۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳

حکایت زنانی‌که ازچنگ بوکوحرام آزادشدند

زنانی که از چنگ تروریست های بوکو حرام نجات یافتند درباره سختی هائی که در دوران اسارت تحمل کردند توضیح می دهند.
کد خبر : ۲۴۰۷۰۰
صراط: نیروهای ارتش نیجریه هفته گذشته 700 زن و کودک را در جنگل های انبوه "سامبیسا" از چنگ تروریست های بوکو حرام نجات دادند. برخی از این زنها درباره گرسنگی، تهدید و سوء استفاده جنسی تروریست ها از آنها سخن می گویند.

به گزارش اسکای نیوز، "بنت عبدالله" زن جوانی که تروریست های بوکوحرام وی را یک سال پیش از شهرک "ماداگالی" ربودند می گوید: وقتی تروریست ها به پادگانی که در آنجا اسیر بودیم آمدند از ما خواستند تا در پشت درختان مخفی شویم تا بتوانیم خود را نجات دهیم. پس از چند دقیقه تانک ها وارد حیاط پادگان شدند و بسیاری از دوستان ما را کشتند. 

یکی دیگر از همین زنان می گوید: تروریست های بوکو حرام از من خواستند تا با آنها ازدواج کنم اما نپذیرفتم و آنها تهدید کردند مرا به عنوان برده می فروشند.

"سیسیلیا آبل" زن جوان نیجریه ای می گوید: فقط بعد از ظهرها به ما ذرت آرد شده می دادند که کم بود و باعث سوءتغذیه، بیماری و مرگ  بسیاری از زنان و کودکان شد.

علاوه بر این، تروریست ها فشارهای روانی بر زنان وارد می کردند و برخی از آنها را مجبور می کردند تا در جنگ ها حضور داشته باشند.

همچنین تروریست ها "لامی موسی" زن جوانی که در ماه چهارم بارداری قرار داشت را تهدید کردند که باید پس از به دنیا آوردن فرزندش با تروریست ها ازدواج کند.

از زمان شروع شورش بوکو حرام در سال ۲۰۰۹ هزاران نفر در شمال نیجریه کشته شده اند.
ارتش نیجریه در ماه فوریه (بهمن) با پشتیبانی نیروهای ارتش کشورهای همسایه دست به عملیاتی تهاجمی علیه این گروه زد و سرزمین هایی که در دست تروریست ها بود را پس گرفت.