۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰

بولتون: اوباما درحال تسلیم شدن است

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد توافق هسته‌ای با ایران که اوباما بر روی آن اصرار دارد یک شکست بی‌سابقه برای واشنگتن به شمار می‌رود.
کد خبر : ۲۳۳۱۳۲
صراط: نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد توافق هسته‌ای با ایران که اوباما بر روی آن اصرار دارد یک شکست بی‌سابقه برای واشنگتن به شمار می‌رود.

به نقل از دهیل، جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که اوباما در مذاکره با ایران به شکل بی‌سابقه‌ای درحال تسلیم شدن است.
 
وی در اجلاس اقدام امنیت ملی کارولینای شمالی گفت: این توافق اساسا دچار نقص است. درواقع هیچ توافقی با ایران وجود ندارد که من به آن اطمینان داشته باشم. این رژیمی است که مصمم به دستیابی به سلاح هسته‌ای است و با این توافق به خواسته خود خواهد رسید.
 
بولتون در حمایت از اقدام 47 نماینده جمهوریخواه در ارسال نامه به مقامات ایران و انتقاد داخلی و بین‌المللی از این اقدام سناتورها گفت: سناتورها خائن نیستند بلکه مقاماتی هستند که طبق قانون اساسی آمریکا عمل کرده‌اند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اوباما در قبال این توافق مقامات ایرانی را در آغوش گرفته و به هموطنان خود و نزدیکترین متحدانش حمله‌ کرده است. خطری که ما امیدوار به جلوگیری از آن هستیم نزدیک است. این تنها یک مثال از عدم توجه اوباما به امنیت ملی آمریکا است.
 
بولتون در پایان تاکید کرد که رای‌دهندگان آمریکایی باید در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری موضوع امنیت ملی را یکی از مسائل مهم و محوری در انتخاب خود قرار دهند.
منبع: تسنیم