۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳

شناسایی ۳شرکت هواپیمایی متخلف

معاونت بازرسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان از شناسایی ۳ شرکت‌ هواپیمایی متخلف در فروش بلیط چارتر خبر داد و گفت: پرونده این متخلفین برای صدور حکم به سازمان تعزیرات ارسال شده است.
کد خبر : ۲۳۲۰۶۷
صراط: مجتبی فراهانی با اشاره به اینکه در ایام پایانی سال رصد بازار توسط بخش‌های مختلف از جمله سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تشدید بیشتری همراه شده است، اظهار داشت: سازمان حمایت نظارت خود برای نحوه فروش بلیط‌های چارتر شرکت‌های هواپیمایی را افزایش داده است چراکه برخی از شرکت‌ها به‌بهانه ارائه خدمات ویژه اقدام به افزایش قیمت بلیط‌های خود کرده‌اند.
 
وی افزود: در فروش بلیط‌های چارتر حدود 17 تا 18 مورد بازرسی از شرکت‌ها انجام شده که از این میان 3 تخلف شناسایی و پرونده آنها برای صدور حکم به سازمان تعزیرات ارسال شده است.
 
 معاونت بازرسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه بازار میوه و صیفی‌جات هم آرام است، گفت: براساس تکلیف قانونی که به بخش‌های مختلف ارسال شده هر گونه افزایش قیمت ممنوع است و در صورت مشاهده آن با متخلفین برخورد لازم انجام خواهد شد.
 
فراهانی در ادامه صحبت‌های خود با اعلام اینکه در بخش لبنیات هم نباید هیچ گونه افزایش قیمتی اعمال شود، افزود: با کارخانجات لبنی مذاکرات لازم انجام شده و قرار است افزایش قیمتی در محصولات خود انجام ندهند.
 
وی با اشاره به اینکه بازار آجیل و خشکبار هم نسبت به سال گذشته آرام و افزایشی را شاهد نبوده است، اظهار داشت: ما با هرگرنه حراجی مخالف هستیم به‌نحوی که اگر واحدهای پوشاک بدون مجوز اتحادیه اقدام به این امر کنند با آنها برخورد می‌شود.
 
 معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: در فروش‌های فوق العاده هم واحدها باید مجوز لازم را از اتحادیه دریافت کنند در غیر این صورت عملکرد این واحدها غیرقانونی است.

منبع: تسنیم