۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷

کشف قرآن ۴۰۰ساله از قاچاقچیان عتیقه

رییس پلیس آگاهی هرمزگان گفت: ۵ سوداگر میراث فرهنگی که قصد داشتند کتاب قرآن با قدمت تاریخی ۴۰۰ ساله را به قیمت بیش از ۱۵ میلیارد ریال به فروش برسانند، دستگیر شدند.
کد خبر : ۲۴۰۰۳۹
صراط: سید حسین اصلحی در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه تعدادی از قاچاقچیان عتیقه و میراث فرهنگی قصد فروش یک جلد قرآن کریم دارای نسخ قدیمی و یک عدد مروارید قدیمی را دارند، پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات گسترده، بررسی صحت و سقم موضوع و با بکارگیری شگردهای پلیسی، ۵ متهم را در این زمینه حین انجام معامله شناسایی و دستگیر کردند.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از متهمان یک جلد قرآن قدیمی و یک عدد مروارید قاچاق کشف شد، که پس از بررسی و اظهارات متهمان مشخص شد ارزش قرآن بیش از ۱۵ میلیارد ریال و قدمت آن بیش از چهار صد سال است.

اصلحی با  تاکید بر اینکه متهمان دستگیر شده به صورت باندی در سطح کشور و  برون مرزی نیز فعالیت می کردند، اعلام کرد: در این زمینه ۲ دستگاه خودرو توقیف و تحقیقات تکمیلی از متهمان ادامه دارد.