۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

بدهی 5هزار میلیاردی دولت به قرارگاه خاتم‌

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه 70 هزار میلیارد تومان پروژه در اختیار قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار قرار گرفته است گفت: حدود 5 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به این قرارگاه است که این قرارگاه نیز همراهی خوبی دارد.
کد خبر : ۲۳۶۳۵۳
صراط: معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه 70 هزار میلیارد تومان پروژه در اختیار قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار قرار گرفته است گفت: حدود 5 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به این قرارگاه است که این قرارگاه نیز همراهی خوبی دارد.

اسحاق جهانگیری ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز دوم توسعه تغلیظ مجتمع مس سونگون با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم و قدردانی از این نعمت هم، خدمت به انقلاب و تلاش برای سازندگی است.
 
وی ادامه داد: باید تلاش خود را بر این اساس متمرکز کنیم تا انقلاب اسلامی ایران در تمام بخش‌ها به الگویی برای جهان تبدیل شود.
 
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مراحل آغازین اجرای مس سونگون اظهار کرد: در ابتدای امر مشکلات فراوانی از جمله مشکلات زیست محیطی وجود داشت و با اقداماتی که انجام شد تلاش شد تا این موانع برطرف شود.
 
وی با تاکید بر رعایت مسائل زیست محیطی در پروژه‌های صنعتی و معدنی گفت: باید قوانین زیست محیطی به گونه‌ای باشد که در عین رعایت مسائل  حفظ محیط زیست برای تولید نیز مانع نباشد.
 
جهانگیری بهره‌برداری از فاز دوم توسعه تغلیظ مس سونگون را حاصل همراهی بخش‌های مختلف استانی و کشوری برشمرد و گفت: علاوه بر نمایندگان مجلس و استانداری قرارگاه خاتم‌الانبیا نیز در این زمینه همراهی لازم را دارد.
 
وی گفت: 70 هزار میلیارد تومان پروژه در اختیار قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار قرار گرفته است که همگی از پروژه‌های مهم کشوری است.
 
معاون اول رئیس‌جمهور دولت را بدهکار به قرارگاه خاتم‌الانبیا دانست و تصریح کرد: حدود 5 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به این قرارگاه است که این قرارگاه نیز همراهی خوبی با وجود بدهی‌ها دارد.
 
جهانگیری با تاکید بر چند وجهی بودن اقتصاد کشور یادآور شد: اقتصاد علاوه بر نفت و معادن و منابع زیرزمینی باید بر منابع دیگری از جمله مغز انسان‌ها و مراکز دانش بنیانی متمرکز باشد.
 
وی گفت: در برداشت از مراکز معدنی باید سرعت لازم را داشته باشیم و منابع خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده است و البته در این زمینه همراهی بخش خصوصی لازم است.
 
معاون اول رئیس‌جمهور خواستار صدور پروانه‌های اکتشاف معادن به صورت کارشناسی‌ شد و افزود: با حبس زمین و سفته بازی و مسائل مختلف نیز باید هوشمندانه عمل شود و اجازه ندهیم تا سوءاستفاده در این زمینه صورت گیرد.
 
جهانگیری صنایع معادن را جزو سودده‌ترین معادن برشمرد و گفت: با وجود این مزایا ورود صنایع بخش خصوصی در این زمینه ضعیف است.
 
وی اظهار کرد: صنعت معدن در بدترین شرایط اقتصادی و رکود نیز توان سوددهی و صادرات را دارد و کمتر زیان‌ده می‌شود.
 
معاون اول رئیس جمهور بیمه صنعت معدن را از راهکارهای انگیزه‌افزایی برای بخش خصوصی برشمرد و گفت: اگر تدابیر بیمه‌ای لازم در نظر گرفته شود سرمایه‌گذاران نگران از بین رفتن سرمایه خود نخواهند بود.
 
وی با بیان اینکه معادن در کل کشور وجود دارد، تاکید کرد: در راستای مطالعات انجام شده معادن بزرگ کشف نشده در کشور وجود دارد که با توسعه همین معادن موجود نیز به ظرفیت خوبی در صنعت معادن و فلزات خواهیم رسید.
منبع: فارس