۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
آسوشیتدپرس:

ایران برای یک دهه یا بیشتر بیش از ۶ هزار سانتریفیوژ نخواهد داشت

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که پیش‌نویس توافق هسته‌ای، تعداد سانتریفیوژهای ایران را برای یک دهه یا بیشتر به ۶ هزار سانتریفیوژ کاهش خواهد داد.
کد خبر : ۲۳۳۹۹۴

صراط: خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که پیش‌نویس توافق هسته‌ای ایران و 1+5 حاکی از آن است که تعداد سانتریفیوژهای ایران برای یک دهه یا بیشتر در حد 6 هزار سانتریفیوژ باقی خواهد ماند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه (امروز) از محل مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در شهر «لوزان» سوئیس اعلام کرد: ما برخی موضوعات جدی و سخت را مطرح کردیم اما پیشرفت‌هایی را حاصل آوردیم.

از طرف دیگر منابع خبری می گویند یک مذاکره‌کننده اروپایی که نخواسته نامش فاش شود با بیان اینکه ایران و گروه 1+5 فاصله زیادی با توافق هسته‌ای دارد گفته ایرانی‌ها باید امتیازات بیشتری بدهند.

از طرف دیگر، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در ر پاسخ به سوال «نیک رابرتسون» خبرنگار شبکه «سی‌.ان.ان» که از او سوال کرد که آیا این دور مذاکرات در لوزان سوئیس پیشرفت داشته است، گفت: بله. پیشرفت داشته است.

یکی از مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز گفته است در صورتیکه توافق با ایران در خصوص موضوع هسته‌ای صورت گیرد، تحریم‌ها می‌بایست به صورت مرحله‌ای و همگام با تعهد ایران به شرایط توافق کاهش یابد.

منبع: فارس