۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

کرسی زبان فارسی در دانشگاه کوفه

رییس دانشگاه کوفه در دیدار نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق از راه‌اندازی کرسی زبان فارسی در این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و تحصیل دانشجویان در این دانشگاه را رایگان اعلام کرد.
کد خبر : ۲۳۶۳۰۹
صراط: رییس دانشگاه کوفه در دیدار نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق از راه‌اندازی کرسی زبان فارسی در این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و تحصیل دانشجویان در این دانشگاه را رایگان اعلام کرد.

نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج از عتبات عالیات، حجةالاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با حضور در دانشگاه کوفه، با دکتر عقیل عبد یاسین، رییس دانشگاه کوفه دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
براساس این گزارش، این دیدار با استقبال بسیار گرم رییس دانشگاه کوفه همراه بود و طرفین در رابطه با مسائل فرهنگی بحث و تبادل نظر و هر دو طرف بر اتحاد دو ملت و تعامل مسائل فرهنگی تأکید فراوان کردند.
 
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در این دیدار گزارشی از روند اعزام زایران ایرانی و فعالیت‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در عتبات ارائه کرد و حضور دانشجویان و استادان ایرانی را از جمله برنامه‌های فرهنگی این نهاد برشمرد.
 
وی افزود: خوشبختانه در این مدت ارتباط خوب و تنگاتنگی میان دانشگاهیان ایرانی و دانشگاهیان شهر کربلا برقرار شده است که در تلاشیم که این ارتباط را با دانشگاه کوفه نیز برقرار کنیم.
 
نجفی روحانی، ارتباط علمی میان دوملت را سبب رشد و شکوفایی ایران و عراق دانست و ادامه داد: هر اندازه بتوانیم فضا و شور علمی میان دو کشور مسلمان و همسایه ایران و عراق که مشترکات فراوانی دارند، برقرار کنیم در بسیاری از فعالیت‌ها موفقیت روز افزونی خواهیم داشت.
 
در این دیدار دکتر عقیل عبد یاسین، رییس دانشگاه کوفه از پیشنهادهای ارائه شده نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق استقبال و نسبت به تعامل میان دانشگاه ایران و کوفه اعلام آمادگی کرد.
 
وی اظهار داشت: هم اینک ارتباط خوبی میان برخی از دانشگاه‌های ایران داریم و از افزایش این تعاملات استقبال می‌کنیم و این ارتباطات را در راستای افزایش فعالیت‌های علمی می‌دانیم.
 
دکتر عقیل، پیشنهاد یک کتابخانه علمی را ارائه کرد و گفت: دانشگاه کوفه آمادگی دارد تا با همکاری و همراهی نهادها و مراکز فرهنگی ایران یک کتابخانه بزرگ و جامع علمی را در این دانشگاه با نام خود آن‌ها راه‌اندازی کند.
 
وی گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه خبر داد و افزود: هم اینک این دانشگاه دارای 26 هزار دانشجو است و دانشکده‌های مختلفی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند و در نظر داریم از سال آینده کرسی زبانی فارسی را در این دانشگاه راه‌اندازی کنیم.
 
رییس دانشگاه کوفه تصریح کرد: تمامی آموزش‌های علمی در دانشگاه کوفه رایگان است و برای تعلیم به دانشجویان هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.
 

منبع: تسنیم