۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰

تحلیل اصغرزاده و تکروی عارف و خرازی

ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخشی از گفت‌وگو با شماره روز شنبه روزنامه قانون پیرامون مشکلات اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم گفته است:
کد خبر : ۲۳۳۱۳۹
صراط: ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخشی از گفت‌وگو با شماره روز شنبه روزنامه قانون پیرامون مشکلات اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم گفته است:
 
«مشکل اصلاح‌طلبان البته تنها محدودیت‌هایی از این دست (اشاره به نبود احزاب) نیست، بلکه آنها از فقدان یک استراتژی مناسب و منسجم درونی نیز رنج می‌برند. اصلاح‌طلبان به لحاظ عناصر گفتمانی چیزی کم ندارند ولی وقتی پای عمل فرا می‌رسد معلوم نیست تا چه زمانی و با کدام نیرو باید ائتلاف یا از کدام گروه و جمعیت باید حذر کنند. چه مقدورات و امکاناتی دارند و چه نبایدهایی را باید رعایت کنند یا نکنند»؟!
 
وی همچنین با بیان اینکه دولت روحانی دچار لکنت و ریپ زدن است، اظهار می‌دارد: هم‌اکنون استراتژی اصلاح‌طلبان باید بگونه‌ای طراحی شود که گام‌های لرزان و شکننده دولت روحانی در سیاست خارجی، سیاست داخلی و ثبات اقتصادی را تثبیت و پایدار نماید.
 
 تحلیلی برصحبت های اصغر زاده:
 
*منش و ممشای سیاسی ابراهیم اصغرزاده آنچنان است که نسبت به سایر هم‌طیفان خود صراحت بیشتری پیرامون جبهه اصلاحات دارد.
 
هم‌او بود که در جریان انتخابات شورای شهر چهارم، انتقادات صریحی به اصلاح‌طلبان روا داشت و گفته شد که به همین علت در لیست انتخاباتی آنها در تهران جایی نیافت و ایضاً او بود که در اوان آغاز به کار دولت یازدهم از نگاه اصلاح‌طلبان به دولت اینگونه رونمایی کرد که «دولت روحانی برای ما رحم اجاره‌ای است»!
 
اشاره اخیر وی نیز مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان استراتژی مناسب انتخاباتی ندارند با مختصات صحنه خوانش‌های مشترکی دارد و سخنی صحیح به نظر می‌رسد.
 
اختلاف اصلاح‌طلبان صف و ستاد بر سر دو موضوع برد حداقلی و برد حداکثری در انتخابات مجلس آینده، ائتلاف یا عدم ائتلاف با حجت‌الاسلام ناطق نوری و برخی دیگر از چهره‌های اصولگرا و از همه مهمتر سد غیر قابل شکست شورای نگهبان در ماجرای تأیید یا ردّ صلاحیت چهره‌های فتنه‌گر همگی از معضلات این روزهای جبهه اصلاحات هستند که اکثر آنها به هیچ وجه من الوجوهی قابل حل و رفع هم نیستند.
 
از سوی دیگر بروز انشعابات بزرگ محترمانه در جبهه اصلاحات به سردمداری محمدرضا عارف و صادق خرازی نیز بر عمق برهوت بی‌گفتمانی جریان اصلاح‌طلبان برای انتخابات‌های آینده افزوده است.
 
در اشاره به قسمت دوم صحبت‌های اصغرزاده نیز باید اشاره کرد که سیل انتقادات اصلاح‌طلبان از دولت رئیس جمهور روحانی سر به فزونی گذاشته و می‌رود تا واکنش مقامات دولتی و مردان نزدیک به رئیس جمهور را نیز به دنبال داشته باشد.
 
لازم به ذکر است، احمد شیرزاد، دیگر فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز اخیراً در اظهاراتی متفاوت با اصغرزاده، به روزنامه اعتماد گفته است: اغلب نیروهای اصلاح‌طلب ضرورت رسیدن به اجماع را درک کرده‌اند و به این توانمندی رسیده‌اند که از اختلاف نظرات چشم بپوشند.
منبع: فارس