۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۶

داور سه پنالتی پرسپولیس را نگرفت

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با وجود برتری تیمش در دیدار رفت فینال جام حذفی گفت: داور در این بازی از گرفتن سه پنالتی ما خودداری کرد تا به یک پیروزی پرگل نرسیم.
کد خبر : ۲۳۲۹۶

به گزارش مهر، علی دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از برتری 4 بر 2 تیمش در دیدار رفت فینال جام حذفی  با بیان این مطلب افزود: بازی را خوب شروع نکردیم و ملوان بهتر از ما بازی کرد و حتی گل نخست را به ثمر رساند تا اینکه در 15 دقیقه پایانی نیمه اول به جریان بازی بازگشتیم و به چند موقعیت گلزنی رسیدیم و یک پنالتی را هم از دست دادیم.

وی در ادامه مدعی شد نیمه دوم مسابقه کلا دست پرسپولیس بود و ملوان تنها یک موقعیت گلزنی داشته که از آن موقعیت هم به گل رسیده است. دایی با بیان این جملات گفت: در نیمه دوم به مراتب بهتر از نیمه اول بازی کردیم. شما دیدید چقدر موقعیت گلزنی را از دست دادیم اما من ناراحت نیستم فوتبال همین است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس عملکرد شاگردانش را ستود و گفت: آمده بودیم این بازی را ببریم و خوشحالم که توانستیم با 2 اختلاف گل برنده شویم ما درفصل جاری دو بار مقابل ملوان تن به شکست داده بودیم که خوشبختانه یکی از آنها را جبران کردیم. امیدوارم دیگری را در دیدار برگشت فینال جام حذفی جبران کنیم و قهرمان شویم.

وی در ادامه تاکید کرد داور به نفع تیمش 3 پنالتی نگرفته است و افزود: در اهواز گفتم داور باید به سود فولاد اعلام پنالتی می کرد اینجا هم می گویم داور به سود ما 3 پنالتی نگرفت در نیمه اول خطای مدافع ملوان روی نوری بود در نیمه دوم هم  به جای اینکه خطای پنالتی روی نوروزی را بگیرد ازکنار این خطا به سادگی گذشت و بازیکن ما را دو کارته کرد تا در بازی برگشت فینال جام حذفی او را در اختیار نداشته باشیم.

علی دایی با انتقاد از افرادی که طی روزهای اخیر علیه تیم پرسپولیس جو سازی کردند گفت: متاسفانه برخی ها تا تیمشان شکست می خورد جوسازی می کنند و باخت خودشان را به داوری و مسائلی از این دست ربط می دهند.آنها با بیان این که فوتبال ایران رنگی است باخت خود را توجیه کرده و روی تیم ما فشار ایجاد می کنند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از داور دیدار رفت فینال جام حذفی گفت: داور علاوه بر اینکه 3 پنالتی نگرفت به چندین بازیکن تیم ما اخطار داد. این همه اخطار در فینال جام حذفی به چه دلیل است متاسفانه بازی در برخی مواقع ازدست داور خارج شده بود و او با دادن اخطارهای متعدد سعی در کنترل مسابقه داشت.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم عالی بودیم. همه جوره روی دروازه فشار آوردیم اما بدشانس بودیم که با نتیجه 4 بر 2 پیروز شدیم.

خبرنگاری از دایی  پرسید آیا بهتر نبود مازیار زارع که پیش از این بازیکن ملوان بود و به این تیم تعلق خاطر دارد ضربه پنالتی را نمی زد که سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سئوال گفت: اینکه زارع بازیکن ملوان بوده کهنه شده است ما داریم فوتبال حرفه ای را بازی می کنیم زارع چند سال است از ملوان بیرون آمده آیا بازهم باید بگوییم او به این تیم تعلق خاطر دارد؟ من معتقدم اینکه زارع پنالتی را از دست داد یک اتفاق بوده در فوتبال و فدای سرش که پنالتی را از دست داده در عوض در نیمه دوم با جان و دل بازی کرد و از عوامل پیروزی ما بود.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد تیمش که شکست یک بر صفر در نیمه اول را یک پیروزی پرگل در نیمه دوم تعویض کرده است گفت: از سیستم دفاعی تیمم به هیچ عنوان راضی نیستم  تیمی که در جام حذفی گل می خورد به هیچ عنوان کار دفاعی خوبی نداشته  و من از کار دفاعی تیمم به هیچ عنوان راضی نیستم.

دایی با تاکید بر اینکه تیمش استحقاق پیروزی مقابل ملوان را داشته است  در واکنش به اعتراض ملوانی ها که معتقد بودند داور به نفع سرخپوشان قضاوت کرده است گفت: من چنین اعتقادی ندارم به نظر من کارت قرمز و اخراج هم جزیی از فوتبال است زمانی که مهاجم ما در آستانه تک به تک شدن با دوازه بان ملوان بود  و مدافع این تیم بازیکن ما را از رسیدن به گل محروم کرده است آیا نباید این بازیکن از زمین اخراج شود؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه تیمش با روحیه ای پایین به رختکن رفته و سر بازیکنان پرسپولیس پایین بوده است گفت: در نیمه دوم با صحبت هایی که کردیم تیم به مراتب بهتر شد اعتقاد دارم حتی قبل از اخراج بازیکن ملوان باید داور به سود ما اعلام پنالتی می کرد.

وی اعتراض ملوانی ها را به نوعی بهانه خواند و گفت: به نظر من داور به ملوانی ها لطف کرد. شما ببینید در این بازی چند پنالتی برای ما گرفته شد و چند پنالتی را نادیده گرفتند. امروز باید بازی را می بردیم و اینکه هواداران ملوان ناراحت هستند را من طبیعی می دانم آنها طرفدار یک تیم باریشه هستند و به خاطر علاقه ای که به تیمشان دارند معتقدند که تیم باید بازی را می برد.

دایی در این خصوص خاطرنشان کرد: اگر قرار بود فدراسیون فوتبال کاری کند که پرسپولیس و استقلال موفق باشند مطمئن باشید در بازی هفته گذشته کاری می کردند که ملوان مقابل استقلال بازنده شود. من بازهم می گویم داور به ملوان لطف داشت که اگر این طور نبود نتیجه غیر از این رقم می خورد.

 خبرنگاری به سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم شما هفته به هفته بهتر بازی می کند و نتیجه می گیرد ایا بهتر نیست که شما بمانید و به همکاری خود با این تیم ادامه دهید؟ دایی در پاسخ گفت: اصلا شما به من بگوییم فصل آینده من هستم یا نه! تا من به سئوالتان پاسخ بدهم. ما تمام تلاش و زحمت خود را تا پیش از جام حذفی هم به کار گرفته بودم تا در لیگ برتر موفق باشیم اعتقاد دارم در لیگ هم فقط 4-5 بازی بد داشتیم و از نظر فوتبالی عملکردمان قابل بود و فقط گل نمی زدیم خوشحالم از این که در چند بازی گذشته هم خوب گل زدیم و هم خوب دفاع کردیم و الان امیدوارانه به دیدار برگشت جام حذفی می رویم.

وی یادآور شد: در پایان بازی با فولاد خوزستان داور برای فولاد پنالتی نگرفت  من با شهامت گفتم داور باید اعلام پنالتی می کرد شاید خیلی ها از دست من هم ناراحت شدند اینجا هم داور 3 پنالتی نگرفت که اگر هر یک از آنها را اعلام پنالتی می کرد نتیجه به گونه ای دیگر رقم  می خورد. دایی این جملات را در پاسخ به خبرنگار برنامه ورزش از نگاه دو گفت و افزود: من همیشه پاسخگو بوده ام چه زمانی که بردیم و چه زمانی که باختیم یکی از شما خبرنگاران بگوید من بعد از باخت ها پاسخگو نبوده ام همیشه از دید من  پیروزی برای بازیکنان بوده و شکست برای خودم. متاسفانه سئوالات شما بودار است از شما می خواهم سئوالتان را درست بپرسید من مدتی است به همین دلایل با شبکه 2 در تعامل نیستم با این حال همیشه پاسخگو بوده ام.

دایی همچنین خطاب به خبرنگار برنامه ورزش از نگاه 2 گفت: من فارسی به شما گفتم داور 3 پنالتی نگرفتم آیا این حرف را ترکی زدم یا انگلیسی؟!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس امیدوارانه از بازی برگشت تیمش مقابل ملوان یاد کرد و افزود: در این دو، سه روز باقی مانده تا دیدار برگشت فینال جام حذفی نمی توانیم کار خاصی انجام دهیم اما سعی می کنیم تیم را به خوبی آماده کنیم تا قهرمانی مان را در جام حذفی را جشن بگیریم.

وی در ادامه از غیبت علیرضا محمد و هادی نوروزی در بازی برگشت فینال جام حذفی خبر داد و گفت: جای نگرانی نیست و جای این نفرات  با بازیکنان دیگر پر می کنیم. دایی با وجود برتری در دیدار رفت  فینال جام حذفی گفت:  هنوز هیچی تمام نشده دوست دارم تیمم با پیروزی در دیدار برگشت قهرمان جام حذفی شود به همین خاطر تیم را ترمیم می کنم تا در انزلی هم پیروز شویم.

دایی در واکنش به تعریف و تمجید یکی از خبرنگاران که کارنامه مربیگری او را قابل قبول خواند  گفت: راجع به  خودم حرفی نمی زنم همیشه سعی می کنم کار خود را انجام دهم نه به قهرمانی نگاه می کنم نه به چیز دیگری. فقط دوست دارم عملکرد و کارایی فنی خود را بالا ببرم من هنوز در ابتدای راه مربیگری هستم 4، 5 سال است که مربیگری می کنم و دوست دارم بیشتر یاد بگیریم.

وی در خاتمه  افزود: نمی توانیم تاثیر تشویق هواداران روی پیروزی های اخیر پرسپولیس را کتمان کنیم ما مدیون هواداران هستیم آنها نشان دادند هر زمان درست تیم را هدایت کنند تیم بهتر نتیجه می گیرد انشاءالله در انزلی هم با حمایت هواداران پیروز می شویم و قهرمانی را به دست می آوریم.

دیدار رفت فینال رقابتهای جام حذفی باشگاه های کشور سه شنبه شب در ورزشگاه آزادی با برتری 4 بر 2 پرسپولیس برابر ملوان برگزار شد. دیدار برگشت روز جمعه هفته جاری در ورزشگاه تختی بندرانزلی برگزار خواهد شد.