۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
از سرمایه‌گذاران استقبال کنید

توصیه لاریجانی به مدیران قم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گفت‌وگوهای هسته‌ای امیدواری برای رفع مشکلات اقتصادی را به وجود آورده است و امیدواریم در ماه‌های آینده خبرهای بهتری در این زمینه بشنویم.
کد خبر : ۲۳۶۷۶۷
صراط: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گفت‌وگوهای هسته‌ای امیدواری برای رفع مشکلات اقتصادی را به وجود آورده است و امیدواریم در ماه‌های آینده خبرهای بهتری در این زمینه بشنویم.

علی لاریجانی پیش از ظهر امروز پس از دیدار با جمعی از مدیران و مسئولان استان و شهر قم با بیان اینکه آبادانی و رونق تولید اولویت قم در سال 94 خواهد بود، اظهار کرد: در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز این مسائل عنوان شده است و البته مدیران قم نیز در این زمینه وظیفه مضاعفی دارند.
 
وی افزود: قم دچار عقب‌ماندگی‌های فراوانی در بخش‌های مختلف است و با اینکه از نظر تمدن و فکر اسلامی جایگاه بالایی دارد ولی در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید هنوز به وضعیت مناسبی نرسیده است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توریسم، صنایع مختلف، دامداری و کشاورزی زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در قم هستند، بیان کرد: لازم است مدیران استفاده خوبی از زمان و ظرفیت‌های موجود برای رونق سرمایه‌گذاری در قم داشته باشند.
 
وی ادامه داد: کارآفرینان قمی مشکلاتی همچون عدم استقبال از سرمایه‌گذاری را مطرح می‌کنند در حالی که در شرایط موجود هر استانی که امکانات و بستر مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند در مسابقه توسعه جلوتر خواهد بود.
 
لاریجانی بیان کرد: یکی از استان‌ها اخیر 5 هزار میلیارد تومان سرمایه را جذب کرده است بنابر این مدیران قم نیز باید ببیند که این استان‌ها چه کرده‌اند و چه امکاناتی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورده‌اند که اکنون در این جایگاه هستند.
 
وی با بیان اینکه لازم است بانک‌ها زمینه سرمایه‌گذاری را با ارائه تسهیلات و دیگر راهکارها فراهم کنند، گفت: البته در این راستا شهرداری، استانداری و سایر دستگاه‌ها نیز وظایف مربوط به خود را دارند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید مدیران قم نگرش باز در استقبال از سرمایه‌گذار داشته باشند، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بیشتر موجب رونق تولید و افزایش اشتغال خواهد شد و این هدف باید حتما مدنظر مدیران باشد.
 
لاریجانی با اشاره به اینکه جایگاه هر مدیر باید با توجه به تلاش او در زمینه بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذار تعیین شود، گفت: گفت‌وگوهای هسته‌ای نیز امیدواری برای رفع مشکلات اقتصادی به وجود آورده است و امیدواریم در ماه‌های آینده خبرهای بهتری در این زمینه بشنویم.
منبع: فارس