۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲

مشکل قانونی ساخت سنتوری 2

فیلمنامه جدیدترین ساخته داریوش مهرجویی برای دریافت پروانه ساخت به وزارت ارشاد ارایه شده است.
کد خبر : ۲۳۱۶۶۴
صراط: فیلمنامه جدیدترین ساخته داریوش مهرجویی برای دریافت پروانه ساخت به وزارت ارشاد ارایه شده است.

مدتی است در خبرها صحبت از ساخت فیلم جدید داریوش مهرجویی با نام «سنتوری2» درج شده است و عنوان می‌شود این فیلم دنباله سنتوری است و داستان فیلم از  مرخص شدن علی سنتوری از آسایشگاه ادامه پیدا کرده است. اما نکته حایز اهمیت این است که طبق قوانین و مقررات اگر فیلمی قرار باشد قسمت‌های بعدی آن با همان نام ساخته شود و از برند فیلم قبلی استفاده شود اگر تهیه کننده فیلم تغییر کند، باید نظر تهیه کننده اول فیلم که صاحب اثر به شمار می‌آید جلب شود.
 
فرامرز فرازمند تهیه کننده فیلم سینمایی «سنتوری» سالهاست که دار فانی را وداع گفته است و اگر داریوش مهرجویی قصد دارد فیلم اخیرش را با عنوان «سنتوری 2» جلوی دوربین ببرد -که این قصد را نیز داشته و با همین نام آن را در بانک فیلمنامه به ثبت رسانده است – باید نظر خانواده و وراث فرازمند را جلب کند که به نظر می‌رسد این کار غیرممکن است.
 
با این اوصاف مهرجویی که فیلمنامه جدیدش را برای دریافت پروانه ساخت به وزارت ارشاد ارایه کرده است بعید به نظر می‌رسد بتواند با نام «سنتوری2» فیلمش را جلوی دوربین ببرد و احتمالاً باید نام فیلم را تغییر دهد.
 
بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «سنتوری» فیلمی انتقادی اجتماعی بود که ورود غیرمجاز این فیلم -که بسیار معتقد بودند ورود آن به بازار قاچاق خودخواسته بوده است  - حرف و حدیث‌های بسیاری را در پی داشت. 
منبع: فارس