۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸

اساسنامه‌ بحث‌برانگیز فدراسیون‌ها آماده شد

اساسنامه مشترک فدراسیون‌ها آماده تصویب است،‌اما هنوز مشخصی نیست که برای تصویب نهایی هیات دولت، فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین المللی چه واکنشی به این اساسنامه خواهند داشت.
کد خبر : ۲۳۲۷۸۰
صراط: اساسنامه مشترک فدراسیون‌ها آماده تصویب است،‌اما هنوز مشخصی نیست که برای تصویب نهایی هیات دولت، فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین المللی چه واکنشی به این اساسنامه خواهند داشت.

دی ماه سال جاری بود که اساسنامه مشترک برای فدراسیون‌های ورزشی توسط کارشناسان وزارت ورزش نوشته شد و بعد از آن توسط کارگروهی ویژه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
 
بعد از دو ماه بررسی روز پنجشنبه هفته گذشته پرونده این کار هم بسته و قرار شد این اساسنامه در شورای معاونین هم مورد بحث قرار بگیرد و بعد از آن در هیات دولت تصویب شود.
 
البته پروسه تصویب اساسنامه در هیات دولت به راحتی نیست و لازم است این اساسنامه توسط فدراسیون‌های جهانی و همین طور کمیته بین‌المللی المپیک تایید شده تا در نهایت با تصویب مجامع عمومی فدراسیون‌ها به عنوان یک اساسنامه مشترک استفاده شود.
 
نکته‌ای که در این چند روز اخیر مورد انتقاد برخی از کارشناسان از جمله رئیس کمیته ملی المپیک قرار گرفته، بندی در اساسنامه است که به هیات‌ها اجازه می‌دهد تا به جای رئیس، نمایندگانشان را در مجامع انتخاباتی شرکت دهند که این موضوع استقلال هیات‌ها را زیر سوال می‌برد.
 
شنیده شده بندهای بحث‌برانگیز دیگری نیز در این اساسنامه وجود دارد؛ حالا باید دید صحبت‌های کارگروهی که در نشست‌های مختلف مطرح شده در ویرایش اصلی اساسنامه اعمال شده یا خیر.
منبع: فارس