۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸

نتایج انتخابات ازبکستان تایید شد

ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان «اسلام کریم‌اف» را رسما به مدت 5 سال دیگر به عنوان رئیس جمهور این کشور تائید کرد.
کد خبر : ۲۳۶۳۶۵
صراط: ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان «اسلام کریم‌اف» را رسما به مدت 5 سال دیگر به عنوان رئیس جمهور این کشور تائید کرد.

صبح امروز جلسه ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان برگزار و در آن «اسلام کریم‌اف» رسما از طرف این ستاد به عنوان رئیس جمهور این کشور تایید شد.
 
رئیس ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان در این جلسه که ناظران، نمایندگان احزاب سیاسی این کشور و نمایندگان رسانه‌های گروهی داخلی و خارجی حضور داشتند، گفت: بر اساس ماده‌های 90، 117 قانون اساسی، ماده‌های 14، 35، 36 قانون «در مورد انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان و ماده‌های 5 و 9 قانون ازبکستان «در مورد ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان»، اسلام کریم‌اف رسما به عنوان رئیس جمهور منتخب ازبکستان تائید شد .
 
«میرزا اولغ بیک عبدالسلام اف» تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان برای آینده این کشور از اهمیت تاریخی برخوردار است و این مهم را مردم با حضور در پای صندوق رای به همگان اعلام کردند.
 
وی افزود:در انتخابات 29 مارس (9 فروردین) از 20 میلیون و 798 هزار و52 نفر از اتباع واجد شرایط ثبت شده، 18 میلیون و 942 هزار و 349 نفر و یا 91 ممیز و 08 صدم درصد شهروند از کل تعداد رای دهندگان حضور داشته‌اند.
 
عبدالسلام‌اف گفت: در این دوره انتخابات کریم‌اف از حزب لیبرال دموکراتیک ازبکستان 17 میلیون و 122 هزار و 597 رای را به خود اختصاص داد.
 
552 هزار و 309 نفر به «حاتمجان کتمان‌اف» از حزب دموکراتیک خلق، 582 هزار و 688 نفر به «اکمل سعیداف» از حزب دموکراتیک ازبکستان «ملی تیکلانیش» و 389 هزار و 24 نفر به «ناریمان عمراف» از حزب سوسیال دموکراتیک «عدالت» رای داده‌اند.
 
رئیس ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان اظهار داشت: نزدیک به 300 ناظر از 43 کشور جهان و 5 سازمان بین‌المللی از جمله دفتر نهاد‌ه‌های دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا، کشورهای مستقل مشترک المنافع، سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه جهانی سازمان‌های انتخاباتی و سازمان همکاری اسلامی در این انتخابات حضور داشتند.
 
انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان را نزدیک به هزار رسانه گروهی داخلی و خارجی پوشش دادند.
منبع: فارس