۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

پس از خاتمی، دعوت از هاشمی اشتباه بود

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک گفت: فضای دانشگاه صنعتی امیر کبیر با دعوت از سخنران های قبلی متاسفانه ملتهب شده بود زیرا در مراسم های که برگزار کرده بودند هنجار شکنی های شده بود به خصوص در برنامه اول که محمد رضا خاتمی را آورده بودند، صحبت هایی که درباره فتنه و توهین های که به نظام شده بود.
کد خبر : ۲۴۰۸۳۱
صراط: محمد حسین قائدشرف دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک، نسبت به اتفاقات دیروز دانشگاه گفت:  فضای دانشگاه صنعتی امیر کبیر با دعوت از سخنران های قبلی متاسفانه ملتهب شده بود زیرا در مراسم های که برگزار کرده بودند هنجار شکنی های شده بود به خصوص در برنامه اول که محمد رضا خاتمی را آورده بودند، صحبت هایی که درباره فتنه و توهین های که به نظام شده بود.
 
وی افزود: فضای دانشگاه از حالت نرمال داشت خارج می شد برنامه های خاتمی با اصغرزاده ، عارف که باز حاشیه اش به نسبت به بقیه کمتر بود ولی باز هم حواشی داشت و برنامه آقای مطهری که تعهداتی گرفته شده بود که فقط درباره بزرگداشت روز معلم صحبت شود اما مراسم وارد حاشیه های دیگر شده بود این سه مسئله در کنار هم و بعدش هم که رئیس دانشگاه خودش از آقای هاشمی دعوت کرد، باعث شد که دانشجویان فکر کنند یک سیاسی بازی در دانشگاه در حال رخ دادن است.
 
وی ادامه داد:دانشجویان دانشگاه به این روند معترض بودند، اما این اعتراضات از طرف دانشگاه جدی گرفته نمی شد تا اینکه خود دانشگاه از هاشمی دعوت می کند و آقای هاشمی هم که خودش یکی از تنش زا ترین افراد کشور است و هم اینکه به بحث استاد و روز معلم ارتباطی ندارد و اینکه آقای هاشمی نماینده یک ایدئولوژیک و یک فکر است که امام نسبت به آن هشدار داده بود و بحث موضع گیری های عجیب و غریبی آن به فتنه ۸۸ و مسئله پسر ایشان است که کل این مسائل در کنار هم آقای هاشمی را به یک مسئله سیاسی- اعتقادی پر حاشیه تبدیل می کند و ریاست دانشگاه هم می خواهد این فضا را  وارد فضای دانشجویی کند.
 
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ادامه داد: نزدیک به دویست نفر از دانشجویان که نماینده باقی دانشجویان بودند، روز قبل از این برنامه پیش رییس دانشگاه رفتند و خیلی آرام توضیح دادند و هشدار هم دادند که روندی که در حال طی شدن است؛ دانشگاه را دچار تشنج سیاسی می کند دانشجویان گفتند هاشمی کسی است که دانشجویان، بلکه کل ملت از ایشان بخاطر مواضع و اقداماتشان سوال دارند. اگر هاشمی می خواهد به دانشگاه بیاید دانشجویان هم باید در این مراسم حضور داشته باشند تا بتوانند سوالاتشان را بپرسند. ایشان یک شخصیت صعب الوصول هستند که نمی توان جایی دیگر پیدایشان کرد. اگر می آید بزارید دانشجویان هم سوالاتشان را از ایشان بپرسند و باز هم هشدار داده که این فضا روند خوبی ندارد به خصوص نشریه ای به نام بامداد قبل از آن منتشر شده بود که خیلی حرمت شکنی کرده بود.
 
ایشان ادامه داد: ریاست دانشگاه گفت به دانشجویان اجازه ورود نمی دهم حتی نمایندگان تشکل های دانشجویی هم اجازه ورود ندادند. دانشجویان هم در همان روز برنامه آمدند و اعتراضشان به این روندی که در دانشگاه دارد صورت می گیرد را نشان بدهند که هم از مخافان و موافقان در این تجمع شرکت کردند. حدود بیست نفر هم بودند که با عکس هایی از میرحسین و کروبی به حمایت از هامشی و برای دفاع از ایشان آمده بودند.
 
قائدشرف ادامه داد: دانشجویان به هاشمی نشان دادند که نسبت به این روند معترض هستند، ولی متاسفانه مسوولین نگذاشتند دانشجویان وارد سالن بشوند و دانشجویان هم بیرون سالن به صورت خیلی آرام و مسلمت آمیز تجمع کردند و نشستند تا آقای هاشمی هنگام خروج به سوالاتشان جواب بدهند.
 
ایشان با اشاره به اظهارات دیروز رئیس دانشگاه در خصوص رشد و بالندگی فضای سیاسی دانشگاه گفت: مسئله این است وقتی که آدم صحنه را از همه جوانب ببیند یعنی وقتی که شما نگاه کنید که اول برنامه خاتمی، عارف و بعد مطهری و بعدش خود دانشگاه آقای هاشمی را دعوت می کند نه یک تشکل، این فرق دارد که یک تشکل دانشجویی می آید یک شخصیت سیاسی را دعوت می کند و یک وقت خود دانشگاه می آید یک شخصیت سیاسی را دعوت می کند. این مسئله در ذهن دانشجو این شائبه را به وجود می آورد که دانشگاه می خواهد یک جهت گیری سیاسی خاصی را به دانشگاه و به کل دانشجویان القا کند.
 
وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم خوشبینانه نگاه کنیم و این دید را نداشته باشیم دعوت کردن جناب آقای هاشمی در چنین فضایی یک اشتباه بوده است، که حواشی این برنامه این مسئله را نشان داده حالا اگر هم دعوت می کردند به دانشجویان اجازه می دادند که وارد مراسم بشوند تا سوالاتان را از آقای هاشمی بپرسند چون بلاخره هاشمی چهره ای از نظام است و دانشجویان هم از ایشان سوال دارند و ایشان هم قطعا باید به سوال دانشجویان پاسخ می دادند.

منبع: پایگاه آذر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
۳
۰
اما نگران تفکر هاشمی نبود امام نگران تفکر وجود افراد افراطی تند رو بی منطق انجمن حجتیه بود که هرگز امام را در نهضت یاری نکردند و در کنار مردم و انقلاب نبودند. اما به آنان سیلی زد و آنان سیلی خوردگان از امام عزیزمان هستند .مردم انگار از شما رسانه ای ها بیشتر در جریان وقایع هستند لذا به اختلافات دامن نزنید کشورنیاز به وحدت دارد