۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴

توضیحات افخم درباره توقیف کشتی تجاری

افخم درباره توقیف یک فروند کشتی تجاری در آب‌های ایران گفت: این اقدام در چارچوب قوانین ایران و مطابق مقررات بین‌المللی انجام شده و امیدواریم مطابق رویه‌های مشابه پس از حل و فصل بدهی مالی، این کشتی رفع توقیف شود.
کد خبر : ۲۴۰۰۱۴

صراط: مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه طی توضیحی در خصوص توقیف یک فروند کشتی تجاری با پرچم جزایر مارشال در آب های ایران گفت : این اقدام درچهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و مطابق با مقررات و رویه های بین المللی انجام شده است و امیدواریم مطابق رویه های مشابه پس از حل و فصل بدهی مالی , کشتی یاد شده رفع توقیف شده و به مسیر خود ادامه دهد.

افخم با اظهار اینکه توقیف کشتی بر اساس حکم قبلی دادگاه و به درخواست شاکی خصوصی صورت گرفته است گفت : کشتی مذکورمتعاقب توقیف به بندر شهید باهنر در بندرعباس منتقل شده و کلیه  24 خدمه آن که از اتباع کشورهای مختلف هستند در سلامت کامل بسر می برند و محدودیتی در ارائه خدمات کنسولی به ایشان وجود ندارد .

لازم به ذکر است بر اساس اطلاعات دریافتی کاپیتان کشتی تبعه بلغارستان و افسر دوم تبعه روسیه هستند و سایر خدمه : 13 نفرتبعه میانمار , 4 نفر تبعه رومانی ,یک نفر تبعه اوکراین , یک نفر تبعه انگلیس , 2 نفر تبعه سریلانکا , یک  نفر تبعه لهستان هستند.

منبع: فارس
برچسب ها: افخم کشتی صراط