۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵

میزان حمایت فیفا از فدراسیون های فوتبال

بنا به گزارش معاون مالی فیفا، از مجموع درآمدهای جام جهانی ۲۰۱۴، یک میلیارد دلار برای حمایت از فدراسیون های ورزشی مورد استفاده قرار گرفت.
کد خبر : ۲۳۴۲۶۰

صراط: به نقل از گزارش معاون مالی فیفا، جام جهانی بیستم نتایج مالی خیلی خوبی داشت به گونه ای که همه خانواده فوتبال از آن بهره بردند.

در این گزارش آمده است: در حالی که ارزش دارایی های فوتبال و در واقع مقدار پول در گردش این ورزش در سراسر جهان به یک تریلیون دلار می رسد، جام جهانی 2014 با هزینه 14 میلیارد دلار برگزار شد و در نهایت هم درآمد آن از 16میلیارد دلار تجاوز کرد. این درآمد فراوان صرف اموری که به توسعه فوتبال در جهان مربوط می شود، شده و یک میلیارد دلار برای حمایت از فدراسیون های ورزشی مورد استفاده قرار گرفت.

جام جهانی اثرات باور نکردنی بیشتری هم دارد از جمله این که این مسابقات پر بیننده ترین برنامه تلویزیونی در سطح جهان است به گونه ای که مثلا مسابقات جام جهانی 1998 را بیش از شش میلیارد نفر و یا جام 2014 را بیش از هشت میلیارد نفر تماشا کردند.

جام جهانی فوتبال همچنین جنبه های تبلیغاتی فراوانی هم دارد و بدین سبب است که بیش از مقامات فوتبالی و ورزشی، مقامات سیاسی به دنبال کسب امتیاز میزبانی هستند، چنان که نلسون ماندلا، ولادیمیر پوتین و تمیم بن حمد بن خلیفة آل ثانی چنین کردند.

منبع: فارس