۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵

پوتین: کریمه از ما ملتی متحد ساخته است

رئیس جمهوری روسیه در نخستین سالگرد الحاق شبه جزیره «کریمه» گفت که کریمه باعث اتحاد ملت روسیه شده است.
کد خبر : ۲۳۳۸۸۵
صراط: به نقل از تله سور، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه امروز-چهارشنبه- در مراسم نخستین سالگرد الحاق شبه جزیره کریمه گفت که این منطقه باعث اتحاد ملت روسیه شده است.

مراسم سالگرد الحاق کریمه در بسیاری از نقاط روسیه به ویژه «میدان سرخ» در مسکو برگزار شد و پوتین در این میدان به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: «شاهد میهن پرستی بی سابقه ای بوده ایم. کریمه تنها یک منطقه استراتژیک نیست، بلکه مربوط به میلیون ها انسانی می شود که به حمایت ما نیاز دارند.»

پوتین افزود: «از تمام مشکلاتی که از خارج به ما تحمیل می شود با سلامت عبور می کنیم و برای تقویت حس حاکمیت خود به پیش می رویم.»

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: «مقام های دولتی به خوبی آگاه هستند که باید در برابر برخی اقدام ها مقاومت کرد. این اقدام ها برای محدود کردن روسیه وضع شده اند، اما نمیتوانند روسیه را از پا درآورند.»

با سرنگونی «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهور سابق اوکراین در فوریه گذشته، یک همه پرسی در کریمه برگزار شد که براساس آن 96.77 درصد ساکنان این شبه جزیره رای به الحاق آن به روسیه دادند و در 18 مارس گذشته معاهده الحاق کریمه به روسیه امضا شد.

مسئولان ناتو و مقام های آمریکا همواره روسیه را متهم می کنند که با توسل به زور کریمه را به منطقه تحت کنترل خود افزوده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه روسیه به اتهام الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور و تامین تجهیزات نظامی جدایی طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین به تصویب رسانده اند.

منبع: تسنیم