۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۳
لاله افتخاري (نماينده تهران) در گفتگوي اختصاصي با صراط:

وزير ارشاد را به مجلس مي‌كشيم

روح‌الله حسینیان رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت که 70 تن از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی با طرح سوال از وزیر ارشاد خواهان لغو تصمیم هیات نظارت و انتشار مجدد 9 دی شدند.
کد خبر : ۲۳۸۷۲
صراط -  در حالی که هیات نظارت بر مطبوعات در اقدامی سوال‌برانگیز و بهانه‌جویانه به توقیف هفته نامه اصول‌گرای 9 دی به مدیرمسئولی حجت‌الاسلام حمید رسایی رای داد و پرونده این نشریه را برای رسیدگی به دادگاه مطبوعات ارسال کرد، موجی از واکنش‌های انتقادی به این اقدام هیات نظارت بر مطبوعات و نیز عملکرد وزارت ارشاد در خصوص برخورد با منتقدان جریان انحرافی به راه افتاده است. هفته نامه 9 دی از سال گذشته به جمع نشریات کشور پیوست و پس از تشکیل «قرارگاه عمار» برای پیگیری مطالبات «جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» فعالیت خود را آغاز کرد، اما سه‌شنبه هفته گذشته پس از انتشار 20 شماره در حالی که کارنامه قابل قبولی را از خود ارائه داده بود، توقیف شد. جعفر محمدزاده (معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و دبیر هیات نظارت بر مطبوعات)، علی مطهری (نماینده مجلس)، علیرضا یحیایی (مسئول دفتر نماینده حوزه علمیه در هیات)، حسین انتظامی (نماینده مدیران مسئول) و... از جمله اعضاء هیات 6 نفره نظارت بر مطبوعات هستند که هفته گذشته به توقیف نشریه اصول‌گرای 9 دی را دادند.

«لاله افتخاری»، رییس فراکسیون قرآن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران در گفتگوی اختصاصی با صراط ضمن محکوم کردن توقیف این نشریه گفت: روند برخورد با نشریات اصول‌گرا باید طبق روال قانونی باشد و توقیف این نشریه در حالی که در هنگام انتشار 20 شماره اش هیچ تذکری دریافت نکرده است، بسیار سوال برانگیز می‌باشد. افتخاری با بیان اینکه در خصوص توقیف این نشریه و نیز برخورد با سایتهای اصولگرا از وزیر ارشاد سوال خواهد کرد، افزود: سوال قبلی من از وزیر ارشاد که پس از افشاگری روزنامه کیهان پیرامون عملکرد این وزارتخانه طرح شد، به زودی مطرح می‌شود و سوال جدید نیز به مجلس ارائه خواهد شد.

به گزارش صراط، روح‌الله حسینیان رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس نيز گفت که 70 تن از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی با طرح سوال از وزیر ارشاد خواهان لغو تصمیم هیات نظارت و انتشار مجدد 9 دی شدند.



همچنین پیام فضلی‌نژاد، پژوهشگر موسسه کیهان با محکوم کردن توقیف هفته نامه 9 دی، این اقدام را لکه سیاهی در کارنامه هیات نظارت بر مطبوعات دانست و درباره علی مطهری، یکی از اعضاء این هیات گفت که وی اساسا ولایت مطلقه فقیه را قبول ندارد و برای مجلس شورای اسلامی ننگ است که چنین آدمی نماینده اش در هیات نظارت بر مطبوعات باشد.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواهان رفع توقیف سریع از نشریه 9 دی شد و حجت‌الاسلام شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز نیز توقیف این نشریه را محکوم کرد.

احمد توکلی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی هم با مطلوب توصیف کردن عملکرد 9 دی، توقیف این نشریه را اقدامی نادرست خواند، اما علی مطهری که نماینده قوه مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات است، در گفتگویی با «خبر آنلاین» هفته نامه اصولگرای 9 دی را «هتاک» و «نشریه ای به نفع جنبش سبز» نامید. جالب است بدانيد علی مطهری كه قبلا منتقدان خود را در مجلس «پوفیوز» دانسته بود و اکنون نیز آنان را «هتاک» میخواند! همان كسي است كه بارها رسما از حق تظاهرات خياباني فتنه گران دفاع كرده است!!! حالا معلوم نيست چه شده كه وي 9 دي را همدست خودش در حمايت از خط مقدم ارتش اسرائيل معرفي نموده است؟!

در همین حال، رسانه‌های اپوزیسیون برانداز خارج از کشور مانند BBC و VOA توقیف هفته‌نامه 9 دی و برخورد وزارت ارشاد با سایتهای اصولگرا را نشانه روند جدیدی در سیاستهای کمیسیون فرهنگی دولت دانستند. این رسانه‌های ضدانقلاب مدعی شدند که دولت در برخورد با رسانه‌های اصولگرا به دنبال ایجاد یک فضای تنفس برای اپوزیسیون و جریان‌های منزوی سیاسی است. همزمانی توقیف 9 دی و انتشار مجدد روزنامه اعتماد این گمانه‌ها را در میان اردوگاه ضدانقلاب تقویت کرده است. در مقابل سایت‌های اصول‌گرا با ذائقه‌های گوناگون به محکومیت اقدام هیات نظارت بر مطبوعات در توقیف 9 دی پرداختند. رسانه‌هایی مانند «جهان نیوز» که ارگان «جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی» است و سایت «الف» که احمد توکلی خط مشی آن را تنظیم می‌کند، انتقادات مختلفی را در خصوص تصمیم هیات نظارت مطرح کردند و با اشاره به بیانیه هیات نظارت در خصوص توقیف 9 دی نوشتند که «در سال جهاد اقتصادی، این هفته نامه به خاطر چاپ 2 صفحه اقتصادی توقیف شد.»

برخورد وزارت ارشاد با سایت‌های اصولگرا در 6 ماه گذشته و توقیف هفته نامه 9 دی با تلاش معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در حالی است که رییس جمهور در هنگام صدور حکم محکومیت مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا از آزادی مطبوعات منتقد دفاع کرده بود و در سخنانی حتی به عملکرد مطلوب قوه قضائیه در برخورد با نشریات متخلف طعنه زد، اما اکنون قرائن نشان می‌دهد که جریان انحرافی دولت به دنبال حذف رسانه‌های منتقد خود است.

در همین زمینه حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس و مدیرمسئول 9 دی گفت: «توقیف 9 دی محصول ائتلاف نانوشته خواص مردود با جریان انحرافی است و این اقدام هم به توقیف یک نشریه یا برخورد با یک سایت منحصر نخواهد شد و نشانه‌ها حکایت از آن دارد که این یک پروژه برای حذف منتقدان جریان‌‎های انحرافی است.»

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: «جریان انحرافی و خواص مردود باید بداند که اگر هفته نامه 9 دی را تعطیل می کند، حماسه‌ 9 دی و حوادث قبل و بعد از آن را که نمی تواند تعطیل کند. بنابر این بدانند که جریان حزب الله حسرت یک آخ را بر دل‌تان خواهيم گذاشت و انشاءالله 9 دی با کمک همه دوستان فعال در آن و جامعه اصولگرا همچنان به روشنگری خواهد پرداخت و راهش را ادامه خواهد داد.»

در حالی که علیرضا یحیایی، مسئول دفتر یکی از روحانیون عضو هیات نظارت بر مطبوعات روز 25 خرداد در مصاحبه‌ای سوال‌برانگیز به طور تلویحی از توقیف هفته‌نامه 9 دی به سبب چاپ کاریکاتوری از سیدمحمد خاتمی دفاع کرد(!) و گفت که اقدام این نشریه تخریب جایگاه روحانیت است، حجت‌الاسلام رسایی در این خصوص توضیح داد که «این کاریکاتور نقاشی خاتمی است. اینجانب حمید رسایی اعلام می کنم که محمد خاتمی به دلیل خیانت هایش در سال های اصلاحات و همچنین نقش جدی‌ای که در کودتای مخملی سال 88 داشت،‌ اساسا باید خلع لباس شود و نهادهای ذی ربط باید پاسخگوی تعلل خود در این باره باشند.»

 
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
۱
۲
بالاخره آزادی مطبوعات خوبه یا بده؟!
اصل‏ بيست و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: «نشريات‏ و مطبوعات‏ در بيان‏ مطالب‏ آزادند مگر آنكه‏ مخل‏ به‏ مباني‏ اسلام‏ يا حقوق‏ عمومي‏ باشد. تفصيل‏ آن‏ را قانون‏ معين‏ مي‏ كند.»
این احتمال هم وجود دارد که از نظر این نمایندگان محترم اینان عین اسلام هستند و مخالفانشان ولو مجتهد ضد اسلام!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
۱
۴
قانون لازم الاجراست گاهي نياز به تذكر نيست
نوید
|
Spain
|
۰۵:۱۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰
۱
۰
خیلی جالب شده !
اعتماد مجددا شروع به چاپ می کنه و خاتمی توش پیام معنی داری میده و کاریکاتور روی صفحه اولش هم خیلی پرمعنی و سیاسی است ...
از طرفی دیگر روزنامه 9 دی توقیف میشه !

خیلی جالبه که اعتماد مخالف نظام و 9 دی موافق نظام هست ...
بعضی وقت ها به خودم میگم ما داریم برای کی جون می کنیم !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰
۱
۱
اي بابا خودتان هم سرگردانيد .
مشایی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
.......................... باید محاکمه شود
همین تملق گویی .................... ها باعث انحراف اح... شد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
خود رییس جمهور را احضار کنید . قضیه یکسره کنید .
مجلس قوی و و لایتیه . اداره مملکت توسط یکی از رییس جمهور قبلی کاری سخت نیست .
مهدي از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۰
۰
۰
توقيف روزنامه چه درست باشد وچه نادرست
اما شماها لازم نيست از اب گل الود ماهي بگيريد .منافقين گرامي.بدانيد كه با اين حرفها نمي توانيد.محبوبيت ومشروعيت دولت خدمتگذار را زير سوال ببريد