۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶

رویترز: آمریکا دلار را تضعیف کرد

با تصمیم دیروز بانک مرکزی آمریکا به تاخیر چند ماهه تصمیم‌گیری افزایش نرخ بهره در این کشور، دلار تضعیف شد و درآمد 10 ساله خزانه‌داری آمریکا 2 درصد کاهش یافت.
کد خبر : ۲۳۳۹۸۳
صراط: بانک مرکزی آمریکا روز گذشته بعد از نشست دو روزه، یک گام دیگر به بالا بردن نرخ بهره در این کشور نزدیک شد که در این صورت نخستین افزایش از سال 2006 تا کنون خواهد بود.

به نقل از رویترز، بانک مرکز آمریکا در نشست روز گذشته  پیش‌بینی خود را در سال 2015 از رشد اقتصادی و نرخ تورم این کشور کاهش داد.

جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا در بیانیه روز گذشته خود از عنوان " صبوری" استفاده نکرد که نشاندهنده ایجاد فرصت‌ها برای افزایش نرخ بهره در این کشور طی یکی دو ماه آینده است اما اینکه احتمال افزایش نرخ بهره را به یکی دو ماه گذشته یعنی ماه ژوئن موکول کرده است حاکی از احتیاط بیشتر درباره بهبود اقتصادی آمریکا نیز است.

پیش از این اعلام شده بود که آمریکا به دلیل بهبود وضع اقتصادی آمریکا اقدام به افزایش نرخ بهره در این کشور می‌کند اما همچنان بانک مرکزی این کشوراز اعلام نظر قطعی در باره افزایش نرخ بهره خودداری می‌کند که شاید این مسئله به دلیل عدم اطمینان از رشد اقتصادی پایدار در این کشور باشد.

جانت‌یلن رئیس فدرال رزرو روز گذشته بعد از  اتمام نشست در کنفرانس خبری گفته است: اگر واژ"ه صبوری" را از بیانیه خود بر داشتیم نشاندهنده بی‌صبری و عجله ما برای این کا رنیست

بعد از بیانیه فدرال رزرو، بورس وال استریت آمریکا  تقویت و نفت 5 درصد افزایش یافت. اما ارزش دلار در برابر دیگر ارزها به شدت پایین آمد و میزان ذخایر 10 ساله خزانه‌داری آمریک برای نخستین از دوم مارس تاکنون  2 درصد کاهش یافت.

بانک مرکزی آمریکا در گزارش فصلی خود، پیش بینی از رشد اقتصادی و نرخ تورم را برای سال 2015 کاهش دا د.

در این بیانیه نرخ تورم پایین تر از پیش‌بینی‌ها بود و دلیل اصلی آن هم کاهش قیمت جهانی انرژی ا ست.

رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست اخیر خود در آوریل گفته بود که تغییر در نرخ بهره به معنی این نیست که حتما زمان دقیق آن فرارسیده است، اما دراین نشست یلن اظهار کرد که افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن محتمل است.
منبع: فارس