۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳

محکومیت اقدامات آمریکا علیه ونزوئلا

مجمع پارلمانی اروپا-آمریکای لاتین ضمن حمایت از دولت بولیواری ونزوئلا سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه این کشور را بشدت مورد محکومیت قرار داد.
کد خبر : ۲۳۳۹۷۸
صراط: مجمع پارلمانی اروپا-آمریکای لاتین ضمن حمایت از دولت بولیواری ونزوئلا سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه این کشور را بشدت مورد محکومیت قرار داد.

ه نقل از «تله‌سور»، طی نشست برگزار شده در روز گذشته در پاناما، 16 نماینده چپگرای آمریکای لاتینی و 4 نماینده اروپایی عضو مجمع پارلمانی اروپا-آمریکای لاتین ضمن اعلام حمایت رسمی خود از دولت و ملت ونزوئلا در برابر تهدیدهای آمریکا، اقدامات و اظهارات رئیس جمهوری این کشور را محکوم کردند.

«رودریگو کابزاس»، رئیس بخش اقتصادی این مجمع گفت: اعضای مجمع پارلمانی اروپا-آمریکای لاتین بشدت اقدامات و شیوه عملکرد واشنگتن در قبال ونزوئلا را رد و محکوم کرده و به صراحت اعلام می‌کنند که اقدامات کاخ سفید علیه ونزوئلا نمونه بارزی از نقض قوانین بین‌المللی است.

شرکت‌کنندگان در این نشست تأکید کردند که سخن «باراک اوباما» مبنی بر تهدید شمردن ونزوئلا برای امنیت، ملت و سیاست خارجی واشنگتن تنها علیه دولت و ملت این کشور آمریکای جنوبی نبوده و علیه تمامی کشورهای منطقه تلقی می‌شود که همانند ونزوئلا بر پایه صلح و دموکراسی اداره می‌شوند.

اعضای این مجمع در نشست خود از اوباما خواستند، اظهارات اخیر خود علیه دولت ونزوئلا را پس گرفته و به دخالت‌هایش در امور داخلی این کشور پایان دهد.

در این راستا «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا 10 میلیون امضا از مردم کشور خود جمع‌آوری کرده تا آن را بعنوان درخواست رد اظهارات کاخ سفید به آمریکا ارسال کند، اظهاراتی که ونزوئلا را تهدیدی علیه آمریکا معرفی می‌کند.

این اظهارات اوباما باعث گسیل شدن موج عظیمی از انتقادات به وی و واشنگتن برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در سراسر جهان در همبستگی با دولت و ملت ونزوئلا شده است.
منبع: فارس