۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

ماجرای اخراج دانش‌آموز به‌خاطر پیوند کلیه

وی گفت:‌ماجرا بدین شرح بود که این دانش‌آموز بهمن سال گذشته از استان دیگری به کهریزک می‌آید و با توجه به اینکه پیوند کلیه انجام داده بود نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای داشته و با محدودیت‌های پزشکی مواجه بود.
کد خبر : ۲۳۹۱۶۵
صراط: مدیرکل آموزش‌‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به جذب سربازمعلم برای رفع بخشی از نیازهای آموزشی در شهرستان‌های استان تهران توضیحاتی را درخصوص خبر عدم حضور دانش‌آموزی در مدرسه به دلیل پیوند کلیه ارائه کرد.

علیرضا کمرئی با اشاره به جذب سرباز معلم توسط آموزش‌‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت:‌ همه ساله بحث جذب سرباز معلم را داشتیم اما امسال سهمیه پذیرش نسبت به سال‌های قبل کمتر شده است.

وی افزود: افراد متقاضی برای سرباز معلمی باید مدرک لیسانس یا فوق لیسانس داشته باشند و برای حضور آنها در کلاس درس، دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود تا با روش‌های تدریس و آموزش دانش‌آموزان آشنا شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران گفت:‌ امسال بخشی از نیازهای آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی از طریق جذب سرباز معلمان متناسب با مدرک تحصیلی آنها مرتفع خواهد شد.

کمرئی در پاسخ به این پرسش که طی روزهای گذشته خبر اخراج دانش‌آموزی از توابع کهریزک به دلیل پیوند کلیه منعکس شد،‌ آیا این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است؟ بیان کرد:‌این موضوع را پیگیری کرده‌‌ایم و با مادر دانش‌آموز نیز گفت‌وگو کرده‌ایم و تیم‌‌های بازرسی موضوع را رسیدگی کرد‌ه‌اند.

وی گفت:‌ماجرا بدین شرح بود که این دانش‌آموز بهمن سال گذشته از استان دیگری به کهریزک می‌آید و با توجه به اینکه پیوند کلیه انجام داده بود نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای داشته و با محدودیت‌های پزشکی مواجه بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد:‌ این دانش آموز مدتی را به مدرسه می‌آید اما به دلیل محدودیت‌های پزشکی که داشت و باید دوران نقاهت را در منزل سپری می‌کرد، با هماهنگی خانواده مقرر شد تا معلم برای تدریس به خانه آنها برود تا مشکل جسمی دانش آموز مرتفع شود.

کمرئی در پاسخ به این پرسش که هم‌اکنون این دانش‌آموز به مدرسه بازگشته است ؟‌گفت:‌ هیچ محدودیتی برای حضور دانش‌آموز در مدرسه وجود ندارد اما به دلیل شرایط خاص پزشکی و اعلام خانواده وی مبنی بر محدودیت فرزندشان برای حضور در کلاس درس، معلم برای تدریس به خانه آنها می‌رود.
منبع: تسنیم