۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹

واکنش نژادفلاح به اتفاقات دیدار با نفت

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس گفت: مگر می‌شود تماشاگران مسجدسلیمانی از بیرون ورزشگاه آجر پاره و سنگ به داخل زمین پرتاب کنند؟!
کد خبر : ۲۳۲۹۱۲
صراط: محمدحسین نژادفلاح در خصوص اینکه او به عنوان سخنگوی باشگاه پرسپولیس انتخاب شده اما در دسترس خبرنگاران نیست اظهار داشت: خبر خاصی نبوده که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم. مسائل باشگاه را هم روی خروجی سایت قرار می‌دهیم اگر نیازی به اطلاع‌رسانی باشد با توجه به صلاحدید باشگاه در مورد آن صحبت خواهیم کرد و به مردم اطلاع خواهیم داد.

وی در مورد اینکه خبرهایی که روی خروجی سایت قرار گرفته می‌شود امکان دارد با برخی فیلترها روبه‌رو باشد تصریح کرد: ممکن است در بعضی جاها ما سکوت کرده باشیم اما معمولاً پاسخ خبرنگاران را داده‌ایم. این را هم در نظر بگیرید که نمی‌توانیم با تک تک خبرنگاران مصاحبه کنیم و این امکانپذیر نیست.

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه برای سفر به عربستان خبرنگاری همراه با تیم اعزام نخواهد شد تأکید کرد: ما هیچ خبرنگاری را با خود نخواهیم برد. لیستی از افراد برای سفر به عربستان تدارک دیده شد که دیگر نمی‌توانیم از مطبوعات و پیشکسوتان را با خود ببریم اگر بخواهیم چنین کاری را انجام بدهیم شرمنده دیگران خواهیم شد و به همین دلیل یک پاسخ کلی داریم که غیر از ارکان باشگاه کسی به عربستان سفر نکند.

وی ادامه داد: مدیر رسانه‌ای هم به عنوان خبرنگار در کنار تیم است. شاید هم اکنون بگویید که با قرعه‌کشی و انتخاب یک خبرنگار موافقت می‌کردید اما در واقع چنین امری هم شدنی نبود. عربستان به همه ویزا نمی‌دهد حتی برای حج عمره هم هم اکنون ویزاها را اندک کرده است ما هم هنوز برخی از افرادی که قصد داشتیم ببریم را نتوانستیم ویزای آنها را بگیریم. اگر شما توانستید ویزای عربستان بگیرید مشکلی برای همراهی تیم وجود ندارد ما که می‌خواهیم هواپیمای چارتر بگیریم حالا صد نفر یا 150 نفر باشد اما مشکل ما این بود که سخت‌گیری‌های دیگری صورت می‌گیرد.

نژادفلاح در مورد صحبت‌های کفاشیان مبنی بر اینکه هواداران از بیرون ورزشگاه در دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان اقدام به پرتاب اشیا کردند تصریح کرد: واقعیت این است که این مشکلات باید در خود فدراسیون حل شود ما به صورت موردی نمی‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم. در شهر مسجد سلیمان طرفداران پرسپولیس هم حضور دارند، البته درست است که تیم خودشان هم است اما آنها واقعاً پرسپولیسی هستند حالا در بین برخی تماشاگران رفتارهای غیرورزشی هم وجود دارد که باید این مسئله ریشه‌ای از بین برود. مگر می‌شود از بیرون ورزشگاه آجر پاره و سنگ به داخل زمین پرتاب کنند؟!

وی در مورد اینکه کفاشیان اعلام کرده آنها به استقبال چهارشنبه سوری رفتند گفت: چهارشنبه سوری هم به هر حال محل خاص خود را دارد که در مکان‌های مشخص به این اقدامات بپردازند.

نژاد فلاح در مورد اینکه کفاشیان اعلام کرده کمیته انضباطی موضوع عدم همراهی بازیکنان پرسپولیس با چفیه و قرائت وصیت‌نامه را پیگیری خواهد کرد تصریح کرد: نظام ما یک نظام ارزشی است در مورد این اتفاقات باید آقای خوردبین جواب بدهد و به مسئولیت من برنمی‌گردد اما آنچه که من از بیرون دیدم وقتی بازیکنان از رختکن خارج می‌شدند پلاکاردی در مورد شهدا در دست داشتند و در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری هم بنری وجود داشت چند عکس از شهدا هم به همراه خود داشتند. بازیکنان پرسپولیس به دور از این حرفها هستند و نمی‌دانم در مجموع چه اتفاقی رخ داده است.

وی در مورد اینکه خوردبین اعلام کرده ما نمی‌توانستیم هم کار فرهنگی انجام بدهیم و هم فحاشی صورت بگیرد، تأکید کرد: هر کس باید امور خود را انجام بدهد، کارهای فرهنگی در زمان مقرر انجام شود تا بتوانیم عملکرد خوبی را به نمایش بگذاریم.

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه لیست این باشگاه برای سفر به عربستان چند نفر است تأکید کرد: هنوز ویزاهای کاروان کامل نشده است حالا فرقی نمی‌کند 60 نفر یا 40 نفر باشد اما ما تمامی بازیکنان، کادر فنی و کادر پزشکی را به همراه خود خواهیم برد حتی بازیکنانی که در این فصل هم به میدان نرفتند با ما خواهند آمد. همچنین برخی از مسئولین باشگاه هم از جمله مدیر رسانه‌ای، مدیر روابط بین‌المللی و بنده در خدمت تیم خواهیم بود. همچنین سه لیدر هم با ما خواهند آمد البته درست این بود که این نفرات را هم نبریم اما قبل از بازی لخویا صحبت کردم و گفتم که بین خودتان قرعه‌کشی کنید تا کسانی با ما به عربستان بیایند.

نژادفلاح در مورد اینکه چگونه لیدر باشگاه همراه تیم خواهند بود اما خبرنگار نمی‌تواند با تیم همراهی کند تصریح کرد: به هر حال باید فرصت بدهید من در دانشگاه تدریس می‌کنم و معتقدم بالاتر از رسانه چیزی نیست. وجود خبرنگار باعث می‌شود که مسائلی که مسئولان باشگاه از چشم‌شان پنهان مانده است دیده شود. باور کنید باید جایی مقابل این موضوع می‌ایستادم. اگر به خبرنگاران می‌گفتم بیایند باید پیشکسوتان را با خود می‌بردیم و پس از آن سایر افراد هم خواستار بودند که به عربستان بیایند به همین دلیل تصمیم گرفتیم غیر از ارکان اصلی باشگاه هیچ کس تیم را همراهی نکند. موضوع لیدرها را هم به من ببخشید. واقعاً برای خبرنگاران احترام قائلم و تلاش آنها را نادیده نمی‌گیرم. عذرخواهی می‌کنم که سه لیدر به لیست اضافه شده‌اند البته می‌دانم که مشکل شما با حضور آنها نیست بلکه دوست داشتید خودتان هم در این سفر معنوی حضور داشته باشید اما قول می دهم که جبران کنم.

وی افزود: یک سمت این مسئله ما بودیم و سمت دیگرش بحث گرفتن ویزا بود. اگر توانستید ویزا بگیرید حتی با یک روز تأخیر هم به عربستان بیایید مشکلی ندارد. ما چندین سایت و رسانه داریم. لیدرها همزمان با لیست بازیکنان و کادر فنی ارسال شدند و هنوز لیست دوم ما برای دریافت ویزا نیامده است حتی برخی پیشکسوتان هم ویزایشان را دریافت کردند اما ما آنها را نمی‌بریم.

نژادفلاح در مورد بحث اسپانسر باشگاه تأکید کرد: ما یک پیش‌پرداختی از شرکت گرفتیم، اجازه بدهید مبلغ آن را نگویم اما به صورت قرض‌الحسنه است اگر به توافق نهایی رسیدیم آن پول حساب خواهد شد و اگر به توافق نرسیدیم جزئی از پرداختی‌ها تلقی می‌شود البته بیشتر توافقات صورت گرفته است فقط در یکی، دو مورد به توافق نهایی نرسیدیم که آن هم متأثر به بحث واگذاری باشگاه می‌شود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود رفاه قرار است باشگاه پرسپولیس را بخرد در حالی که او هم به دولت وابسته است گفت: فردا جلسه مجمع فوق‌العاده باشگاه برگزار خواهد شد که در آن وزیر دادگستری، وزیر اقتصاد و وزیر ورزش حضور دارد. طبیعتاً در آن جلسه در خصوص نحوه واگذاری صحبت خواهیم کرد در مجموع با این نحوه واگذاری مخالفم چرا بلایی که سر برخی تیم‌های ما از جمله راه‌آهن آمده حالا باید سر پرسپولیس و استقلال بیاید. من در مقطعی اجازه واگذاری راه‌آهن به شهرستان را ندارم که البته اگر فروخته می‌شد بهتر از این بود که حالا بخواهد بیفتد. اگر این تیم سقوط کند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ راه‌آهن سابقه زیادی دارد اما هوادار ندارد و همچون استقلال و پرسپولیس نگرانی برای بحث واگذاری آنها ندارند. باید به معنای واقعی زمینه واگذاری فراهم شود تا کسانی که در این موضوع سرمایه‌گذاری می‌کنند بتوانند درآمدزایی هم داشته باشند.

نژادفلاح یادآور شد: باید این مسئله را هم در نظر بگیریم که اگر کسی سرمایه‌گذاری کرده و به هر دلیلی به مشکل خورد باز این تیم‌ها بتوانند به بخش دولتی بازگردند. شما هم اکنون نگاه کنید کدام یک از تیم‌ها به بخش خصوصی واگذار شده‌اند؟ چه اصراری وجود دارد که بخش خصوصی‌سازی را با استقلال و پرسپولیس شروع کنیم؟ اگر واقعاً این موضوع جدی است با تیم‌های کم طرفدار شروع کنیم نمی‌گویم تیم‌هایی چون سپاهان و تراکتورسازی بلکه تیم‌هایی که کم طرفدار هستند و تجربه لازم در این مسئله را به دست آ‌وریم. این موضوع ناگهانی امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان نتیجه گرفت اگر هم اتفاق بیفتد باید منتظر حوادث دیگر باشیم.

وی افزود: شما پدیده را نگاه کنید، امکان دارد سال بعد سرنوشت راه‌آهن را دچار شود. باید ابتدا با شرکت‌های شبه دولتی آغاز کنیم، شرکت‌هایی که 10، 20 میلیارد برایشان پولی نیست تا از دولت فاصله بگیریم.

نژادفلاح در خصوص دستگیری عضو دیگری از هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس یادآور شد: باید مدیران عامل در این موضوع نگران باشند. به اعضای هیأت مدیره خیلی کار ندارند برای من هم عنوان مهم نیست حالا قائم مقامی باشد یا مدیر عاملی. مسئولیت کاری مهم است که اختیارات مدیرعامل را بر عهده دارند. در مدت طولانی که در هیأت مدیره و ورزش بوده‌ام سعی کردم مسائل و مشکلاتی را به وجود نیاورم و از اتفاقاتی که نباید بیفتد جلوگیری کنم اگر مشکلاتی که در گذشته برای مدیران به وجود آمده رخ نمی‌داد قطعاً هم اکنون مشکلات ما هم کمتر بود، به همین دلیل به سهم خودم سعی می‌کنم هیچ حاشیه جدیدی به وجود نیاورم.

وی در مورد حضور بازرسان در باشگاه پرسپولیس که پس از آن باعث شد سلیمی دستگیر شود گفت: من از این موضوع بی‌خبرم البته بازرسان دیداری هم با خود من داشتند که برای خوش و بش بود. در مورد موضوع سلیمی هم بی‌خبرم و قطعاً هر چیزی که بوده به پرسپولیس کنونی مربوط نمی‌شود.

وی در مورد اینکه فرد جدیدی به هیأت مدیره پرسپولیس اضافه خواهد شد یا خیر،‌گفت:‌قرار بود تکلیف واگذاری سهام پرسپولیس در مزایده دوم مشخص شود که چون شرکت‌کننده‌ای برای مزایده وجود نداشت این کار به مزایده سوم گذاشته شد، در هر صورت امیدوارم ترمیم هیأت مدیره یکی از مصوبات جلسه فردا باشد.

نژادفلاح در خصوص کمک 500 میلیونی شرکت بهنام‌پیشروی کیش گفت: این مبلغ پیش ما محفوظ است اما قرار بود هر مبلغی که به ما کمک کنند تا زمان انعقاد قرارداد به عنوان قرض‌الحسنه به پرسپولیس داده شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا جدیدا کم مصاحبه‌ می‌کند، گفت: دوست ندارم شرمنده خبرنگاران شوم نه اینکه نخواهم مصاحبه کنم اما وقت مصاحبه ندارم. امروز هم چون خبرنگاران دسته جمعی آمدند وظیفه خودم دانستم پاسخگوی شما باشم. اگر هم مصاحبه نمی‌کنم روی حساب بی‌احترامی نگذارید، اما به واقع برخی زمان‌ها وقتی برای مصاحبه نمی‌ماند.

قائم‌مقام پرسپولیس در مورد اینکه آیا حسین هدایتی به هیأت مدیره این تیم اضافه می‌شود یا خیر،‌گفت: یکی از پیشنهادات من اضافه شدن هدایتی بود. من یکی دو دوره با او در هیأت مدیره بودم و او عاشقانه به پرسپولیس کمک می‌کند. پول سفر قبلی را هدایتی داد و امیدوارم پول سفر بعدی به عربستان را او بزرگورانه تقبل کند.البته شاید هر کسی برای کمک انگیزه‌های داشته باشد اما انگیزه هدایتی دوست داشتن پرسپولیس است. او علاقمندانه کمک می‌کند ویکی از گزینه‌هایم برای حضور در هیأت مدیره به وزیر شخص هدایتی است.

نژادفلاح در پاسخ به این سؤال که چگونه پرسپولیس می‌خواهد از دو قطب مخالف (شرکت بهنام‌پیشرو و حسین هدایتی) کمک بگیرد، گفت: آیا شما مخالف پول گرفتن ما هستید؟

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که چطور در حالی که علی فتح‌الله‌زاده از 6 صبح تا 12 شب مصاحبه می‌کند شما می‌گویید وقتی برای مصاحبه ندارید، گفت: من احترام زیادی برای فتح‌الله‌زاده قائلم اما یکی از شغل‌های او روزنامه‌نگاری است و این هنر اوست ومن به او تبریک می‌گویم.
منبع: فارس