۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴

گزافه‌گویی آمریکا درباره اقلیت‌های ایران

کمیسیون آزادی بین‌المللی مذاهب آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه ضمن صدور بیانیه‌ای ایران را به دلیل آنچه که رفتار نامناسب با اقلیت‌های مذهبی خواند، مورد انتقاد قرار داد.
کد خبر : ۲۳۳۹۷۹
صراط: کمیسیون آزادی بین‌المللی مذاهب آمریکا (USCIRF) روز چهارشنبه (دیروز) در بیانیه‌ای از ایران به دلیل آنچه رفتار نامناسب با اقلیت‌های مذهبی خواند، انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، «کاترینا لانتوس سوئت» رئیس کمیسیون آزادی بین‌المللی مذاهب آمریکا در این بیانیه نوشت: حسن روحانی از زمانی که در سال 2013 ریاست جمهوری را برعهده گرفته به وعده‌های خود برای تقویت شرایط جامعه اقلیت‌ مذاهب عمل نکرده‌ است.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: در واقع، دولت ایران بیش از 350 نفر از جمله 150 مسلمان سنی، 100 بهایی، 90 مسیحی و دستکم 12 صوفی را به دلیل عقایدشان زندانی کرده است.

سوئت همچنین مدعی شد: شمار مسیحیانی که (در ایران) محبوس شده‌اند در سال گذشته دو برابر شده‌ است. آمریکا و جامعه بین‌الملل باید خواستار آزادی تمامی زندانیان عقیدتی در ایران شوند.
این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که سازمان عفو بین‌الملل نیز اخیرا در گزارشی مداخله‌جویانه نوشت: ضرورت دارد تا مقام‌های ایرانی از ناظر بودن صرف در مجمع عمومی حقوق بشر سازمان ملل متحد دست برداشته و با لغو اعدام‌ها به بازنگری قوانین قضایی لازم در اعدام یک مجرم جوان بپردازند.

این نهاد به اصطلاح بین‌المللی با دفاع تمام قد از یک مجرم معاند علیه نظام اسلامی (س.ن) عضو گروهک‌های ضد نظام دادگاه بر گزار شده وی را غیر منصفانه(!) نامید.

آمریکا در حالی از نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران انتقاد می‌کند که گزارشهای روزانه در رسانه‌ها نشان می‌دهد که حقوق سیاهپوستان و رنگین‌پوستان در آمریکا پایمال می‌شود.

چندی پیش نیز سنای آمریکا بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، خلاصه‌ای از گزارش 6700 صفحه‌ای خود در رابطه با روش‌های شکنجه مظنونین حملات تروریستی از سوی سازمان مرکزی اطلاعات (سیا) را منتشر کرد.

در این گزارش قانونگذاران آمریکایی تصریح کرده‌اند که سیا کنگره را در رابطه با روش‌های اعتراف‌گیری پس از حوادث یازده سپتامبر 2001، فریب داده است.

در این گزارش همچنین عنوان شده است که نیروهای سازمان سیا، با روش‌هایی «بسیار خشونت‌بارتر» از آنچه که به کنگره گفته شده و در قانون اجازه آن وجود داشته، با مظنونین برخورد کرده‌اند، تا جایی که در مواردی متهمین تا مرز از دست دادن جان خود، پیش رفته‌اند.
منبع: فارس