۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

طرح افزایش نرخ باروری به کجا رسید؟

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از درخواست جمعی از وکلای ملت برای رسیدگی زودتر به طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت و تعیین تکلیف این طرح خبر داد.
کد خبر : ۲۴۰۰۸۷
صراط: حسینعلی حاجی‌ دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه 52 نماینده مجلس برای رسیدگی سریعتر به طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت اظهار داشت: پس از بررسی و تصویب طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت  در صحن علنی مجلس، این طرح مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: شورای نگهبان چند اشکال و ایراد جزیی از طرح مذکور گرفت و این طرح مجددا به مجلس بازگشت و به کمیسیون بهداشت و درمان رفت اما با گذشت چند ماه هنوز در  دستور کار کمیسیون قرار نگرفته است.
 
این نماینده مجلس برهمین اساس تاکید کرد: این طرح در کمیسیون بهداشت راکد مانده و لازم است تا هرچه زودتر ایرادات شورای نگهبان رفع شده و در دستور کار مجلس قرار گیرد.
 
حاجی با بیان اینکه 52 تن از نمایندگان مجلس در  نامه‌ای خواستار رسیدگی به این طرح شدند، گفت: این نامه توسط رئیس مجلس دستور خورد و آقای فرهنگی عضو هیئت رئیسه مسئول پیگیری این مسئله شد تا این طرح هرچه زودتر مورد بررسی قرار گیرد و پس از رفع ایرادات شورای نگهبان، در صحن علنی به نتیجه برسد.
منبع: تسنیم