی ها هم به این گزینه ها نزدیک بودند که نشد در نظرسنجی بگذاریم. بازی یک بازیکنان دیگر مثل حمید درخشان و فرشاد پیوس و مجتبی محرمی هم به یاد نسل جدید نمی آید و نشد که نامشان را در نظرسنجی بگذاریم، همین اتفاق برای امثال امیر قلعه نویی و مجید نامجو مطلق در استقلال هم افتاد.

اولین بخش برنامه آنالیز مسابقات هفته بیست و یکم لیگ برتر بود که پخش شد تا از حال و هوای بازی های داخلی فاصله نگیریم.

سپس بررسی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا آغاز شده و بازی های تیم های ایرانی پاختاکور با نفت تهران ، نسف قارشی با تراکتورسازی و فولاد با السد پخش شد.

پس از آن گزارش مفصل بازی پرسپولیس تنها نماینده برنده ایران برابر لخویا همراه حواشی کامل آن پخش شد.

برای اولین ۳۰ دقیقه پس از آغاز برنامه آمار شرکت کنندگان در نظرسنجی به نمایش درآمد که ۴۳۲ هزار نفر در آن شرکت کرده بودند.

سپس فردوسی پور ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه برنامه و جدول مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را بررسی کرد. وی همچنین گفت اینترنت استودیو ۱۱ مشکل داره و به همین خاطر موفق نشدیم با پرسپولیسی ها در ازبکستان ارتباط تصویری برقرار کنیم و ممکن هست برای دیدن آمار نظرسنجی هم دچار مشکل شویم که قول داده اند هفته آینده این مشکل برطرف شود.

آیتم بعدی نگاهی متفاوت به رقبای تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان و معرفی ویژگی های آنها بود.

تقویم نود و مرور اتفاقات فوتبالی مصادف با هفته جاری در تاریخ فوتبال بخش بعدی برنامه بود.

دربی ۴۸ روز هشتم اسفند با برتری دو بر صفر پرسپولیس با گل های هاشمی نسب و رافت، برد استقلال بعد از ۲۰۳۵ روز برابر پرسپولیس با گل علیرضا اکبرپور و برتری دراماتیک سه بر دو استقلال برابر پرسپولیس در روز هفتم اسفند و بازی جنجالی سال ۸۵ پرسپولیس و سایپا از جمله رخدادهای این هفته بود. مهمان ویژه این بخش علیرضا اکبرپور بود و با او درباره آن مسابقه و گلش به پرسپولیس گفتگو شد. پنجم اسفند روز مهندس و معرفی مهندسان فوتبال هم از بخش های این تقویم بود.

۸۱۵ هزار نفر پس از گذشت ۵۰ دقیقه از آغاز برنامه در نظرسنجی شرکت کرده بودند.

سپس آنالیز مسابقه هجومی پرسپولیس برابر لخویا پخش شد.

مازیار زارع بازیکن تیم فوتبال ملوان مهمان ویژه برنامه بود که به استودیو آمد و گفتگو با وی آغاز شد. (متن کامل گفتگوی مازیار زارع)

در میان صحبت ها با مازیار زارع از ۹۰ تا ۹۰ با موضوع بررسی حواشی یک هفته اخیر فوتبال پخش شد.

ساعت ۱۲ بامداد برای اولین بار نتایج نظرسنجی منتشر شد که پس از شرکت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مجیدی با ۵۸ درصد اول بود و منصوریان با ۱۸ درصد آرا در جایگاه دوم قرار داشت.

سپس بخش دوم از ۹۰ تا ۹۰ پخش شد.

با پخش کلیپی از سرگذشت تاسف بار داور مسابقه پلی آف تیم های فرانسه و ایرلند در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ گفتگوی ویژه برنامه با موضوع مشکلات جامعه داوری آغاز شد.

رضا غیاثی پیشکسوت داوری و حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری به استودیو نود آمدند و بحث جنجالی در خصوص مسائل جامعه داوری آغاز شد.

رضا غیاثی در بخش هایی از صحبت های خود اعتقاد داشت حضور اصفهانیان به عنوان رئیس کمیته داوران به دلیل دوشغله بودن غیرقانونی است. وی همچنین افشا کرد اصفهانیان همراه با نوید مظفری پیشکسوت داوری به اجلاس فوتورو در هند رفته و کنفرانس خود را در حالی به زبان انگلیسی خوانده که توسط مظفری برای وی به خط فارسی روی کاغذ نوشته شده بوده!

در ابتدای بحث آیتمی به جا مانده درخصوص بررسی ورود بازیکنان بی کیفیت خارجی به لیگ و هزینه های آن نیز پخش شد

پس از آن بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته نیز پخش شد.

سپس روزنامه های ورزشی چاپ فردا صبح کشور مرور شد.

در ادامه بحث فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران روی خط برنامه آمد و به انتقادات شدید غیاثی پاسخ داد.

اما ارتباط تلفنی بعدی با نوید مظفری بود که روی خط آمد و ادعای غیاثی مبنی بر انگلیسی خواندن اصفهانیان از روی کاغذ و با خط فارسی را تایید کرد.

بررسی مسابقات هفته گذشته لیگ یک و گل های آن قسمت بعدی برنامه بود.

در بازگشت صحبت های دو طرف در این مناظره درخصوص داوران ادامه پیدا کرده و سپس گزارشی درخصوص وضعیت مالی بغرنج نفت مسجدسلیمان و مشکلات این شهر پخش شد.

آخرین بخش برنامه هم صحبت های پایانی رضا غیاثی بود و با تهمت های انتهایی وی به اصفهانیان و نمایش نتایج نظرسنجی برای آخرین بار برنامه این هفته نود ساعت ۱ و ۳۵ دقیقه بامداد به پایان رسید.

در انتهای این نظرسنجی که یک میلیون و ۷۰۲ هزار نفر در آن شرکت کردند فرهاد مجیدی با ۵۹ درصد آرای بینندگان به عنوان محبوب ترین استقلال دو دهه اخیر همراه با علیرضا منصوریان که ۱۷ درصد آرا را کسب کرد به دور نهایی انتخاب محبوب ترین بازیکن دو دهه اخیر ایران راه پیدا کرد و پس از آنجا جواد زرینچه با ۱۰ ، مجتبی جباری با ۹ و آرش برهانی با ۵ درصد آرا در رده های سوم تا پنجم قرار گرفتند. (نمودار نتایج نظرسنجی)

منبع: وبسایت نود