۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

هوای شیراز نفس گیر شد

با ورود موج جدیدی از ریزگردها، هوای شیراز خاکستری و نفس‌گیر شد.
کد خبر : ۲۳۸۹۳۳
صراط: از دیروز(چهارشنبه 2 اردیبهشت‌ماه) با ورود موج جدیدی از ریزگردها، هوای شیراز خاکستری و نفس‌گیر شد و علی‌رغم آن‌که پیش‌بینی شده بود وضعیت در روز پنج‌شنبه بهتر شود، غلظت آلودگی افزایش یافت تا ماسک‌ها روی صورت شهروندان جا بگیرد.

 از صبح پنج‌شنبه با افزایش حجم ریزگردها شاهد آلودگی بیشتر در هوای شیراز و شهرهای و شهرک‌های اطراف بودیم، این آلودگی در نقاط صنعتی از جمله زرقان، شدیدتر گزارش شده است.
 
براساس اعلام اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس، و براساس اندازه‌گیری‌های انجام شده توسط دستگاه‌های پرتابل و ثابت سنجش پارامترهای آلاینده هوا، وضعیت هوای شهر شیراز و براساس پارامترهای آلایندگی و وجود ذرات معلق در هوا، در ساعت 8 صبح پنج‌شنبه 2 اردیبهشت، 152 بر حسب شاخص PSI گزارش شده است.
 
هم‌چنین براساس اطلاعات واصله از سایر نقاط استان وضعیت میزان ذرات معلق PM10 در سایر نقاط استان مانند شهرهای خرمبید 182، شهر نورآباد 160، شهر نی‌ریز 155 و لامرد165 بر حسب شاخص PSI گزارش شده است.
 
در ضمن طبق اعلام اداره‌ی هواشناسی امروز شاهد بیشترین میزان غلظت گردوغبار در سطح استان هستیم.
 
به گزارش ایسنا، هواشناسی فارس پیش‌بینی کرده که در صورت وزش باد و افزایش جریان هوا، شاهد کاسته شدن غلظت این آلایندگی از فردا هستیم.
 
به گزارش ایسنا، دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به شهروندان هشدار داده است که به‌دلیل وضعیت ناسالم جوی، از تردد غیرضروری در نقاط مختلف خصوصاً مرکز شهر خودداری کنند.
 
هم‌چنین از گروه‌های پرخطر، شامل بیماران قلبی، عروقی و ریوی، کودکان، زنان باردار و جانبازان شیمیایی درخواست شده است تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند.
منبع: ایسنا