۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

صلیب‌سرخ: بمباران صنعا متوقف شود

صلیب سرخ جهانی نسبت به تداوم بمباران های وحشیانه عربستان به یمن به ویژه شهر صنعا که منجر به تخریب باند فرودگاه صنعا شده اظهار نگرانی شدید کرد.
کد خبر : ۲۴۰۷۸۹
صراط: صلیب سرخ جهانی نسبت به تداوم بمباران های وحشیانه عربستان به یمن به ویژه شهر صنعا که منجر به تخریب باند فرودگاه صنعا شده اظهار نگرانی شدید کرد.

سیدریک شفایتزر رئیس تیم کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن گفت: فرودگاه صنعا زیر ساخت اصلی این شهر برای وارد کردن کالا و خدمات بشر دوستانه است که توسط (متجاوزان) عربستانی تخریب شده است.
 
وی افزود: موانع سختی که عربستان طی شش هفته گذشته در مسیر عملیات واردات کالا و خدمات قرار داده علاوه بر تشدید کمبود سوخت شدید، زندگی روزمره یمنی ها را تحت شعاع قرار داده و امکان ادامه حیات را برای آنها مشکل کرده است.
 
صلیب سرخ جهانی و سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه مشترکی خواستار پایان دادن فوری حملات متجاوزان عربستانی به شریان حیاتی زندگی یمنی ها و همچنین گشوده شدن کانال هایی قوی و بدون مانع برای امداد رسانی به مردم بی پناه یمن شدند.
 
عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کردند، جلوگیری کند.
 
ریاض بعد از 27 روز بمباران زیرساخت های یمن و از بین بردن تاسیسات حیاتی این کشور بدون آن که به اهداف اعلام شده دست یابد، اعلام آتش بس کرد اما بعد از آتش بس تبلیغاتی اعلام شده همچنان یمن را هدف حملات هوایی قرار داده است و با بمباران فرودگاه بین المللی صنعا از کمک رسانی به مردم این کشور جلوگیری می کند.
 
از زمان آغاز تجاوز عربستان به یمن، تاکنون بیش از سه هزار و 500 نفر از مردم این کشور کشته و 6 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده اند.
 
کارشناسان، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.
منبع: ایرنا