۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱

میزان مصرف انرژی در ایران

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه برابر استاندارد جهانی بودن میزان مصرف انرژی در ایران گفت: این مصرف باید مورد بازنگری و کنترل قرار گیرد.
کد خبر : ۲۳۲۶۷۲

صراط:نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه برابر استاندارد جهانی بودن میزان مصرف انرژی در ایران گفت: این مصرف باید مورد بازنگری و کنترل قرار گیرد.

محسن علیمردانی امشب در جلسه شورای اداری استان زنجان به مشکلات موجود در مصرف انرژی در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ارزیابی انجام‌شده نشان می‌دهد مصرف انرژی در ایران سه برابر استانداردهای جهانی است.

وی میزان مصرف سال گذشته انرژی را در ایران طی سال گذشته 125 میلیارد دلار اعلام و اضافه کرد: این درحالی است که نیاز ایران به انرژی 40 میلیارد دلار برآورد شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی کنترل مصرف انرژی را از ضرورت‌های برنامه‌ریزی برای مسئولان دانست و گفت: این برنامه‌ریزی باید در اولویت کاری قرار گیرد.

همچنین مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان در این جلسه با تشریح وضعیت تولید و مصرف این استان ادامه داد: کنترل مصرف برق در سال آینده نیاز به برنامه‌ریزی ویژه دارد.

عادل کاظمی به نزدیک شدن نمودارهای مصرف روز و شب در کشور اشاره کرد و بیان داشت: سال‌های گذشته فاصله این نمودار زیاد بوده است ولی با توجه به افزایش گرما این نمودار در آستانه برابر شدن است.

وی 50 درصد از مصرف انرژی برق استان زنجان را در امور صنعت دانست و تاکید کرد: 21 درصد از برق مصرفی استان زنجان هم در بخش کشاورزی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان خاطرنشان کرد: 5 درصد از میزان مصرف انرژی برق استان در بخش دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود که برای بهینه‌سازی آن باید برنامه‌ریزی شود.

وی اواسط خرداد ماه را اوج مصرف برق در استان زنجان اعلام کرد و گفت: کنترل مصرف برق در این ماه نیاز به برنامه‌ریزی دارد.
منبع: فارس