۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

بهانه‌ عدم مبارزه با زمین‌خواری وجود ندارد

مدیر کل دفتر بازرسی محیط زیست با بیان اینکه تاکنون از میان 300 هکتار زمین‌خواری در ورجین لواسانات 90 هکتار بازپس گرفته شده است، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، دیگر هیچ نهاد و دستگاهی بهانه‌ای برای عدم همکاری با محیط زیست برای مبارزه با زمین‌خواری ندارد.
کد خبر : ۲۳۱۸۶۷
صراط: سید احمد نبوی با تاکید بر ضرورت مبارزه با پدیده‌هایی از جمله زمین‌خواری، دریاخواری و کوه‌‌خواری؛ به تهدید مکرر وی از سوی عده‌ای از متخلفان در این باره اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: البته در این میان عده‌ای از طریق تطمیع بنده درصدد عدم پیگیری از جانب محیط زیست برای ادامه تخلفانشان بودند.
 
مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان محیط زیست در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز گذشته درباره معضلات و مباحث زیست محیطی که بحث زمین‌خواری نیز یکی از آنها بود اشاره ای کرد و بیان داشت: آنقدر این شرایط وخیم شده بود که حتی مقام معظم رهبری نیز به این موضوع وارد شدند.
 
وی ادامه داد: اگر رسانه ملی در این خصوص حساسیت داشته باشد مردم بیدار می‌شوند. یک بخشی از این زمین‌خواری مربوط به افرادی است که اطلاعی ندارند که چه زمین و ملکی را معامله می‌کنند. البته این امر درخصوص بخش‌های کوچک رایج است.
 
مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان محیط زیست ابراز داشت: در بخش‌های بزرگتر چنین شرایطی حاکم نیست بر همین اساس لازم است که قوه قضاییه به عددهای بزرگ زمین‌خواری با نگرش پول کثیف نگاه کند اگر این اتفاق بیافتد بدون شک جلوی این پدیده شوم گرفته می‌شود.
 
نبوی بیان داشت: در ارتفاع بالای 1800 متر در اطراف تهران شاهد کوه‌خواری و زمین خواری هستیم که درصدد هستیم جلوی پیشرفت این امر را بگیریم.
 
وی گفت: بزرگترین زمین‌خواری در ورجین لواسنات بود که حدود 300 هکتار بود و خوشبختانه تا کنون 90 هکتار آن پس گرفته شده است . احکام قضایی محکم در این‌باره اعمال شده.  واقعا دستگاه قضایی در این خصوص همکاری بسیار خوبی را با محیط زیست داشته است.
 
نبوی بیان داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری دیگر هیچ یک از دستگاه‌‌ها از جمله فرمانداری‌ها، دادگستری‌ها ، منابع طبیعی ، وزارت جهاد کشاورزی و .... هیچ بهانه‌ای برای عدم همکاری با محیط زیست ندارند.
 
وی خاطرنشان کرد: من آمادگی دارم  هم ‌اکنون حکم بیش از 115 هکتار زمینخواری را برای قلع و قم بگیرم.
 
نبوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زمین‌‌خواری‌های ورجین لواسنات مربوط به آقازاده‌‌ها می‌شود؟ بیان داشت: بخش کوچکی مربوط به آقا زاده‌ها می‌شود اما بیشتر این پرونده‌ها شخصی و فردی است.
منبع: فارس