۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱

مخالفت پارلمان عراق با طرح کنگره آمریکا

پارلمان عراق در نشست روز شنبه خود، با طرح کنگره آمریکا در خصوص تحویل مستقیم سلاح به برخی اقلیت ها در عراق بدون موافقت و نقش دولت این کشور مخالفت و آن را مداخله جویانه توصیف کرد.
کد خبر : ۲۴۰۳۲۸
صراط: پارلمان عراق، سی و چهارمین نشست خود را به ریاست سلیم الجبوری رئیس این نهاد و با حضور 280 نماینده برگزار کرد.

به گزارش المسله، پارلمان عراق در این نشست، بیانیه ای در مخالفت با پیش نویس طرح کنگره آمریکا در خصوص عراق صادر کرد که در این بیانیه خاطر نشان کرده است پارلمان عراق با پیش نویس طرح کنگره آمریکا مبنی بر تعامل با برخی طیف های ملت عراق با دور زدن دولت و نادیده گرفتن نقش آن مخالفت کرده و آن را دخالت آشکار در امور عراق و نقض قوانین بین المللی و نقض تعهدات آمریکا در چارچوب توافق نامه چارچوب راهبردی مبنی بر تضمین وحدت و حاکمیت و استقلال عراق می داند.

در این بیانیه آمده است ریاست پارلمان عراق، مخالفت این نهاد را به اطلاع کنگره آمریکا می رساند و بر مخالفت خود با دخالت در امور داخلی و هرگونه تعاملی که به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق خدشه وارد کند، تاکید می کند.

پارلمان عراق همچنین دولت عراق را ملزم کرده است تا سلاح و تجهیزات ضروری برای مقابله با داعش و آزادسازی تمام خاک عراق را تامین کند.

خاطر نشان می شود دولت عراق، هم مخالفت خود را با پیش نویس طرح کنگره آمریکا در خصوص تعامل مستقلانه با کردها و اهل سنت عراق اعلام کرد.

سیاستگذاران جمهوری‌خواه کمیته خدمات مسلح کنگره آمریکا روز دوشنبه با اشاره به نگرانی های روزافزون خود از آن چه به زعم خود، نفوذ ایران بر دولت بغداد خوانده اند، در طرحی،‌خواستار به رسمیت شناخته شدن کشوری برای شبه نظامیان کرد و سنی عراق شده بودند.

منبع: تسنیم
خبر فوری

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی