۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

پاکسازی تهران از ۱۸۰ معتاد متجاهر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان این مطلب که پاکسازی نقاط آلوده تهران در اولویت کاری این پلیس است، گفت: روز گذشته ۱۸۰ معتاد متجاهر از مناطق مختلف تهران جمع‌آوری و به مرکز بازپروری اخوان تحویل داده شده است.
کد خبر : ۲۳۳۲۷۳
صراط: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان این مطلب که پاکسازی نقاط آلوده تهران در اولویت کاری این پلیس است، گفت: روز گذشته ۱۸۰ معتاد متجاهر از مناطق مختلف تهران جمع‌آوری و به مرکز بازپروری اخوان تحویل داده شده است.

سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در نشست خبری با اعلام مطالب فوق اظهار داشت: شناسایی و دستگیری قاچاقچیانی که در اوزان بالا و به صورت شبکه‌ای مواد مخدر را از کشورهای همسایه چون افغانستان و پاکستان و به واسطه شهرهای جنوبی به تهران منتقل می‌کنند، از جمله وظایف پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ است.  
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تصریح کرد: ما همواره 11 محور منتهی به تهران را تحت پوشش قرار داده تا از هرگونه انتقال مواد مخدر به تهران جلوگیری کنیم.
 
وی با بیان این مطلب که پاکسازی نقاط آلوده تهران در اولویت کاری ما هست، ادامه داد: جمع‌آوری معتادان به شرطی که فضا و مراکز بازپروری در اختیار باشد، برای پلیس کاری ندارد چرا که در روز گذشته 180 معتاد متجاهر با توجه به ظرفیت مرکز بازپروری اخوان از نقاطی چون دره فرحزاد، صادقیه، ملاصدرا، پل ولایت، همت، چمران و... جمع‌آوری شده و این نقاط پاکسازی شده‌اند.
 
این مقام ارشد انتظامی به دستگیری روزانه 130 خرده‌فروش در تهران اشاره و تصریح کرد: باید یک مرکز برای نگهداری فروشندگان خرد نیز وجود داشته باشد.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: با توجه به اقداماتی که در سال 92 انجام شده هیچ لابراتواری در تهران نداریم و با قاطعیت اعلام می‌کنم که تهران هیچ آشپزخانه تولید مواد مخدر ندارد؛ همچنین مواد مخدری از جمله کروکودیل و LSD نیز در تهران وجود ندارد، چرا که اگر موجود بود ما اولین مرکزی بودیم که از وجود آنها مطلع می‌شدیم و با توجه به آنکه هر نوع ماده مخدری که در تهران کشف می‌شود به مرکز ما ارجاع داده می‌شود، در آزمایشگاه‌های تخصصی ما وجود چنین موادی در تهران تاکنون تأیید نشده است.
 
وی در ادامه کشفیات مواد مخدر در سال جاری را 15.5 تن اعلام و تصریح کرد: بیشترین نوع مواد مخدر در این کشفیات تریاک و حشیش بوده‌اند.
 
سرهنگ بخشنده به کشف 480 کیلو مواد مخدر در دو شب گذشته اشاره و اظهار داشت: بنابر کار اطلاعاتی، مطلع شدیم که 6 نفر قاچاقچی از شهرهای جنوبی در حال انتقال مواد مخدر به تهران هستند، بنابراین با اعزام اکیپ عملیاتی، خودروی موردنظر را که پژو پارس بود، در مسیر قم به تهران شناسایی کرده و به آن دستور ایست داده‌اند، اما خودروی موردنظر به فرمان پلیس اعتنا نکرده و بنابر قانون به هر دو لاستیک عقب خودرو تیراندازی شد و پلیس توانست 6 نفر را در این زمینه دستگیر و 480 کیلو مواد مخدر از جمله تریاک و حشیش را کشف و ضبط کند.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه اولویت اول پلیس برخورد با خرده‌فروشان است، گفت: ما در این زمینه اشرافیت کامل داریم و روزانه به طور میانگین 130 خرده‌فروش را در تهران دستگیر می‌کنیم؛ البته باید فضا برای نگهداری این افراد دراختیار باشد، البته شنیده شده که مراکز شفق و فاز یک فشافویه در حال آماده‌سازی است.
 
وی در مورد فروش مواد مخدر در فضای اینترنتی اظهار داشت: این موضوع در دستورکار پلیس قرار دارد و دایره‌ای در این زمینه فضای اینترنتی را رصد می‌کند، اما این موضوع آنچنان که در رسانه‌ها بدان پرداخته شده وسیع و فراگیر نیست.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد فروش مواد مخدر در باشگاه‌های ورزشی یا آرایشگاه‌های زنانه خاطرنشان کرد: حضور پلیس در اماکنی چون باشگاه‌های ورزشی و اماکن عمومی، ورودی آموزشی و پیشگیرانه است، همچنین آرایشگاه های زنانه در حوزه پلیس امنیت است.
منبع: فارس