۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

تازه ترین شنیده‌ها ازمذاکرات لوزان

گفته می‌شود لاوروف عصر امروز لوزان را ترک و فردا احتمالا دوباره به این شهر بازمی‌گردد و از سوی دیگر شنیده شده وزرای خارجه سه کشور اروپایی نیز به پایتخت‌هایشان بازمی‌گردند و فردا دوباره راهی لوزان می‌‌شوند.
کد خبر : ۲۳۵۰۲۲
صراط: هفتمین روز رایزنی‌های هسته‌ای در لوزان سوئیس با نشست عمومی وزرای خارجه ایران و شش کشور (آلمان،‌فرانسه، روسیه، چین، انگلستان و آمریکا) با حضور فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد و این نشست که به گفته سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران تعیین کننده بود،‌ به مدت یک ساعت و نیم در هتل بو ریواژ شهر ساحلی لوزان برگزار شد و ظریف، کری، فابیوس، اشتاین‌مایر، وانگ یی، لاوروف و هاموند به همراه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

این اولین باری است که موگرینی پس از تصدی این سمت در این نشست حضور می‌یابد.

فردا (سه‌شنبه) طبق بیانیه‌ای که ظریف و اشتون در سوم آذر ماه 1393 قرائت کردند،‌ پایان چهار ماهی است که طرفین تأکید کرده بودند همه تلاش خود را صورت خواهند داد تا به نتیجه در راستای حصول توافقنامه جامع هسته‌ای برسند.  

امروز (دوشنبه) و یک روز مانده به این ضرب الاجل بازار شایعات و شنیده‌ها داغ شده از جمله اینکه

*لاوروف عصر امروز (دوشنبه) برای دیدار با وزیر خارجه کشور «وانواتو» به مسکو می‌رود و فردا احتمالا بازمی‌گردد.

*از دیگر سو شنیده شده که وزرای خارجه سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) هم امروز به پایتخت‌هایشان بازگردند و فردا دوباره راهی لوزان شوند.

گفتنی است تا لحظه مخابره این خبر هنوز منابع رسمی خبر بازگشت وزرای خارجه سه کشور اروپایی را تأیید نکرده‌اند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط لوزان