۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

برخی‌ بدنبال فتنه‌گری فرهنگی هستند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه نباید کاستی‌هایی که در دوران اصلاحات نسبت به تهاجم فرهنگی صورت گرفت، در این دولت هم تکرار شود، گفت: مسائل اقتصادی و سیاسی دولتمردان را نسبت به حوزه فرهنگ غافل نکند.
کد خبر : ۲۳۱۵۹۳
صراط: علی سلطانی‌وش دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اکران فیلم «میهمان داریم» در این دانشگاه با حضور عوامل فیلم و منتقدان سینما گفت: روز دوشنبه با حضور عوامل فیلم و منتقدان، فیلم «میهمان داریم» که به تازگی اکران آن در سینماها به پایان رسیده، برای دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس پخش خواهد شد.
 
سلطانی وش افزود: تصمیم داریم به طور مداوم و با توجه به علائق دانشجویان فیلم‌های منتخب آنان را از طریق نظرسنجی شناسایی و در کنار عوامل و کارشناسان برای دانشجویان نمایش دهیم.
این فعال دانشجویی در ارتباط با اهداف چنین برنامه‌هایی افزود: نباید پرداختن به حوزه اقتصاد و سیاست، دولتمردان را نسبت به حوزه فرهنگ و اهمیت آن غافل کند. آنچه که مسلم است، این است که فرهنگ ما از داخل و خارج مورد تهاجم قرار دارد و قطعا شکست در جنگ فرهنگی تبعات و خسارات خیلی بیشتر و جبران ناپذیرتری نسبت به جنگ اقتصادی و حتی نظامی دارد.
 
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس افزود: نباید اجازه دهیم کاستی‌هایی که در دوران اصلاحات نسبت به تهاجم فرهنگی صورت گرفت و موجب وارد آمدن زیان‌های جبران ناپذیری شد که هنوز هم آثار مخرب آن نمایان است، در این دولت هم تکرار شود. نگرانی های فرهنگی نخبگان جامعه از جمله رهبر معظم انقلاب نیز اهمیت هوشیاری در مساله فرهنگ را بیش از پیش نمایان می‌کند چرا که همه به وضوح می‌بینند برخی به دنبال فتنه‌های فرهنگی بزرگی در جامعه هستند.
 
سلطانی با خطاب قرار دادن وزیر فرهنگ به عنوان یکی از متولیان حوزه فرهنگ، گفت: آقای جنتی خواست جامعه فرهنگی کشور و آنان که دغدغه فرهنگ را دارند، این است که مطالبات فرهنگی را جدی بگیرید و نگذارید مسائل فرهنگی بازیچه دست افراد معلوم الحالی شود که در فکر پیاده سازی تفکرات غربی و لیبرالی در سطح جامعه هستند.
 
این فعال دانشجویی در پایان تصریح کرد: مطالبه بهبود وضعیت فرهنگی کشور و رسیدن به وضعیت ایده آلی که مورد نظر و مطالبه رهبر معظم انقلاب است، از جمله اصلی‌ترین برنامه‌های هر تشکل دانشجویی به معنای واقعی اسلامی است.

منبع: فارس