۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

کلاه قرمزی دیگر برای بچه‌ها نیست

نوع شوخی‌ها و سایر آیتم‌های کلاه قرمزی بیشتر مخاطب بزرگسال را به خود جذب می‌کند و گویا جنس کلی کار برای بزرگسالان نوشته شده است و بیشتر بچه‌های قدیم با کلاه قرمزی ارتباط برقرار می‌کنند.
کد خبر : ۲۳۵۸۴۰
صراط: یک کارگردان تلویزیونی دیدگاهش درباره سریال‌ها و برنامه‌های نوروزی امسال را مثبت ارزیابی کرد و در عین حال نکاتی را به عنوان نقاط ضعف برنامه‌ها و سریال‌های نوروزی بیان کرد.

وی سریال «در حاشیه»ی مهران مدیری را طنزی جذاب دانست و گفت: مهران مدیری از جمله کارگردانانی است که کارش را بلد است و فعلا تمام شدنی نیست.

مزدآبادی خاطرنشان کرد: مهران مدیری بعد از سال‌ها به تلویزیون آمد و خوشبختانه مثل همیشه کارش نمک خاصی دارد و به نظرم مخاطب خودش را جذب کرده است؛ چراکه مردم معمولا کارهای مهران مدیری را دوست دارند و به نظرم وی به عنوان کارگردان و بازیگر فعلا تمام‌شدنی نیست.

این کارگردان در ادامه اظهار کرد: خلاء کارهای طنز در تلویزیون کاملا حس می‌شود. بالاخره مردم با وجود مشکلات شخصی‌ای که دارند دلشان می‌خواهند در اوقات فراغتشان کمی بخندند. به نظرم مردم باید هر شب از دیدن کارهای طنز در تلویزیون لذت ببرند و نباید سریال‌های خوب طنز فقط مختص نوروز و ماه رمضان باشد.

«فوق سری» نسبت به کارهای قبلی فخیم‌زاده افت داشت

او درباره سریال پلیسی «فوق سری» نیز بیان کرد: سریال مهدی فخیم‌زاده خوب بود و فضای متفاوتی داشت‌. همچنین در عین حال قصه خوبی هم داشت ولی «فوق سری» در قیاس با کارهای قبلی آقای فخیم‌زاده کمی افت داشت ولی در کل قصه‌ی عامه‌پسندی داشت. یکی دیگر از نقاط ضعف سریال «فوق سری» این بود که در آن عجله دیده می‌شد و در جاهایی از داستان، قدرت کارهای آقای فخیم‌زاده را نداشت.

مزدآبادی در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود به برنامه «کلاه قرمزی» اشاره کرد و گفت: «کلاه قرمزی» هم مثل هر سال بود و تنها نقدی که به عنوان مخاطب این برنامه دارم این است که کلاه قرمزی دیگر برای بچه‌ها نیست و بزرگترها صاحب آن شده‌اند؛ در حالی که به نظرم آقای طهماسب و سایر دوستان باید تلاش کنند کلاه قرمزی و سایر عروسک‌ها را کمی به طرف بچه‌ها ببرند. به نظرم نوع شوخی‌ها و سایر آیتم‌های کلاه قرمزی بیشتر مخاطب بزرگسال را به خود جذب می‌کند و گویا جنس کلی کار برای بزرگسالان نوشته شده است و بیشتر بچه‌های قدیم با کلاه قرمزی ارتباط برقرار می‌کنند.

وی سپس مسابقه «فرمانده» محصول شبکه افق را کاری نو و جذاب دانست و بیان کرد: یکی از برنامه‌های نوروزی امسال که شخصا آن را دوست داشتم، مسابقه «فرمانده» بود که از شبکه افق در ایام نوروز پخش می‌شد و نظرم را خیلی به خود جلب کرد؛ چراکه به نظرم مسابقه نو و جذابی بود که با کیفیت ساخته شده بود. جای چنین مسابق‌ای واقعا در تلویزیون خالی بود.

عنصر خلاقیت در برنامه‌های نوروز کم شده

این کارگردان تلویزیون همچنین درباره‌ی ویژه برنامه نوروزی «بهار نارنج» احسان علیخانی اظهار کرد: برنامه امسال احسان علیخانی هم مثل سال‌های گذشته بود ولی مثل همیشه شیک و تر و تمیز بود و مهمان‌های خوبی دعوت کرده بود اما به نوعی کلیشه سال‌های گذشته بود. در برنامه‌های نوروز تلویزیون باب شده که هنرمندان و ورزشکاران را به برنامه‌ها دعوت کنند و اصلا اتفاق عجیب و غریبی در آنها نمی‌افتد. متاسفانه عنصر خلاقیت و نوآوری در برنامه‌های نوروز کم شده است و برنامه‌ها بیشتر در مسیر کلیشه حرکت می‌کنند.

او در بخشی دیگر از گفته‌های خود به کمرنگ بودن طنز در برنامه‌ها و سریال‌های نوروزی امسال اشاره کرد و یادآور شد: لزوما کار طنز در نوروز ملاک نیست؛ چراکه مخاطب دوست دارد کار نو و جذاب ببیند؛ این در حالی است که جنس شوخی در اکثر کارهای طنز به کلیشه تبدیل شده و بیشتر شبیه کارهای سابق شده است.

جواد مزدآبادی کلیت برنامه‌های نوروزی امسال را رضایت‌بخش ارزیابی کرد و گفت: به نظرم علیرغم اینکه امسال به لحاظ کمی نسبت به سال‌های قبل برای نوروز تولید داشتیم ولی در کل کارها بد نبودند و توانستند هر سلیقه‌ای را راضی کنند. با توجه به بحران مالی تلویزیون، دوستان واقعا زحمت کشیدند تا در اوقات فراغت‌ کام مردم را شیرین کنند.

منبع: ایسنا