۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰

خاطرات دانش‌آموزان دکتر حسابی

دو برهه از گذر تاریخ هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نخواهد شد و بلکه در دفتر خاطرات آدمی برای همیشه به ثبت خواهد رسید و در دل و ذهن جاودانه می‌ماند.
کد خبر : ۲۳۲۶۶۸
صراط: دو برهه از گذر تاریخ هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نخواهد شد و بلکه در دفتر خاطرات آدمی برای همیشه به ثبت خواهد رسید و در دل و ذهن جاودانه می‌ماند.

روزگاران شیرین تحصیل در مقاطع مختلف و همچنین گذران دوران خدمت سربازی برای پسران از بهترین فواصل زندگی است که در کنار دوستان رقم می‌خورد و رخدادهای خوب و بد در کنار هم تاریخی می‌شود.

برهمین حسب به تازگی در یکی از مراکز آموزشی شهرستان ورامین اتفاقی به منصه ظهور رسیده که خود می‌تواند الگویی برای دیگر اهالی درس و عشق باشد که بتواند با تلفیقی از این دو یار همیشگی آن را در جای جای کشور نهادینه کند و همدلی که از زندگی‌ها رخت بر بسته را به آغوش رفقا هدیه دهد.

این داستان در آخرین روزهای سال 93 با ابتکار جمعی از دانش‌آموختگان سابق مدرسه نمونه دکتر حسابی شهرستان ورامین اتفاق افتاد که این جوانان پراحساس برخی از دانش‌آموزان سابق این مدرسه به همراه جمعی از معلمان و مدیران سابق مدرسه را دور هم جمع کردند تا یاد و خاطره ایام مدرسه را همچنان زنده نگاه دارند.

این مراسم خاطره‌انگیز با تلاش برخی از شاگردان و کمک مدیر فعلی مدرسه آقای علی سیلسپور روز گذشته در مدرسه نمونه دکتر حسابی شهرستان ورامین برگزار شد که دانستنش خالی از لطف نخواهد بود.

شاگردان قدیمی مدرسه در این مراسم با دیدن معلمان و مدیران خود به بیان خاطرات تلخ و شیرین روزگاران نه چندان دور پرداختند و دوران تحصیل در کنار اتفاقات به‌جا مانده را باهم مرور کردند و چند ساعتی از هیاهوی زندگی و کار دوری گزیدند.

جاوید شیرکوند یکی از شاگردان سابق مدرسه برگزاری این مراسم را با همت همه دوستان و شاگردان سابق مدرسه عنوان کرد و افزود: این برنامه به همت جمعی از نخستین شاگردان مقطع راهنمایی مدرسه نمونه رشد ورامین در سال 69 تدارک دیده شد تا بعد از سال‌ها شاگردان و معلمان سابق در فضای صمیمی با همدیگر از روزگار خوش مدرسه صحبت کنند.

وی تاکید کرد: هدف دوم ما استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزان نخبه مدرسه دکتر حسابی برای رشد و توسعه شهرستان ورامین است چرا که امروزه بسیاری از دانش‌آموزان سابق این مدرسه در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند و یا در نهادهای و ارگان‌های مختلف نقش موثری دارند بنابراین قطعا این افراد می‌توانند برای رشد و پیشرفت شهری که در آن تحصیلات خود را گذراندند موثر واقع شوند.

وی با تشکر از همه مدیران و معلمان سابق مدرسه نمونه دکتر حسابی گفت: من از زحمات همه مدیران و معلمان سابق و حال این مدرسه به‌ویژه قاسم اردستانی نخستین مدیر مدرسه نمونه رشد ورامین تشکر می‌کنم که اجازه دادند بار دیگر شاگردان خودشان در مدرسه دور هم جمع شوند تا درس عشق و محبت را در حضور اساتید خود دوره کنند.

علی سیلسپور مدیر فعلی مدرسه نیز با ابراز خرسندی از این برنامه گفت: درحال حاضر 11 سال است که در این مدرسه به‌عنوان مدیر در حال خدمت بوده و قبلا نیز در مدرسه مصطفی خمینی به‌عنوان معاون فعالیت کرده‌ام، ولی در این رویداد که منجر به حضور دانش‌آموزان اسبق کنار هم شد جزو بهترین خاطرات دوران خدمتم به ثبت رسیده است.

 وی افزود: در راستای زنده کردن خاطرات و دیدار دوستان دانش‌آموزان سابق و معلمین و مدیران سابق مدرسه نمونه دکتر حسابی را جمع کردیم که حدود 70 درصد دانش‌آموزان مقاطع  سال 76 تا کنون که از آنها اطلاعات در اختیار داشتیم تماس گرفته شد و آنها نیز مشتاقانه دعوت ما را پذیرفتند‌‌.

‌مدیر مدرسه در خصوص حس خود برای دیدن دانش‌‌آموزان سابق اظهار داشت: واقعا احساس کردم انرژی مضاعف دانش‌آموزان برای ادامه فعالیت من در مدرسه مفید است؛ چرا که  وقتی تماشا می‌کنم که شاگردان سابق مدرسه در عرصه‌های زندگی و شغلی موفق بوده جای خرسندی را پیش روی قرار می‌دهد‌.

‌گفتنی است، دانش‌آموزان نیز پس از دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر و یادآوری خاطرات گذشته عکسی دسته جمعی به یادگار انداخته تا بازهم یادبودی از این ایام برای سال‌های پیش رو به ثبت برسد.
منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم