۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
هاشمی چه گفت که احمدی‌نژاد تکذیبش کرد؟

پاس گل ناخواسته رفسنجانی به احمدی‌نژاد!/ دوقطبی معروف احیا شد!

در آستانه ورود به سال 94 که قرار است انتخابات مجلس دهم و خبرگان در آن برگزار شود، شاید هیچ پاس گلی دقیق تر از اظهارات هاشمی برای طیف حامی احمدی نژاد وجود نداشت.
کد خبر : ۲۳۳۱۳۷
گروه سیاسی صراط - دفتر محمود احمدی نژاد امروز با صدور اطلاعیه‌ای اظهارات اکبر هاشمی رفسنجانی درباره پیام احمدی نژاد به او قبل از انتخابات ریاست جمهوری 84 را تاکذیب کرد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، در اطلاعیه مذکور آمده است که "اخیراً آقای هاشمی رفسنجانی در مصاحبه‌ای چنین ادعا کرده‌اند که گویا آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد برای حضور در عرصه انتخابات سال 1384 به نوعی با ایشان هماهنگ کرده و یا کسب اجازه نموده است. آحاد ملت بزرگ ایران از تحولات به خوبی آگاهند و روند امور را با دقت زیرنظر دارند و می‌دانند که این ادعا از اساس خلاف واقع و کذب سخن محض است."

اشاره اطلاعیه به "هماهنگی احمدی نژاد با هاشمی برای حضور در انتخابات 84" به بخشی از مصاحبه اخیر رفسنجانی بازمی گردد که در هیاهوی شکست هاشمی در انتخابات رییس جدید خبرگان گم شد.

رفسنجانی در مصاحبه مذکور در پاسخ به این سوال که "واقعا شما از آقای احمدی‌نژاد برای آینده کشور احساس خطر می‌کردید؟" گفته است: "من همه نامزدها را می‌شناختم. ایشان در دولت من فرماندار و استاندار بود. فقط ایشان نبود، سه نفر بودند که می‌گفتم ظرفیت کشوری مانند ایران با شرایط و مشکلات داخلی و خارجی خاص خودش خیلی بالاتر از توان این افراد است. البته آقای احمدی‌نژاد هم وقتی نامزد شدم، به من پیام داده بود که اگر شما می‌خواهید، من کنار می‌روم که گفتم نه، حالا که نامزد شدم، هر کسی می‌خواهد، باشد. من می‌خواهم برای مردم اتمام‌حجت کنم که اگر مردم خواستند، حاضرم خدمت کنم."

ادعای هاشمی رفسنجانی در نگاه اول دور از واقع به نظر می رسد. حتی اگر منظور او ابلاغ پیام توسط برخی واسطه ها بوده باشد هم، به اندازه کافی مستند نیست. با این حال، هاشمی با طرح این ادعا، بیش از آنکه "مقبولیت" خود در میان سیاسیون جامعه را نشان دهد، فرصت مجددی را برای محمود احمدی نژاد فراهنم کرده است تا بار دیگر به بازسازی دوقطبی احمدی‌نژاد – هاشمی دست بزند.

دوقطبی معروف اولین بار در همان انتخاباتی که هاشمی از آن سخن گفته است، قدرت خود را نشان داد و چه بسا خود احمدی نژاد و اطرافیان او نیز تا قبل از آن، به چنین قدرتی پی نبرده بودند. اما از آن پس، در چند انتخابات مختلف، از مجلس تا ریاست جمهوری، به آن تمسک جسته اند.

با این تحلیل، و در آستانه ورود به سال 94 که قرار است انتخابات مجلس دهم و خبرگان در آن برگزار شود، شاید هیچ پاس گلی دقیق تر از اظهارات هاشمی برای طیف حامی احمدی نژاد وجود نداشت تا بار دیگر آن گونه که خود خواستار آن هستند، وارد رقابت های انتخاباتی شود.

این در حالی است که نحوه حضور حامیان احمدی نژاد در انتخابات مجلس همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد اما نامزدی هاشمی برای انتخابات خبرگان قطعی به نظر می رسد. با این وصف، آیا اظهارات هاشمی در نهایت به زیان او تمام خواهد شد یا خیر. از طرفی آیا دفتر هاشمی که دست به اطلاعیه خوبی هم دارد(!)، در مقابل این اطلاعیه دفتر احمدی نژاد سکوت می کند؟