۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

خشم آمریکا از عضویت ایران درنهاد زنان سازمان ملل

وی در ادامه مدعی شد که در ایران، زنان به‌طور قانونی قادر به تصاحب پستهای دولتی نیستند، هیچ قانونی علیه خشونت‌های داخلی علیه زنان وجود ندارد.
کد خبر : ۲۳۷۰۱۳
صراط: آمریکا روز جمعه با درخواست از سایر کشورها برای رأی‌گیری کم‌سابقه در خصوص تلاش ایران برای پیوستن به هیئت اجرایی نهاد تساوی جنسیتی سازمان ملل، اتهاماتی را در خصوص وضعیت حقوق زنان در ایران مطرح کرده است.

به نقل از رویترز، شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متشکل از 54 عضو روز گذشته رأی‌گیری را به‌صورت مخفیانه برای انتخاب کرسی‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه در هیئت اجرایی نهاد زنان سازمان ملل برگزار کرده است. این نهاد سازمان ملل در سال 2010 میلادی تشکیل شده تا در زمینه حقوق زنان و برابری‌های جنسیتی فعالیت کند.
 
دیپلمات‌ها اعلام کردند که تنها 53 عضو شورا در رأی‌گیری شرکت کردند و با استفاده از برگه‌های رأی نام کشور مورد نظر خود را می‌نوشتند. کشورهای ساموئوا و امارات متحده عربی 53 رأی کسب کردند. ترکمنستان 52 رأی و پاکستان نیز 49 رأی کسب کرده است. ایران نیز با 36 رأی انتخاب شده است.
 
سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رأی پایینی که امروز ایران به دست آورد، نشانگر نگرانی عمیقی است که اعضای سازمان ملل نسبت به کسب کرسی ایران در نهاد زنان سازمان ملل دارند.
 
وی در ادامه مدعی شد که در ایران، زنان به‌طور قانونی قادر به تصاحب پستهای دولتی نیستند، هیچ قانونی علیه خشونت‌های داخلی علیه زنان وجود ندارد.
 
پاور گفت که وی از اینکه گروه آسیا اقیانوسیه از نامزدی ایران برای یک دوره سه‌ساله در نهاد سازمان ملل حمایت کرده، به‌شدت متأسف است.
 
دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل هنوز به این اظهارات پاسخ نداده است.

منبع: تسنیم