۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳

امریکا خواستار فروپاشی دولت اسد نیست

جان برنان رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن خواستار فروپاشی حکومت سوریه نیست چرا که می تواند راه به قدرت رسیدن گروه های تندرو را در این کشور باز کند.
کد خبر : ۲۳۲۷۵۷
صراط: جان برنان رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن خواستار فروپاشی حکومت سوریه نیست چرا که می تواند راه به قدرت رسیدن گروه های تندرو را در این کشور باز کند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، رییس سازمان جاسوسی امریکا گفت : با توجه به ظهور داعش و دیگر گروهها در سوریه ، واشنگتن دلیل خوبی برای نگرانی در مورد جایگزین احتمالی بشار اسد رییس جمهوری سوریه در صورت سقوط دولت وی دارد.
 
وی که در مراسمی در شورای روابط خارجه سخن می گفت، در پاسخ به این سوال که ایا دولت وی نگران جانشین احتمالی اسد است یا نه اظهار کرد : به گمان من ، این یک نگرانی مشروع است .
 
وی گفت : عناصر افراطی از جمله گروه داعش و شبه نظامیان کهنه کار القاعده اکنون در بخش هایی از سوریه برخاسته اند. آخرین چیزی که ما می خواهیم انجام دهیم این است که به انها اجازه ندهیم وارد دمشق شوند.
 
برنان گفت : هیچ کدام از ما یعنی روسیه ، امریکا و ائتلاف و کشورهای منطقه ای خواستار فروپاشی دولت و نهادهای سیاسی در سوریه نیستند.
 
به گفته وی ، جامعه بین الملل طرفدار یک حل و فصل نهایی است که نمایندگی یک دولت را در تلاش به پرداختن به درد ورنج موجود در سراسر کشور به ارمغان آورد.
 
برنان که تا پیش از انتخاب به عنوان مشاور ارشد ضد تروریسم اوباما سال ها در سازمان جاسوسی کار می کرد، در ماه مارس 2013 ریاست سازمان اطلاعاتی مرکزی امریکا را به عهده گرفت .
منبع: ایرنا
برچسب ها: آمریکا اسد سوریه