۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

دفاع لیورپول از نماز خواندن هوادارانش

باشگاه لیورپول از نماز خواندن دو هوادار فوتبال در ورزشگاه آنفیلد در زمان برگزاری بازی این تیم با بلکبرن دفاع کرد.
کد خبر : ۲۳۸۳۳۳
صراط: باشگاه لیورپول از نماز خواندن دو هوادار فوتبال در ورزشگاه آنفیلد در زمان برگزاری بازی این تیم با بلکبرن دفاع کرد.
 
هشتم ماه گذشته میلادی و در بین دو نیمه دیدار تیم های لیورپول و بلکبرن در چهارچوب رقابت های جام حذفی انگلیس، دو هوادار مسلمان در گوشه ای از ورزشگاه آنفیلد اقدام به نماز خواندن کردند.
 
به هنگام نماز خواندن "آصف بودی" و "ابوبکر بهولا" یکی از هواداران به نام "استفن دادز" از آنها عکس گرفتن و با نوشت عبارت "نماز خواندن مسلمانان در بین دو نیمه، ننگ و رسوایی" آن را در فضای مجازی منتشر کرد.
 
این موضوع جنجال زیادی در فوتبال انگلیس به راه انداخت و باعث باز شدن پای پلیس به ماجرا شد. باشگاه لیورپول با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد: «پلیس مرسی ساید در حال بررسی این موضوع است. باشگاه لیورپول قصد دارد به هواداران یادآوری کند که هیچ گونه تبعیضی را تحمل نمی کند و این تضمین را می دهد که باشگاه و ورزشگاه آنفیلد یک محیط امن برای همه هواداران بدون در نظر گرفتن نژاد، مذهب، جنسیت، سن و معلولیت است.»
 
البته فقط باشگاه لیورپول به این اقدام استفن دادز معترض نشده؛ بلکه نظر این هواداران کوتاه فکر انگلیسی با واکنش منفی و انتقاد گسترده در رسانه های اجتماعی مواجه شده است.
 
 
آصف بودی که یکی از مسلمانان حاضر در عکس منتشر شده است، در این باره می گوید: ما از این واکنش بسیار شگفت زده شدیم. پسر کوچکم به من گفت که عکسی از ما گرفه شده و من فکر کردم آن کسی که نماز خواندن ما را دیده، پیش از آن هرگز نماز خواندن مسلمانان را ندیده است. انتظار نداشتم که عمل ما یک ننگ و رسوایی خوانده شود. با این وجود حمایت از ما خیلی خوب بوده و از همه تشکر می کنم.»
 
در فوتبال، بازیکنان با ادیان مختلف قادر به بروز دادن عقایدشان هستند که از آن جمله می توان به سجده شکر "دمبا با" بازیکن سابق چلسی و نیوکاسل به عنوان یک بازیکن مسلمان و همچنین نوشته پیراهن کاکا ستاره سابق میلان و رئال با عبارت "من به مسیح اعتقاد دارم" اشاره کرد. با این وجود گاهی اوقات ااتفاقاتی در ورزشگاه رخ می دهد که با روح آن منافات دارد.