۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶

نقدی: صداوسیما خط مقدم انقلاب است

سردار نقدی خطاب به بسیجیان و کارکنان رسانه ملی گفت: مسئولیت رسانه بسیار سخت است. امروز همه ما باید به پشتیبانی شما رسانه‌ای‌ها که خط مقدم جبهه جنگ با دشمن هستید بیاییم تا نفس دشمن را بگیرید.
کد خبر : ۲۳۳۵۵۵
صراط: مراسم تودیع آقای علی‌اصغر جعفری و معارفه آقای محمود عاطفی، رئیس جدید مرکز بسیج رسانه ملی، با حضور سردار سرتیپ بسیجی نقدی، معاونان و مدیران ارشد و جمع کثیری از بسیجیان و کارکنان این سازمان، صبح روز دوشنبه 25 اسفندماه در سالن رضوان مرکز بسیج برگزار شد.
 
محمود عاطفی سه روز قبل با حکم‌های جداگانه دکتر سرافراز رئیس سازمان صداوسیما و سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به ریاست مرکز بسیج صداوسیما منصوب شد.
 
«نقش‌آفرینی بسیج سازمان در مأموریت‌های خبری و گزارشی در حوزه‌های موردنظر، طراحی مجموعه اقدامات فرهنگی، مصون‌سازی نسبت به خطرات شبکه‌های مضر ماهواره‌ای و حضور فعال رسانه‌ای در فضای مجازی» ازجمله موارد مطرح شده در حکم انتصاب و از انتظارات رئیس سازمان از محمود عاطفی است و همچنین در قسمتی از حکم سردار نقدی نیز چنین آمده است: «انتظار این است که با مدیریت جهادی آن مرکز را مظهری از سادگی و اخلاص و الگوی بسیجی و الهام‌بخش در رسانه ملی سازید و با پذیرش سخت‌ترین و مخاطره‌آمیزترین میدان‌های کار رسانه، پیام‌رسان بلیغ بسیجیان جهان اسلام و بازویی توانمند برای مدیریت سازمان باشید و تمامی همت خود و همکاران را در پشتیبانی رسانه‌ای همه‌جانبه و مبتکرانه در بسیج عمومی ملت که خواست امام بزرگوارمان است بکار گیرید»
 
سردار نقدی:سازمان صداوسیما خط مقدم جنگ است
 
سردار نقدی به‌عنوان دومین سخنران این مراسم با ترسیم فضای جنگ رسانه‌ای غرب علیه جمهوری اسلامی گفت: امروز سازمان صداوسیما خط مقدم انقلاب است.
 
وی افزود: دشمن در همه عرصه‌های رویارویی با ملت ایران و اسلام شکست‌خورده و خلع سلاح شده است. تحمیل جنگ نظام، حمایت از تروریسم و برنامه‌های توطئه آمیزی که برای براندازی ما داشت همه رنگ باختند و دشمن امروز از نفس افتاده و تنها سلاحی که برای استمرار این حکومت ننگین در دست او باقی است سلاح رسانه است.
 
وی خطاب به بسیجیان و کارکنان رسانه ملی گفت: مسئولت رسانه بسیار سخت است. اگر درگذشته رزمندگان و نیروهای رزمی و عملیاتی خطوط مقدم بودند و رسانه از آنان پشتیبانی می‌کرد؛ امروز همه ما باید به پشتیبانی شما رسانه‌ای‌ها که خط مقدم جبهه جنگ با دشمن هستید بیاییم تا نفس دشمن را بگیرید.
 
وی گفت: در نگاه اول شاید این‌گونه به نظر برسد که در این جنگ رسانه‌ای توازن قوا برقرار نیست؛ ولی در جبهه نظامی هم بین جمهوری اسلامی و امریکا توازن قوا برقرار نیست چراکه بودجه نظامی امریکا با 700 میلیارد دلار، به‌اندازه بودجه نظامی تمام کشورهای جهان است؛ بااین‌حال امریکا جرئت تجاوز و حمله به ایران را ندارد و می‌داند نمی‌تواند با ما مقابله کند و عامل این بازدارندگی «اخلاص» فرماندهان و رزمندگان ماست.
 
وی افزود: هر جا این اتفاق _ اخلاص_ بیفتد؛ دست برتر خودش را جلوه‌گر می‌کند؛ و امروز در عرصه رسانه انتظار داریم این اتفاق بیفتد. اگر اخلاص باشد با امکانات و تجهیزات کم می‌توانید غلبه کنید و پیامی که از دل برخیزد بر دل‌ها می‌نشیند. از بسیج رسانه ملی انتظار داریم مظهر این اخلاص، سادگی و پاکی و الهام‌بخش برای همه بخش‌های سازمان و همه کشور باشد. در همه میدان‌ها مخاطره‌آمیز جهان که مجاهدان و آزادگان درگیر انتظار این است که بسیج صداوسیما پیش‌قدم باشد و در این راه گام‌های بلندی در زمان مسئولیت دکتر جعفری برداشته شد که انشاء الله از این تجربه‌ها در دوره جدید استفاده شود.
 
عاطفی:افق فعالیت‌های بسیج در حوزه پیام، از سازمان و مرزهای کشور فراتر خواهد رفت
 
رئیس مرکز بسیج سازمان در این مراسم در بیان احساس خود از حضور دوباره در تصدی مسئولیت مرکز بسیج سازمان گفت: شاید هیچ‌کس امروز حس مرا نداند زیرا تحولات شگرف و بزرگی که در این مدت در سایه اخلاص، انگیزه و اهتمام تمامی شما بسیجیان به فرماندهی برادر ارزشمندم جعفری، اتفاق افتاده مرا وادار می‌کند که تمام این حس را به پاس احترام به شما در یک جمله خلاصه کنم و آن جمله این است:
 
«برادران و خواهران عزیز بسیجی‌ام سلام‌علیکم».
 
محمود عاطفی بابیان اینکه شجره طیبه بسیج، مولود اندیشه پاک امام است؛ گفت: این امانت باید به‌عنوان صدقه جاری و زلال و شفاف باقی بماند.
 
وی نتیجه فعالیت‌های مرکز بسیج در دوره دکتر جعفری را عزتمند شدن بسیج در سازمان دانست و از زحمات و تلاش‌های بسیجیان سازمان قدردانی کرد.
 
وی با تأکید بر اتخاذ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در همه عرصه‌ها گفت: بسیج سازمان باید با غنیمت شمردن تجربه پیشکسوتان، به سمت جوان‌گرایی حرکت کند و همه برنامه‌های بسیج باید منجر به حفظ و انسجام نیروها و افزایش عزت و مقبولیت بسیج شود.
 
عاطفی گفت: امروز با نگاه سردار نقدی و دکتر سرافراز، افق فعالیت‌های بسیج در حوزه تولید پیام در سازمان و مرزهای کشور فراتر خواهد رفت و بسیج رسانه ملی باید با عزم جزم‌شده در این عرصه وارد شود.
 
رئیس مرکز بسیج سازمان ابراز امیدواری کرد با اتکاء به گسترش روزافزون اخلاق دینی و فرهنگ بسیجی و در چهارچوب منویات مقام معظم رهبری بتوانیم در همه عرصه ها به ویژه تولید پیام نقش‌آفرینی موثر داشته باشیم.
 
جعفری:بسیج، نمودی از مشارکت آگاهانه و بصیرت‌مند آحاد ملت است
 
در ادامه این مراسم دکتر جعفری رئیس سابق مرکز بسیج سازمان، قدرت عظیم نظام جمهوری اسلامی در جهان را به دلیل ابتناء بر مردم و مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: بسیج نمودی از مشارکت آگاهانه و بصیرت‌مند آحاد ملت است. امروز باگذشت 35 سال از انقلاب بسیج شاداب‌تر، فراگیرتر و تخصصی‌تر و اثرگذارتر از همه دوره‌ها در جمهوری اسلامی حضور فعال دارد.
 
وی گفت: بسیج رسانه ملی، بخش مهمی از بسیج کشور است که با داشتن 16 هزار نیروی بسیجی پرچم‌دار رزم فرهنگی رسانه‌ای در مقابل استکبار رسانه‌ای جهان است که از بدو تشکیل تاکنون منشأ خدمات عظیمی در سازمان و کشور بوده است و انشاء الله با حضور آقای عاطفی این موفقیت‌ها ادامه خواهد یافت.
 
وی در پایان از عاطفی به‌عنوان پدر معنوی بسیج سازمان یادکرد و گفت: به‌عنوان یک بسیجی تحت فرماندهی آقای عاطفی خواهم بود.
 
در پایان این مراسم لوح‌های دکتر سرافراز و سردار نقدی در انتصاب آقای محمود عاطفی به سمت ریاست مرکز بسیج سازمان به وی داده شد. همچنین هدیه و لوح‌های تقدیر دکتر سرافراز، سردار آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج، سردار نقدی و لوح تقدیر بسیجیان رسانه ملی به آقای جعفری اهدا شد.
 
حاشیه‌های مراسم:
 
فضای جلسه تکریم و معارفه امروز از جنس اداری نبود، حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و بسیجیان سازمان و جمع کثیری از سایر کارکنان که در کریدور های سالن به‌صورت ایستاده ناظر مراسم بودند، حال هوای خوبی را به جلسه حکم‌فرما کرد.
 
اجرای مراسم توسط آقای نظام اسلامی مثل همیشه پرشور و بانشاط بود و فضای متفاوتی را رغم زد.
 
صوت دل‌نشین و زیبای قاری بین‌المللی، آقای قصری زاده همراه با انتخاب مناسب آیات نورانی قرآن کریم،  فضای خوب معنوی ایجاد کرد.
 
برخی از مسئولین و کارکنان سازمان از استان‌های هم‌جوار به‌صورت خودجوش در مراسم امروز حضور پیدا کردند.
 
در آغاز سخنان آقای عاطفی یکی از بسیجیان سازمان ایشان را به‌عنوان سردار مورد خطاب قرارداد، عاطفی قبل از شروع سخنرانی خود خطاب به کلیه حاضرین اظهار داشت: من در سنوات قبل به‌دفعات در اکثر مجالس رسمی و برنامه‌ها وقتی این‌جانب را با این الفاظ سردار، دکتر و مهندس خطاب قرار می‌دهند، متذکر می‌شوم که بنده نه دکترم، نه مهندسم و نه مفتخر به درجه سرداری، من یک بسیجی هستم و برادر شما و خواهش می‌کند این موضوع را رعایت بفرمایید.
 
عاطفی پس از دریافت حکم انتصاب خود از سردار نقدی، بر اساس سنت متعارف اخذ حکم فرماندهی، به حالت خبردار، ضمن احترام نظامی به سردار نقدی با صدای بلند گفت: «الله‌اکبر، خامنه‌ای رهبر» و به این وسیله، اطاعت و فرمانبردای خود را از سلسله مراتب بسیج، تحت زعامت مقام معظم رهبری اعلام داشت.
 
در این مراسم حجت‌الاسلام موسوی مقدم معاون امور استان‌ها، پورمحمدی معاون سیما، شاکری رئیس حوزه ریاست، سردار آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج و مدیران و کارکنان و بسیجیان رسانه ملی حضور داشتند.
منبع: فارس
برچسب ها: نقدی رسانه خط مقدم