۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸

مصوبه جدید درباره واردات خودرو

با تصویب هیأت وزیران، امکان استفاده از گواهی اسقاط همه خودروها فراهم و واردکنندگان و صاحبان خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین و عمومی می‌توانند این خودروها را اسقاط، و از گواهی اسقاط آن استفاده نمایند.
کد خبر : ۲۳۱۶۶۲
صراط: با تصویب هیأت وزیران، امکان استفاده از گواهی اسقاط همه خودروها فراهم و واردکنندگان و صاحبان خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین و عمومی می‌توانند این خودروها را اسقاط، و از گواهی اسقاط آن استفاده نمایند.

به نقل از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت بر پایه این گزارش ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای تمام خودرو های سنگین  ،ارزش معادل گواهی اسقاط را اعلام کرد.
 
پیش از این تنها خودرو های شخصی و وانت بار ها میتوانستند در این چرخه قرار گیرند، اما با اجرای این مصوبه از این پس  تاکسی با 2 گواهی اسقاط کمترین میزان و کامیون کشنده با 14 گواهی اسقاط بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.
 
بر این اساس گواهی اسقاط هر تاکسی فرسوده معادل 2 خودروی سواری ، هر خودرو ون نوع m1معادل 3 گواهی اسقاط ، هر مینی بوس یا ون m2  معادل 4 گواهی اسقاط ،اتوبوس معادل 12 گواهی اسقاط ، وانت یک تن و پایینتر 1 گواهی اسقاط ،وانت بالاتر از یک تن معادل 2 گواهی اسقاط،کامیونت 2 تا 6 تن معادل 3 گواهی اسقاط ، کامیون سبک 6 تا 10 تن معادل 5 گواهی اسقاط،کامیون متوسط 10 تا 26 تن معادل 10 گواهی اسقاط ،کامیون سنگین 26 تن و بالاتر 12 گواهی اسقاط و کامیون کشنده 14 گواهی اسقاط معین شد.
 
خاطر نشان می شود، پیش از این اسقاط و استفاده از گواهی این خودرو ها تنها از منابع دولتی امکان پذیر بود  و با این مصوبه، واردکنندگان خودرو می توانند ضمن اسقاط این خودرو ها از گواهی اسقاط آنها جهت واردات خودرو استفاده نمایند  و بدون استفاده از منابع دولتی روند اسقاط خودرو های سنگین و نیمه سنگین  اجرایی می گردد .
 
بدیهی است این طرح مشوق قابل توجهی برای دارندگان این نوع خودرو های فرسوده است، تا نسبت به اسقاط و از رده خارج کردن خودرو های فرسوده خود  اقدام نمایند.
منبع: فارس