۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
نوباوه:

سخنان یونسی موردپسند انگلیس است

وی با بیان اینکه سخنان آقای یونسی قطعاً مورد رضایت کشورهای استعماری چون انگلیس است، ادامه داد: این سخنان مخالف صریح اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر : ۲۳۴۴۷۶

صراط: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان حجت الاسلام یونسی مورد پسند کشورهای استعماری چون انگلیس است.


بیژن نوباوه با اشاره به سخنان علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: سخنان آقای یونسی غیرکارشناسی بوده و حکایت از آن دارد که ایشان از اطلاعات ناکافی برخوردار است.

وی با بیان اینکه سخنان آقای یونسی قطعاً مورد رضایت کشورهای استعماری چون انگلیس است، ادامه داد: این سخنان مخالف صریح اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

* حضور یونسی در سمت مشاور رئیس‌جمهور به صلاح نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای یونسی پیش از این نیز نکاتی را در خصوص قومیت‌ها مطرح و مشکلاتی را به وجود آورده بود، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه صلاح نیست ایشان در کسوت مشاور و دستیار رئیس جمهور باشد و باید رئیس‌جمهور محترم نسبت به انتخاب مشاورین مناسب‌تر اقدام کند.

نوباوه ضمن قدردانی از دادگاه ویژه روحانیت به خاطر احضار یونسی، بیان کرد: وی به خاطر سخنان تفرقه‌انگیزی که بیان کرده، باید محاکمه شود، زیرا زمان امپراطوری‌ها گذشته و اینگونه سخنان دیگر جایی در بین ملت‌ها و کشورهای مختلف جهان ندارد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین به سخنان سعودالفیصل وزیر امور خارجه عربستان در دیدار با وزیر خارجه انگلیس اشاره کرد و گفت: اینگونه سخنان یک فرافکنی است.

* سخنان وزیر امور خارجه عربستان مصرف داخلی دارد

این مسئول تأکید کرد: سخنان وزیر خارجه عربستان مبنی بر دخالت ایران در امور کشورهای منطقه فقط مصرف داخلی دارد و خوشایند دنیای استکباری و کشورهای غربی است.

نوباوه با اشاره به عملکرد عربستان در عرصه بین‌الملل گفت: عربستان با کاهش قیمت نفت به منظور وارد کردن فشار به ایران و دیگر کشورهای منطقه، حمایت مادی و سیاسی از گروه‌های تروریستی از جمله داعش و طالبان و همچنین دخالت مستقیم در اعزام نیرو و ارسال تجهیزات نظامی به کشورهایی چون بحرین، یمن و ... رسماً در امور دیگر کشورها برای مقابله با خیزش‌های مردمی و بیداری اسلامی دخالت می‌کند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت عنوان کرد: عربستان بیش از آنکه نگران افزایش نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در میان مردم کشورهای منطقه باشد، نگران کاهش نقش استعماری کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس در منطقه سنتی استعماری این کشورهاست، چراکه در نتیجه این امر نقش عربستان را که به عنوان یک کارتل اقتصادی در میان کشورهای منطقه مطرح بوده به حداقل خواهد رساند.

نوباوه متذکر شد: حفر خندق چند صد کیلومتری در مرزهای عربستان با کشورهای همسایه خود ناشی از ترس این کشور برای نفوذ اندیشه‌های بیداری اسلامی به این کشور است، بنابراین این کشور تلاش می‌کند با فرافکنی نقش معنوی جمهوری اسلامی به عنوان تهدید منطقه‌ای و جهانی خود را از اتهامات حمایت آشکار از تروریسم سازمان‌یافته همچون داعش، النصره و القاعده که موجب تنفر جهانی هستند، رها کند.

* ایران برخلاف عربستان دخالتی در کشورهای منطقه ندارد

وی افزود: برخلاف عربستان، ایران هیچ دخالتی در کشورهای همسایه ندارد بلکه همیشه به عنوان پیشقراول برقراری صلح و ثبات در منطقه مورد توجه تمام کشورهای منطقه بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وضعیت منطقه، توضیح داد: آنچه مسلم است استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و دنیای غرب به منظور تأمین منافع خود و تأمین امنیت برای رژیم فاسد صهیونیستی با توطئه‌های مختلف از جمله اعزام نیروی نظامی، ایجاد و تجهیز گروه‌های تکفیری و تلاش برای سرنگونی دولت‌های مردمی از جمله دولت قانونی بشار اسد در سوریه سعی در بر هم زدن ثبات و آرامش منطقه دارد.

وی ادامه داد: از طرفی شاهد یک بیداری اسلامی در کشورهای منطقه هستیم که مردم آن به دنبال رهایی از یوغ پادشاهان و سران وابسته خود هستند.

نوباوه یادآور شد: نگاه مردم منطقه به ایران اسلامی است و سعی می‌کنند با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی به آزادی‌های مشروع و قانونی خود دست یابند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به روند مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: هرچند مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 به نقطه حساسی رسیده و امیدواریم بتوانیم به حقوق حقه خودمان برسیم، اما باید بدانیم که آمریکایی‌ها به این سادگی‌ها دست از سر کشورمان برنخواهند داشت.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اطمینان به آمریکایی‌ها و دنیای غرب در پرونده هسته‌ای، گفت: قطعاً با اتمام مسئله هسته‌ای ایران، آمریکایی‌ها به دنبال بهانه‌های دیگری نظیر آنچه برخی از اعضای کنگره آمریکا با اظهار بی‌اطمینانی به مردم ایران، مردم ما را به داشتن ژن فریبکاری متهم کرده‌اند، خواهند رفت.

* اظهارات اهانت‌آمیز آمریکایی‌ها علیه ملت ایران تازگی ندارد

نوباوه افزود: اظهارات اهانت‌آمیز آمریکایی‌ها خطاب به مردم ایران تازگی ندارد و نظیر آن را قبلاً مشاور امنیت ملی آمریکا در ضرورت خشکاندن نسل مردم ایران از خود نشان داده‌اند و ما می‌دانیم دولت آمریکا هرگز در روابط خود با ایران قابل اطمینان نخواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: زیبایی این نامگذاری در این است که به دولت گوشزد می‌کند با داشتن برنامه‌های جدی دست به اقدامات عمیق فرهنگی و اقتصادی زده و وارد مسائل حاشیه‌ای نشود.

وی افزود: از سوی دیگر این نامگذاری، درخواست و مطالبه‌ای از مردم است تا از دولت در همه زمینه‌ها حمایت جدی داشته باشند تا با موفقیت دولت در برنامه‌ها، منافع ملی در عرصه‌های مختلف تأمین شود.

* مسائل اقتصادی جزو اولویت‌های دولت و مجلس در سال 94 است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اولویت‌های کشور در سال جدید، تشریح کرد: مسائل اقتصادی قطعاً جزو اولویت‌های اساسی است که باید مدنظر مسئولان باشد از جمله ضرورت قطع وابستگی به صادرات نفت خام که حداکثر 25 درصد از بودجه عمومی کشور را تشکیل می‌دهد، که مهم‌ترین اولویت در اصلاح زیرساخت اقتصادی کشور است.

نوباوه ابراز کرد: اخذ مالیات مشاغل کاذب و واسطه‌های پنهان مهم‌ترین اولویت دولت در سال 94 برای دریافت بهینه مالیات باید قلمداد شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان در خصوص مسائل فرهنگی و مواجهه با تهاجم بسیار گسترده فرهنگی دشمن علیه کشورمان، بیان داشت: دولت و مجلس باید از نگاه‌های حاشیه‌ای به مقوله فرهنگ اجتناب کرده و ضمن تأمین اعتبارات لازم با برنامه‌ریزی‌های بهتر از گذشته و کاربردی برای ارتقای فرهنگ ملی و بومی کشور به منظور رهایی و کاهش وابستگی‌های فرهنگی به بیگانگان اقدام کند.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط نوباوه یونسی