۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۲

افزایش‌ آزمایش‌های موشکی آمریکا از بیم ایران

مدیر آژانس دفاع موشکی آمریکا روز چهارشنبه با بیان اینکه کره شمالی و ایران ممکن است امسال به توان شلیک موشک‌های بالستیک قاره‌پیما دست یابند، گفت این آژانس رزمایش‌ها و آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده است.
کد خبر : ۲۳۳۹۱۷
صراط: مدیر آژانس دفاع موشکی آمریکا روز چهارشنبه با بیان اینکه کره شمالی و ایران ممکن است امسال به توان شلیک موشک‌های بالستیک قاره‌پیما دست یابند، گفت این آژانس رزمایش‌ها و آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده است.

آژانس دفاع موشکی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد از بیم تهدید کره شمالی و ایران، در حال افزایش شمار آزمایش‌های موشکی و تقویت توان سایبری خود است.

جیمز سایرینگ مدیر این آژانس در گزارش خود عنوان کرد که کره شمالی صدها موشک ذخیره کرده که قادرند پایگاه‌های نظامی آمریکا در کره جنوبی و ژاپن را هدف قرار دهند. وی همچنین گفت تهران کار بر روی موشک‌های پیشرفته را افزایش داده است.

وی که در کمیته فرعی دفاعی کمیته تخصیص بودجه سنا صحبت می‌کرد، همچنین گفت هم کره شمالی و هم ایران ممکن است که امسال به توانایی شلیک موشک بالستیک قاره پیما دست یابند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سایرینگ گفت واشنگتن از بیم این تهدیدات، رزمایش‌های نظامی بیشتری انجام داده و سرعت و پیچیدگی آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده است.

وی با هشدار نسبت به کاهش بودجه نظامی پنتاگون، گفت این امر تخصیص بودجه به دو برنامه کلیدی بازطراحی کلاهک‌های موشکی و نوع جدید رادارهای دور برد را با مشکل مواجه می‌کند.
منبع: تابناک