۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵

فروش بلیت چارتر یک نفری؛ ممنوع

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت فروش بلیت چارتری به صورت یک نفری و بدون برگزاری تور خبر داد.
کد خبر : ۲۳۲۹۵۱
صراط: مرتضی دهقان تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مسئول مستقیم نظارت بر دفاتر برگزارکننده تورهای مسافرتی است و از مردم می خواهیم موارد تخلف را اعلام کنند.
 
دهقان گفت: سازمان هواپیمایی کشوری فروش بلیت چارتری یک نفری را تایید نمی کند.
 
وی افزود: بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری در سطح شهر به صورت نامحسوس حضور دارند و اگر تخلفی از آژانس های مسافرتی مبنی بر گرانفروشی، فروش بلیت چارتری یک نفری بدون تور و دیگر موارد تخلف را مشاهده کنند، برخورد می شود.
 
مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت های هواپیمایی، فرودگاه‌ها و موسسات هوانوردی با بیان اینکه مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در دفاتر خدمات مسافرت هوایی موضوع را اطلاع دهند، گفت: آژانس هایی که با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت می کنند تنها مجاز به فروش پروازهای داخلی و خارجی هستند و اجازه فروش و حق برگزاری تور را ندارند.
 
وی افزود: آژانس هایی هم که از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز گرفتند، این سازمان مسئول مستقیم نظارت بر این دفاتر و قیمت برگزاری تورهای مسافرت هوایی است و مردم تخلفات این دفاتر را به این سازمان اعلام کنند.
 
دهقان با تاکید بر اینکه نظارت بر تورهای مسافرتی بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامه ای به شرکت های هواپیمایی تاکید کرده است به آژانس هایی مجوز پروازهای چارتری داده شود که خدمات تور برگزار می کنند.
 
دهقان از مردم درخواست کرد از دفاتر خدمات مسافرت هوایی  دارای مجوز  بلیت بخرند.