۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

مرگ 5عضو یک خانواده در تصادف

رییس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر تصادف پژو با وانت نیسان در شهرستان رزن پنج نفر سرنشینان سواری جان باختند.
کد خبر : ۲۳۶۰۴۳
صراط: رییس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر تصادف پژو با وانت نیسان در شهرستان رزن پنج نفر سرنشینان سواری جان باختند.
 
سرهنگ مهدی شاکری  گفت: عصر یکشنبه دو خودرو در گردنه آوج در محدوده شهرستان رزن با هم تصادف کردند که پنج نفر از سرنشینان پژو کشته شدند.
 
او گفت: سرنشینان پژو همگی اعضای یک خانواده بودند که از شهر کرج به منظور شرکت در مراسم ترحیم یکی از بستگانشان به رزن سفر کرده بودند.
 
رییس پلیس راه استان همدان گفت: طبق نظر کارشناسان علت اصلی بروز این سانحه دلخراش انحراف به چپ از سوی راننده پژو بوده است. در این حادثه به راننده پژو و راننده وانت نیسان آسیبی وارد نشد.
 
سرهنگ شاکری گردنه آوج در محدوده شهرستان رزن را از مسیرهای پرحادثه استان همدان عنوان کرد و گفت: برای کاهش تصادفات رانندگی باید باند رفت و برگشت این گردنه از یکدیگر جدا شد.
 
او گفت: البته یک باند جدید در حال احداث است که کمتر از دو کیلومتر از آن باقی مانده است با این وجود این باند فاقد شرایط ایمنی و استانداردهای لازم بوده و تاثیری در کاهش سوانح ندارد.
 
پیش از بهره برداری از این باند بایستی پیچ ها و قوس های تند اصلاح شده و حفاظ هایی در دو طرف جاده نصب شود.
 
رییس پلیس راه همدان به تازگی اعلام کرد که از ابتدای امسال شاهد بروز سوانح ناگواری در جاده های این استان بویژه در ایام تعطیلات نوروز 94 بودیم که در یک سانحه بر اثر واژگونی ال90 دو سرنشین آن در آتش جان باختند و در سانحه دیگری کودک 9 ماهه ای به کام مرگ رفت.
 
شاکری بیشترین تصادفات رانندگی در این استان را با حدود 68 درصد واژگونی خودرو عنوان کرد و گفت: مهمترین عامل واژگونی تردد با سرعت غیر مطمئنه، بی توجهی راننده به جلو و رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی است.
 
استاندار همدان نیز در شورای اداری این استان گفت: با وجود افزایش میزان مسافران و گردشگران این استان اما شاهد کاهش 34 درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده ای و شهری در طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان بودیم.
منبع: ایرنا
برچسب ها: تصادف مرگ حادثه