۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

فرانسه نقش تندروها را ایفا می‌کند

خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد که فرانسه نقش بازها(تندروها) را ایفا می‌کند البته پاریس خواهان پذیرش ریسک تخریب گفت‌وگوها نیست.
کد خبر : ۲۳۳۰۵۰
صراط: خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد که فرانسه نقش بازها(تندروها) را ایفا می‌کند البته پاریس خواهان پذیرش ریسک تخریب گفت‌وگوها نیست.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت که پاریس در مذاکرات هسته‌ای نقش تندرو را ایفا می‌کند.
 
خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از دیپلمات‌ها نوشت: «همانطور که به ضرب‌الاجل ۳۱ مارس برای توافق با ایران بر سر برنامه هسته‌ای آن نزدیک می‌شویم، فرانسه در حال ایفای نقش خود به عنوان باز(تندروی) اصلی است نقشی که  متحدان آمریکا را آزار داده اما بعید است در نهایت سبب از بین بردن توافق شود».
 
این خبرگزاری غربی در ادامه به نقل از «برنارد هورکید» کارشناس مسائل ایران در مرکز ملی تحقیق علم فرانسه هم نوشت: «فرانسه به طور مشخص این را انتخاب کرده که با پادشاهی‌های نفتی خلیج(فارس) همراه شوند موضعی که به دنبال مخالفت با منافع و تاثیرات ایران در منطقه و مقصر دانستن آن به خاطر خشونتها و آشوب در سوریه، لبنان و عراق است».
 
در ادامه این گزارش «فرانسوا نیکولاد» سفیر اسبق فرانسه در ایران گفت: «فرانسه ریسک نابودی مذاکرات(هسته‌ای) را نخواهد کرد. قدرتهای جهانی در مسائل کلیدی همه با هم توافق دارند».
 
گزارش این خبرگزاری غربی در حالی منتشر شده که امروز یکشنبه قرار است دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در شهر لوزان سوئیس با حضور محمدجواد ظریف و جان کری ازسرگرفته شود.
منبع: فارس