۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
پيام فضلي‌نژاد:

همكاري گسترده جريان انحرافي با دو شبكه جاسوسي

در حالي كه جريان انحرافي دولت و سركرده آن با عناصر مطبوعاتي «شبكه سيامك پورزند» و «شبكه هوشنگ اسدي» در تعامل تنگاتنگ هستند، تلاش گسترده‌اي را براي پرونده‌سازي عليه منتقدان خود آغاز كرده‌اند و توقيف هفته‌نامه 9 دي يكي از نشانه‌هاي اين پروژه است.
کد خبر : ۲۳۹۳۱
صراط - يك محقق با انتقاد شديد از توقيف 9 دي، ضمن بيان اينكه سركرده جريان انحرافي با عناصر مطبوعاتي اپوزيسيون در تعامل است، گفت: توقيف هفته‌نامه 9 دي، مطالبه اساسي جريان انحرافي دولت از وزارت ارشاد بوده است .

پيام فضلي‌نژاد پژوهشگر موسسه كيهان در گفت‌و‌گو با فارس با بيان اين نكته كه توقيف هفته‌نامه 9 دي، مطالبه اساسي جريان انحرافي دولت از وزارت ارشاد بوده است گفت: در حالي كه جريان انحرافي دولت و سركرده آن با عناصر مطبوعاتي «شبكه سيامك پورزند» و «شبكه هوشنگ اسدي» در تعامل تنگاتنگ هستند، تلاش گسترده‌اي را براي پرونده‌سازي عليه منتقدان خود آغاز كرده‌اند و توقيف هفته‌نامه 9 دي يكي از نشانه‌هاي اين پروژه است.

وي با افشاي ماهيت همايشي كه در آن مشايي را به عنوان «چهره اول فرهنگي سال 1389» انتخاب كردند، ادامه داد: اگر به خاطر داشته باشيد، چندي پيش فيلمي از يك همايش شامل ستايش‌هاي پياپي آقاي زريبافان (رييس بنياد شهيد) از عملكرد آقاي رحيم مشايي در عرصه فرهنگ روي سايت‌هاي اينترنتي قرار گرفت، اما ماهيت آن همايش كه اسفنديار رحيم‌مشايي را به عنوان «چهره اول فرهنگي سال 1389» انتخاب كرد، فاش نشد.

برنده تنديس رتبه اول جنگ نرم از جشنواره مطبوعات تصريح كرد: آن همايش، جشن يك سالگي مجله «رونا» بود كه البته عنوان اين جشن هم يك طرح فريب است، چون نخستين شماره «رونا» در خرداد 1385 منتشر گشت. صاحب امتياز مجله رونا، آقاي «محمدباقر صميمي» است.
وي در زمستان سال 1381 به اتهام ارتباطات گسترده با اپوزيسيون خارج از كشور با حكم قاضي صابري ظفرقندي، رييس وقت دادسراي ويژه فرودگاه و معاون دادستان تهران توسط يكي از دستگاه‌هاي اطلاعاتي بازداشت شد و ماه‌ها تحت پيگرد قضايي قرار داشت. كساني كه پرونده جاسوسي سيامك پورزند را در ابتداي دهه 1380 به ياد دارند، آقاي «محمد باقر صميمي» را مي‌شناسند و در جريان اعترافات وي هستند.

فضلي‌نژاد با اشاره به «تعامل جريان انحرافي دولت با نشرياتي مانند رونا» ادامه داد: بنابراين، مي‌بينيم كه آقاي رحيم مشايي با جرياني فاسد در عرصه سياست و فرهنگ كه پيش از اين به اتهام ارتباط با براندازان تحت پيگرد قضايي بوده، در تعامل است. «محمد باقر صميمي» از سال 1379 يكي از نويسندگان ارشد نشريه «شهروند كانادا» به سردبيري «حسن زرهي» بود كه آن زمان پروژه تخريب علامه مصباح يزدي را به شدت دنبال مي‌كرد.

وي افزود: صميمي همزمان به عنوان بازرس «انجمن صنفي شركتهاي تبليغاتي ايران» فعاليت مي‌كرد و عامل وصل روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب مانند «نيما راشدان» به سايت‌هاي اپوزيسيون خارج بود. اين فرد با سيامك پورزند در «مجموعه فرهنگي و هنري تهران» همكاري نزديك داشت و سرانجام پس از اعترافات پورزند بازداشت شد و اعترافات تكان‌دهنده‌اي هم داشت، اما از سال 1385 به آهستگي فعاليت مجدد خود را به عنوان صاحب امتياز و مديرمسئول ماهنامه رونا آغاز كرد و اين مجله را با همكاري عناصر اپوزيسيون مانند «فريبرز رييس دانا» كه در حوادث اخير فتنه سبز به يك سال زندان محكوم شد، منتشر كرد.

پژوهشگر موسسه كيهان خاطرنشان كرد: اما به تدريج مي‌بينيم نگاه اين مجله از جريان سياسي به جريان فرهنگي معطوف مي‌شود و سياستهاي ليبراليستي رييس كميسيون فرهنگي دولت مجال بسط اباحه‌گري براي اين عناصر اپوزيسيون برانداز را فراهم مي‌كند، چنانكه مجله رونا با همان ايدئولوژي براندازانه، در عرصه هنر فعال مي‌شود و با دعوت از كادري هنري كه آن‌ها نيز يا مستقيم و يا با واسطه با شبكه جاسوسي سيامك پورزند مرتبط بودند، تبديل به مجله‌اي هنري و سينمايي مي‌شود.

وي ادامه داد: برخي از عوامل اين كادر هنري پيش از اين با سايت «گويانيوز» در ارتباط بودند و من از سال 1376 كه در هفته‌نامه‌هاي «سينما» به سردبيري «فريدون جيراني» و سپس از سال 1380 در هفته‌نامه «سينما جهان» به سردبيري «سيدعلامرضا موسوي» مسئوليت داشتم، اين افراد مانند «عليرضا باذل» (از گردانندگان فعلي ماهنامه رونا) يا «خسرو نقيبي» را مي‌شناسم و از روابط آنها با باندهاي مختلف سينمايي مطلع هستم.

فصلي‌نژاد با اشاره به فيلم و سخنان منتشر نشده مشايي در اين همايش گفت: جالب است كه در اين جشن آقاي مشايي جمله‌اي را گفت كه در رسانه‌ها منتشر نشده است. ايشان گفت كه «امشب سازهاي مختلفي را اينجا مي بينيم. ميبينيم كه دف و گيتار كنار هم ايستاده اند. پس مي بينيم كه صداها و زبان‌هاي متفاوت مي‌توانند كنار هم بايستند، اگر دل واحد داشته باشند.» يعد از سخنان مشايي، محسن يگانه كه به عنوان چهره سال موسيقي پاپ انتخاب شده بود به مشايي گفت «آقاي مشايي ان شاالله سال آينده بيشتر اين دف ها و گيتارها را كنار هم ببينيم!» بنابراين شما مي‌بينيد كه برخلاف راي علماي شيعه كه نشان دادن ساز بدين شكل حرمت دارد، آقاي مشايي در جشني با اين ماهيت، نه تنها شركت مي‌كند بلكه مجدداً سخناني خلاف شرع را درباره موسيقي مي‌گويد.

وي با تاكيد بر اينكه تيم مطبوعاتي جريان انحرافي را شاگردان سابق هوشنگ اسدي (سردبير روز آنلاين) و اعضاء شبكه پورزند تشكيل مي‌دهند، گفت: در جشن ماهنامه «رونا» كه شب دوم اسفند 1389 با حضور آقاي مشايي برگزار شد و وي چهره اول فرهنگي سال انتخاب گشت، بسياري از عناصر فعال در «شبكه پورزند» و «هوشنگ اسدي» نيز حضور داشتند.

اين روزنامه‌گار ادامه داد: اكنون روزنامه «هفت صبح» و برخي رسانه‌هاي هوادار مشايي را برخي شاگردان و رابطان همين عوامل منتشر مي‌كنند. مي‌دانيد كه هوشنگ اسدي پيش از انقلاب يك «چپ آمريكايي» به تمام معنا بود؛ يعني از يك طرف عضو كميته مركزي «حزب توده» بود و از سويي با «ساواك» همكاري داشت. اسدي پس از انقلاب به زندان افتاد و سال‌ها زنداني بود، اما در اواخر دهه 1360 آزاد شد. اسدي پس از آزادي‌اش از زندان سال‌ها سردبيري نشريه «گزارش فيلم» را به همراه همسرش «نوشابه اميري» برعهده داشت و اكنون اين دو نفر سردبيري سايت ضدانقلابي «روزآنلاين» را برعهده دارند و مستقيما از بودجه وزارت امور خارجه هلند براي براندازي نظام جمهوري اسلامي استفاده مي‌كنند.

وي خاطرنشان كرد كه شاگردان و واسطه‌هاي هوشنگ اسدي و نوشابه اميري اكنون پيوند تنگاتنگي با جريان انحرافي دارند و عملا ارگان‌هاي مطبوعاتي اين جريان را اداره مي‌كنند.

فضلي‌نژاد داد: انتقاد ما اولاً به وزير محترم فرهنگ و ارشاد اين است كه چرا به عنوان يكي از اعضاء كليدي هيات نظارت بر مطبوعات با اين نشريات كه اكنون جز اباحه‌گري فرهنگي و ادام خط سكولاريسم هنري پروژه‌اي ندارند، برخورد جدي نمي‌شود و چرا هفته‌نامه اصول‌گرايي مانند 9 دي با تلاش آقاي محمدزاده كه دبير هيات نظارت و جانشين وزير است، توقيف مي‌گردد؟ چرا وزارت ارشاد و هيات نظارت با نشريات زرد و مبتذلي مانند «رونا» كه نويسندگان و مديران آن نزديك به 10 سال است به تبليغ فرهنگ سكولار غرب در عرصه هنر و سينما مشغول هستند، برخورد جدي نمي‌كند؟ چون آنها آقاي مشايي را چهره اول فرهنگي سال 1389 كرده‌اند؟پ


وي در ادامه با طرح چند سوال خاطرنشان كرد: مگر روزنامه «هفت صبح» كه اكنون يكي از ارگان‌هاي مطبوعاتي جريان انحرافي است را شاگردان و دست‌پروردگان هوشنگ اسدي در نشريه توقيف شده «گزارش فيلم» اداره نمي‌كنند؟ مگر روزنامه «گسترش صنعت» كه يك نشريه در حوزه صنايع است، فعاليت سياسي ندارد؟ اين چه دليلي است كه 9 دي را به خاطر چاپ دو صفحه اقتصادي توقيف كنند و بعد بهانه بياورند كه اين نشريه زمينه مصوب اقتصادي نداشته است؟! قانون مي‌گويد نشريات تا حدي كه برخلاف زمينه اصلي‌شان نباشد، مي‌توانند در حوزه‌هاي ديگر نيز فعاليت كنند و چنانكه مديرمسئول 9 دي توضيح داده، بيش از 80 درصد مطالب آن در حوزه مصوب بوده است.

نويسنده روزنامه كيهان ضمن درخواست از رياست قوه قضائيه براي رسيدگي به پيوند جريان انحرافي با عناصر مطبوعاتي برانداز و اباحه‌گر تاكيد كرد: عملكرد مطلوب آيت‌الله صادق لاريجاني در قوه قضائيه و عملكرد قابل دفاع دادستان تهران در برخورد با عناصر باند انحرافي جاي نگراني جدي‌اي را باقي نمي‌گذارد و مطمئن هستيم قوه قضائيه با اين عناصر برخورد جدي خواهد كرد. با اين حال، خواسته جدي اصول‌گرايان از قوه قضائيه رفع توقيف از هفته نامه «9 دي» است و اميدواريم با تدبير رياست قوه قضائيه هفته آينده شاهد انتشار اين نشريه انقلابي كه از سخنگويان مكتب اسلام ناب است، باشيم.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
۸
۱۲
فاشیست و سکولاز کم بود جاسوس هم شدند! اگر بگید ازشون خوشتون نمیاد اسلامی تر نیست؟
اصول گرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
۱۲
۳
روزنامه گسترش صنعت علاوه بر اينكه كار سياسي مي كند بر خلاف قانون مطبوعات بدون داشتن مدير مسئول منتشر مي شود چرا هيات نظارت چشم خود را بر اين تخلف اشكار بسته است به جاي 9 دي اين روزنامه كه در پوشش اقتصادي كار سياسي مي كند بايد بسته شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
۷
۱۵
برو كشكتو بساب بچه!
عجب
|
Iran (Islamic Republic of)
جسارتا" این آقا پیام ، کاشونی نیست ؟
چون همش داره از دور به آقای مشائی و اینا و هر کس که مثل خودش فکر نمیکنه ، ناسزا و بدو بیراه میگه و یه انگی بهشون میزنه !
برادر من اگر میخوای بحث کنی دعوتشون کن بیان همون موسسه کیهان با شما ! (البته اگر یه بزرگتر هم باشه ، بهتره) مناظره کنین ببینیم کی چی میگه و کی راست میگه !
اینکه همش شما داری از دور بد و بیراه میگی و الحمدلله اونم که داره کارشو میکنه ، نتیجه داره به نظرتون ؟
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر کشک نياز داريد، کشک سميه و رازک نسبتا خوب و خوش طعم است. سر سفره کشک و بادمجون ما را هم ياد کنيد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
با شرمندگی می پرسم ، کشکمونو تو هاون کی بسابیم
احتمالاً تو هاون مش...... خداشناس !!!!!!!!!!!!!
بله
|
Iran (Islamic Republic of)
به نظر نمياد بتونه كشك بسابه
ابوعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب ناشناس تا شما هستی چرا کشک !
غلام (جاده چالوس)
|
Iran (Islamic Republic of)
با كسب اجازه از برادران عشق كشك !!

با توجه به اينكه در زمينه خودكفا شدن در توليد كشك ،‌خصوصاَ از نوع محلي اون ،‌ نيازمند به يكي دو تا چوپون خوب و متفكر براي گله گوسفندامون تووي جاده چالوس هستيم ، ممنون ميشم اگه شخص خوبي رو سراغ دارين معرفي كنين ... !!
البته بنده قبلاً در اين رابطه يكي دو نفر از جريان انحرافي رو به اين منظور در نظر گرفته بودم كه با هجمه شديدي از سوي برخي از آقايان مواجه شدم ... در حالي كه چوپاني يكي از مشاغلي هست كه خيلي از بزرگان در اون حرفه حضور داشتن و قطعاَ لياقت ميخواد كه اون بعضي ها هم لياقتشو ندارن و ممكنه با افكار مغشوششون موجب خشك شدن شير گوسفندامون بشن ...
اما گفتم شايد بيان توو محيط كوهستان با خودشون كمي فكر كنن و از اين راهي كه در پيش گرفتن توبه بكنن ...
منتظر ياري سبزتان هستيم ... انجمن حمايت از بيماريهاي جريان خاص !!!
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۲۰:۴۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
۴
۱
مرگ بر امریکا و انگلیس و اسراییل!
مرگ بر منحرفین فتنه گر و فتنه گران منحرف!
الهی مارا از شر فتنه و انحراف نجات بده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
۱
۳
اسم صراط نیوز رو عوض کنید به فضلی نیوز
بابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
۱
۳
خاک بر سرت با این خبرهات و تحلیل هات
خط انقلاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
۲
۱
نگاهی به نشریات جریان انحرافی بیندازید. حتی ظاهر این نشریات نیز لیبرال و خالی از مخالف مظاهر دینی است. بعد از امام زمان(ره) هم حرف می زنند. یک نفر اگر ظاهر آن خانم متصدی غرفه غیر قانونی نشریه جریان انحرافی را در نمایشگاه کتاب می دید به عمق دین ستیز این گروه پی می برد.
maral
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
۲
۳
امید وارم مسئولان قضائی هر چه سریع تر اقدام کنند وجلوی این بی عدالتی ها را بگیرند.مغرضانه بودن توقیف نه دی کاملا مشهود است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰
۵
۱
اوووو چقدر جاسوس!
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۳:۱۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰
۶
۵
پيام فضلي نژاد منو ياد ميثم تمار مي اندازد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰
۲
۱
پيام فضلي نژاد يا حسين شريعت مداري؟
yol
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰
۴
۷
فضلی نزاد راگنده نکنید ...ادم مرخص نون به نرخ روز خور
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰
۱
۰
دستشون درد نکنه
معاون وزیر خارجه که از اینهاست
وصدای مجلس در اومده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰
۲
۳
توهم شما رو باید در گینس بنویسند. !!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰
۱
۱
ين كه يه سري اطلاعات را قرقره كني و به آدما مثل علائم جبري نگاه كني نشان مي ده ايشان از حداقل درك لازم براي تحليل عاري هستند.كلا آدم را ياد طوطي مي اندازند.انشالله بزرگ مي شن خوب مي شن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰
۰
۱
اقاي فضلي نژاد از ريخت و پاش هاي اقايان دا........... و غل........ در صن..... م...... و روز...... گس..... ص........ هم بيشتر بگوييد البته شنيديم وزيز بازرگاني و سرپرست وزارت صنايع خود برنامه هايي براي صن.......... م......... و روز..... گس........ دارد محرايبيان هم به نتيجه رسيده بود كه با تيم دا.......... برخورد كند اما عمر وزارت امانش نداد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۰
۰
۰
اخر نفهميديم جريان انحرافي يا نايب امام زمان والا مونديم تو کار شما خيلي دوريد
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۰
۰
۰
امثال این اقا با این چرندیات میخوان مدیریت جهانی کنند؟؟
سارکوزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۰
۰
۰
دوستان من، کشوری که هنوز نمیتونه بعد 33سال قیمت جزیی ترین مایحتاج مردم(گوشت و مرغ و تخم مرغ وروغن...) رو ثابت نگه داره میخواد مدیریت جهانی کنه...؟؟
اون بنده خدایی که این حرف رو زده توهم زده وبس
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۵۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۰
۰
۰
آخه یه چیزی بگو بگنجه: میگی هوشنگ اسدي پيش از انقلاب يك «چپ آمريكايي» به تمام معنا بود؛ يعني از يك طرف عضو كميته مركزي «حزب توده» بود و از سويي با «ساواك» همكاري داشت.
از کی حزب توده آمریکایی شده؟؟؟!!! و اگه توده ای بوده چه حوری با ساواک همکاری داشته؟؟؟ حزب توده که قبل از تشکیل ساواک کلاً منحل شد بی سواد...کتاب بخون یه کم عزیز